Innspilling av Audiopro Bluediamond v2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Innspilling av Audiopro Bluediamond v2

Heisann, nett skaffet meg nye Audiopro Bluediamond v2
    Og lurar på hvor lang innspillingstid desse treng?
    Ein gylden regel er jo som regel 100timer
    Men noen trenger mye meir noen mindre,
    Noen som kjenner hva desse trenger?

Takker for alle svar.

Er og interessert i å høyre hva andre som har denne høytaleren og hva dei synes om den så langt.

Denne har da erstattet min forrige høytaler som var Audiopro Bluediamond.
    Ikkje akkurat som å hoppe etter virkola i forandring av merke. eller høytalertype

Espen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv ganske nylig fått meg blue diamond v2 og er veldig fornøyd med lyden. Innser at man kan få raskere subber som er bedre til musikk, men hadde en 15" uten for kraftig forsterker før så forbedringen er god

Synes den blå dioden er irriterende og var uheldig med å få en defekt høyttaler (skurring i den ene subben), som jeg enda ikke har fått tilbake etter 4 uker pga flytting av serviceavdelingen hos importøren

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring etter å ha spilt inn noen par av disse i jobbsammenheng er som du sier, ca 100 timer. Men spørsmålet du stiller er vel egentlig unødvendig da det er de første timene som er kritisk for å "løse opp membranen" (flåseste sagt, men du skjønner sikkert hva jeg mener). Så spill med måte de første 20 timene.

Lykke til med fantastiske høytalere

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hanzo!
    har selv ganske nylig fått meg blue diamond v2 og er veldig fornøyd med lyden. Innser at man kan få raskere subber som er bedre til musikk, men hadde en 15" uten for kraftig forsterker før så forbedringen er god

Synes den blå dioden er irriterende og var uheldig med å få en defekt høyttaler (skurring i den ene subben), som jeg enda ikke har fått tilbake etter 4 uker pga flytting av serviceavdelingen hos importøren
    Har du hatt v1 eller dei orginale Bluedeiamond er det nesten dag og natt forskjell på bassen sin stramhet
    Så da hadde du synes den var ultrastram

Og den blålysdioden kunne vel hatt ein av på bryter kanskje, men eg har hatt Electrocompaniet sin Ec 4,7 og har man hatt den klager man ikkje over lysdioden over desse høytalarane

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KarstenRefsdal
    Min erfaring etter å ha spilt inn noen par av disse i jobbsammenheng er som du sier, ca 100 timer. Men spørsmålet du stiller er vel egentlig unødvendig da det er de første timene som er kritisk for å "løse opp membranen" (flåseste sagt, men du skjønner sikkert hva jeg mener). Så spill med måte de første 20 timene.

Lykke til med fantastiske høytalere
    Ja siden du har spilt inn noen av desse da lurer eg på følgende ting.
    Hva forbedres gjennom tiden etter som timene raser.

Har spilt høyt(ikkje kjempe høyt) med dei før den 20 timers regelen var gått , men det har eg gjort med alle mine løpet av tiden, uten at noen har tatt skade.

Og hva er egentlig minste volumet ved innspilling?
    Eg tenker da om nettene da eg lar radioen står på men volumet er på -73 eller 74 (som alle andre er -80 maks)
    Har dette noe nytte da?

Og trenger dei meir enn 100 timer som noen gjør?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •