Hjelp til 6.1 oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer metakid sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til 6.1 oppsett

Jeg lurer på hvor jeg skal koble min andre center i forsterkeren slik at jeg kan kjøre et 6.1 oppsett jeg, jeg har en Haarman Kardon AVR 235 forsterker og da jeg har en x-tra center stående tenkte jeg kanskje å koble til den. Men hvor skal kabelen inn hen?

På Forhånd Takk for alle svar...

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    orker ikke å finne specs på den, men regner med at det er en 7.1 receiver, ellers er jo spørsmålet idiotisk;-)... Så vidt jeg har forstått er de 2 bakerste høyttalerne i et 7.1 oppsett "samme" kanal, så da spiller det vel ingen rolle hvilken av surr. rear utgangene du velger, men se i brukermanualen, der må det jo stå noe om oppkobling... Det burde jo også være noe om dette på noen options/kalibrering/oppkoblings meny eller hva **** det heter....

Ikke tro på det jeg sier om at de 2 bakerste kanalene er "like", prøv å finn noe info om 7.1 opppsett og les og let.... gl hf

edit: lol at fae-n blir sensurert... gi meg en god grunn...

Newcomer Vice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker ossen oppset det er på AVR 350. Men jeg kjører nå forløbi også 6.1 System. For mer info www.atmycinema.tk og se på systemer.

Som dette bildet viser har du 6.1 og 7.1 Oppset. Hvis din AVR 350 Støtter disse så prøv...

Lykke te :smile:

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    River opp en gammel tråd her for jeg har samme problemstilling som trådstarter.

I et 6.1 anlegg hvor skal bakre senter plasseres i en yamaha rx-v1500? En her sa jo at det er det samme fordi det er mono i de Rear surround kanalene, men jeg spør likevel.

jeg kan kun ha 6.1 grunnet plassering men det er en ting jeg lurer på. Vil det ikke gi bedre resultat å bruke 2 vanlige vegghøyttalere ved siden av hverandre i stedet for en senter? Grunnen til at jeg tenker det er fordi jeg tror det vil gi mer effekt fra recieveren? Er det ikke slik at hver kanal har reservert en gitt effekt, eller er det rett og slett at den funker sånn at recieveren bruker det den har ledig til kanalene i bruk?

Kanskje litt dårlig forklart men jeg tror dere forstår.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •