Avstand mellom subber?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avstand mellom subber?

Hvor langt bør to identiske 10" subber stå fra hverandre? Subbene blir stående i front på hver sin side av TV`en, mellom TV og fronthøyttaler.
    Holder det med en meter?
    Hvor nært kan dem egentlig stå? Har Denon 3805 som tar seg av kalibrering av oppsettet?

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrba
    Hvor langt bør to identiske 10" subber stå fra hverandre? Subbene blir stående i front på hver sin side av TV`en, mellom TV og fronthøyttaler.
    Holder det med en meter?
    Hvor nært kan dem egentlig stå? Har Denon 3805 som tar seg av kalibrering av oppsettet?

Heisann jeg har satt alle mine subber oppohverandre faktisk. Med rimelig godt resultat. to like og en ulik sub.

Du kan også forsøke en sub i vært hjørne og leke deg litt med fase knappen etterpå.
    Hvis du beskriver rommet ditt er det sikkert noen andre mer kyndige mennesker som kan anbefale en mer konkret plassering av begge disse subbene. Hva slags subber har du kjøpt?

Ville vel uansett startet med en sub av gangen, når du har fått den til å spille som du vil kan du begynne å eksperimentere med den andre både med plassering, volum, deling og fase.

Dette kan være tidkrevende, men det er absolutt gøy å måle og høre forskjellen på de forskjellige plasseringene/innstillingene man velger.

Lykke til.

mvh
    Per Thomas

Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt er at subbene skal felles inn i vegg, så jeg har bare en sjanse. Var derfor ute etter personer som har erfaring med to subber i front. Rommet er ganske lite. Det måler 3,2m langt x 3,4m bredt, med skråtak slik at vegg på venstre side er 110 cm høy mens vegg på høyre side blir full høyde (2,35m)

Uansett 15 oktober blir veggene satt opp og plassering bestemt. Så jeg får samle den info jeg får fram til da og bare ta en sjæfsavgjørelse:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •