Sub til 6.000 – 12.000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub til 6.000 – 12.000 kr

Jeg vurderer å kjøpe SVS 25-31PC-Plus (sylinder). (Jeg bestiller den eventuelt for levering i et annet land). Men kona synes den er for stor (for høy). Jeg er også blitt usikker på om jeg virkelig trenger så stor sub.

Kriterier:
    - Bra lyd!!!
    - Mindre enn SVS 25-31PC-Plus (lavere)
    - 10” eller 12” element
    - Digital forsterker, gjerne kraftig
    - Godt egnet til både musikk og film.
    - Bra lyd!!

Vennligst ikke skriv om leveringsproblemene til Norge for SVS. Men foreslå en sub der man kanskje betaler litt ekstra for at den skal være liten, gjerne at alle sidene er omtrent 40 - 45 cm hver.

Noen alternativer: Kef, REL, Yamaha YST-SW515 (litt svak?), Infinity Beta SW12, Klipsch.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er overhode ikke i tvil. Etter å ha eid 2 stk SVS PB10 ISD i ca 1 mnd nå er jeg overbevist om at dette er noe av det lureste jeg har gjort, i hjemmekinoen da ). De spiller helt fantastisk. Eide før dette en Yamaha YIST1500 og denne kunne ikke på noen måte måle seg med hverkem en eller to PB10. På musikk er den helt utmerket. Stram og fin og plukker opp alt nedover og under 20Hz. Virker som det nesten er umulig å få disse til å vrenge seg. Jeg var ingen utpreget SVS fantast før jeg kjøpte disse, men etter å ha lest alt skryt om SVS på forumet så tok jeg det for god fisk at det måtte ihveretfall være noe med disse subbene. På grunnlag av all skryt her inne så gjorde jeg mitt kjøp, og nå sitter jeg her og skryter selv

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en SVS 25-31 PC+ selv. Før det hadde jeg en Yamaha YST-SW800. Du kan glemme den Yamahaen du har ført opp som et alternativ.

En klassiker: Har du vurdert PB10-ISDfra SVS?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vurderer du SVS 25-31PC+ mot Yamaha YST-SW800? Hvordan synes du SVS 25-31+ er på musikk?

Hva med Klipsch RW-12? Noen som har erfaring med denne?

Jeg har også vurdert SVS PB10-ISD, men lurer på om den er noe særlig kraftig? Jeg ser at all lyd kommer fremover og den kan sikkert settes helt inn i hjørnet. Den virker litt "billig", er den så bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke helt riktig noen andre subs som kan måle seg med SVS med mindre du er villig til å bruke ca 30.000kr, da seiler DD15, og 18 opp som alternativer.

Er ingen av de 3 modellene L-sound fører aktuelle for deg?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    Hvordan vurderer du SVS 25-31PC+ mot Yamaha YST-SW800? Hvordan synes du SVS 25-31+ er på musikk?
    Har denne tuben, og hørt YST-SW1500. Det er rått parti i SVS sin favør. Uten tvil!

Du spør om 25-31 PCPlus på musikk. Jeg har tidligere sagt at Plus-elementene ikke er best egnet til musikk. Ultra-elementene er ofte vist seg noe mer presise der. Men som det aller meste med subber handler det om plassering og kalibrering. Etter å ha justert både faser og gain på og sjekket diverse plasseringer i min kino spiller også nå min tube bra på musikk, og jeg bruker den nå også til musikk. Og det låter veldig bra. Så den kan brukes til musikk...;-)

Lsound selger jo også PB12(/2) Plus også? Denne tar jo mindre plass enn to PB10, og det trykket den gir er mer enn nok for de fleste...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bror har Yamaha YST-SW1500. Jeg vurderer den som unødvendig kraftig. Kanskje jeg bør vurdere PB10-isd fra lsound seriøst? Jeg er bare litt skeptisk fordi det virker som de har ribbet den for å spare penger. Størrelsen er det ikke noe å si på hvis jeg setter den helt inn i hjørnet.

* Hva mener du om PB10-isd opp mot YST-SW1500?

Jeg har også prøvd Yamaha YST-SW515 hjemme, men ønsker meg helst noe bedre.

* Vil jeg oppleve PB10-isd som merkbar bedre enn denne?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel dette med subwoofer relativt vanskelig siden rommet og plassering betyr veldig mye for bassen. Har imidlertid hørt 515 hos en kjenning, og den er lite merkbar. Glem Yamaha-subene og kjøp PB10-ISD. Du får da:

- Liten nok sub (ref. kona)
    - Kraftig nok sub (ref. slipper å tenke på at du skulle kjøpt noe annet)
    - Populær sub (ref. du blir kvitt den dersom du mot alle odds ikke skulle bli fornøyd)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W PV1 er uten tvil en sub du må vurdere.

http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=5893

ASW675 er også en meget bra musikksub som ikke gjør seg bort på film heller.

http://www.hifiklubben.com/no/produk...ofer.htm?id=32

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel nå har jeg lest mer om PB10-ISD, men oppdaget et STORT problem. Maks dybde bør ikke overskride 47 cm pga en dør.

SVS 25-31PC+ er mindre enn dette og ut i fra erfaringene jeg har lest, blir nok lyden bra nok til musikk også. Eneste ulempe er at den blir veldig høy og kanskje stygg. Jeg føler at den er for stor...

Finnes det andre merker som er små og bra?

Noen som har erfaring med KEF PSW 3500?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dukker opp Sunfire True sub'er på bruktbørsene av og til. Har du tålmodighet til å vente bør dette være en het kandidat. De er ikke spesielt pene, men de er små og leverer et formidabelt trykk. True Mk I/II ligger på 7-11k brukt alt etter alder og tilstand.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W PV1 har jeg lest en del om. Den er kjempefin å se på!!
    Jeg tror den er nokså svak fordi den er så liten. Er det noen som har erfarnig med denne?

Hva tror dere SVS 25-31PC kan selges for i Norge hvis jeg velger den og blir misfornøgd? Selv tror jeg den bør være atraktiv fordi den er vanskelig å skaffe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV1 er definitivt ikke svak! Formen tillater ganske ekstreme utslag. Bassen blir også veldig ren pga at kabinettet ikke spiller med i det hele tatt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.axiomaudio.com/ep500_main.html

Denne vinner tester i USA så det river etter, tror denne er et funn til prisen.. Ligger vel på rundt 11000kr ferdigimportert i norge.

Har selv en slik på lista mi, sammen med SVS plus/2, hvem det blir gjenstår å se.

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Psb

Hva med å vurdere en PSB Subsonic 10 ? Kanonbra subb,, koster vel 17k ny, men den har en utrolig oppløsning og bra bassgjengivelse,, og for ikke å snakke om lydtrykket, det er 2 stk 12 tommers elementer i dem,, jeg er iallefall fornøyd med mine. Jeg kjøpte min av Gorm.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man tro Audioholics test av EP500 er det mindre trykk i den enn i en PB10. Grafene Audioholics bruker er målt av Axiom selv, så jeg tror neppe at de underdriver se selv her

http://www.audioholics.com/productre...age002_054.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må det evt. bli PSB Subserie 5i pga størrelsen (Dybde maks 47 cm pga dør). Noen som har erfaring?

Må si at jeg heller mer og mer tilbake til der jeg startet dvs SVS 25-31 PC+. Den er kraftig, oppfyller kravet til liten dybde, men er desverre veldig høy.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp box versionen da vel.... og ikke sylinder.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok lese de testene til axiom:
    "...I’ve heard only a few other subwoofers that can provide true output down to 20Hz at triple-digit sound-pressure levels; for Axiom to do this for only $1150 is a phenomenal achievement...." HomeTheaterSound

Syns den virker intressang jeg. Men har jo ikke testa den da ... Jeg har iallefall fått et valg problem til våren. SVS eller Axiom . MEd SVS vet jeg jo hva jeg får...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har iallefall fått et valg problem til våren. SVS eller Axiom . MEd SVS vet jeg jo hva jeg får...
    Kjøp Axiom, og gi oss tilbakemelding på den! :razz: Er jo ingen her som har en slik en så vidt jeg vet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •