Sub. B&W ASW675 eller SVS 25-31PV-Plus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg vurderer BWW ASW675: http://www.hifiklubben.com/no/produk...ofer.htm?id=32

mot
    SVS 25-31PV-Plus: http://www.svsubwoofers.com/subs_pcplus_25-31.htm

B&W er i lukket kabinett SVS er med bassrør. Jeg skal bruke subben både til film og musikk. Jeg har gulvhøyttalere foran med 20 cm basshøyttalere.

Jeg vurdere slik:
    B&W: Lett å få tak i, kjedelig design, dyr.

SVS: Må bestilles for levering til en adresse i USA og så sendes videre (=tungvint), billig, spennende design.

MEN VIKTIGST: Hvilken gir best lyd? Fordeler/ulemper med lukket kasse i forhold til bassrør?

Er det noen som har funnet ut en enkel måte å importere SVS til Norge etter at de startet med importør her? (Importøren har ikke den modellen som er aktuell for meg og den kan heller ikke skaffes pga manglende CE-godkjenning).

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS'en er nok en del bedre enn B&W. Har ikke hørt den B&W'en men er den i klasse med 750 så kan den nok ikke måle seg med SVS'en. Problemet som du nevner selv er å få den hit...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Røret tror jeg du må se langt etter uansett. Jeg har dog hørt det, og ville helt klart valgt det foran ASW 675... Men musikkegenskapene til akkurat det røret skal jeg ikke uttale meg så veldig bastant om da jeg har testet 25-31 mest til film.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge man har en "kontakt" i USA er det jo ingen problemer og få dem til å kjøpe / sende over "røret".

Finnes jo også firmaer som driver slik lyssky bisniss :-) Så om man virkelig vil, er det nok mulig.

Andreas

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du å fortsatt ha den i 230V. Spørs om de ikke aner ugler i mosen. Er ikke såå mange som bruker 230V nett i USA, selv om noen her på forumet argumenterer med det.

Men prøv gjerne å gi oss tilbakemelding på hvordan det går.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt til flere andre, det er kun leveringsstopp til skandinavia/russland, alle andre land kan kjøpe. Vanlig praksis når man inngår avtale med firma i andre land for å selge sine produkter og stopper eksport dit for å beskytte disse formaene er å kun la vær å sende produkter dit som jo avtalen går ut på. Nekter å tro at Lsound har fått de til å skrive under på å aldri produsere 230v utgaver til levering i usa med mer.

kjøper selv hos Lsound fordi jeg synes det er greit og fikk knall service, hadde jeg dog fremdeles kun vært student og ikke hatt nok penger til noe annet hadde jeg nok brukt magnum evt. Funker fint det

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV Plus? ;-)

25-31PC Plus er en utrolig god sub til prisen. Men jeg har ikke hørt B&W'en, så jeg kan ikke sammenligne. Jeg har forsåvidt ikke hørt 25-31PC Plus heller, men har eid en 20-39PC Plus, som bare er et litt større rør men ellers lik. Den var meget imponerende til størrelse og pris å være. Og vel så det.

Men som nevnt før her, er det vel boksene som gjelder i Norge nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at noen her inne oppgraderte fra en ASW675, til en eller annen SVS. Du finner kanskje noe om det i den offisielle SVS tråden.

Det lille jeg har hørt, og utifra de målingene jeg har sett vil ASW675 strengt tatt ikke en gang kunne måle seg med PB10.

Om det ikke skulle lykkes for deg å skaffe hjem en PC Plus, så er PB Plus et alternativ, litt dyrere, men den skal vistnok også kunne levere litt mere trykk enn PC utgavene (selv om det benektes fra offisielt hold)

Og skulle den være for dyr er fremdeles PB10 bedre enn det andre alternativet ditt, ASW675

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg vil tro at noen her inne oppgraderte fra en ASW675, til en eller annen SVS. Du finner kanskje noe om det i den offisielle SVS tråden.

Det lille jeg har hørt, og utifra de målingene jeg har sett vil ASW675 strengt tatt ikke en gang kunne måle seg med PB10.

Om det ikke skulle lykkes for deg å skaffe hjem en PC Plus, så er PB Plus et alternativ, litt dyrere, men den skal vistnok også kunne levere litt mere trykk enn PC utgavene (selv om det benektes fra offisielt hold)

Og skulle den være for dyr er fremdeles PB10 bedre enn det andre alternativet ditt, ASW675
    Ron Stimpson hos SVS sier om PB kontra 20-39pc+: The PB10-ISD is not quite as powerful and the PB12-Plus is more powerful.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom dere leser en av de siste (av enormt mange) SVStrådene, får dere "bevist" at det faktisk ikke er mulig å få egenimportert en SVS-sub, selv gjennom magnum. Dette har SVS selv bekreftet gjennom mail (som er kopiert i tråden).

Akkurat dette kommer jo nå opp i hver eneste SVS-tråd, fint om noen leser litt før spørsmålet kommer i hver tråd...

Edit: 25-31 PCPlus er en enormt bra filmsubb, og kan også fungere til musikk (stikk i strid med hva jeg har sagt før...;-) ). Forutsetningen, som med andre subber, er at du jobber litt med plassering og justering til resten av ditt oppsett. Sammenlignet med B&W-subben er det ingen tvil i mine ører i hvertfall...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er like mange som benekter at det er mulig og jeg selv har erfart at det er, så blir jeg å fortsette å si imot Vil ikke bli kalt løgner heller. At det er noen som ikke får det til betyr ikke at det er umulig. Men som sagt, støtt opp om lsound! knallfirma

Where theres a will theres a way er det ikke det det heter.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Siden det er like mange som benekter at det er mulig og jeg selv har erfart at det er, så blir jeg å fortsette å si imot Vil ikke bli kalt løgner heller. At det er noen som ikke får det til betyr ikke at det er umulig. Men som sagt, støtt opp om lsound! knallfirma

Where theres a will theres a way er det ikke det det heter.
    Bare så det er sagt, jeg har ikke kallt noen for løgner....

Men synes det er dumt at alle tekniske tråder nå faktisk omhandler handling direkte eller gjennom Lsound....

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65

Jeg vurderer BWW ASW675: http://www.hifiklubben.com/no/produk...ofer.htm?id=32

mot
    SVS 25-31PV-Plus: http://www.svsubwoofers.com/subs_pcplus_25-31.htm

B&W er i lukket kabinett SVS er med bassrør. Jeg skal bruke subben både til film og musikk. Jeg har gulvhøyttalere foran med 20 cm basshøyttalere.

Jeg vurdere slik:
    1. B&W: Lett å få tak i, kjedelig design, dyr.

2. SVS: Må bestilles for levering til en adresse i USA og så sendes videre (=tungvint), billig, spennende design.

3. MEN VIKTIGST: Hvilken gir best lyd?

4. Er det noen som har funnet ut en enkel måte å importere SVS til Norge etter at de startet med importør her? (Importøren har ikke den modellen som er aktuell for meg og den kan heller ikke skaffes pga manglende CE-godkjenning).
    Dette virker mer som en oppkonstruert problemstilling fra din side, og derfor irrelevant å guide deg videre på. Hvorfor? Som de fleste av oss har registrert gjennom praktiske tester og veldokumenterte omtaler så er SVS PB10 "fri førr" konkurranse opptil 20k, unntagen sine egne storebrødre som PB12Plus PB12Plus/2. Så minstemann og den "billigste" fra SVS er for bra til å sammenlignes mot B&W675, sånn er det bare - "det enkle er ofte det beste"

I dette tilfellet prøver du å sammenligne en 10" fra B&W mot en 12" "torpedo" fra SVS....?????????????(Ja, jeg har den selv)

Prøver å dele opp svar på dine betraktninger her:
    1. Irrelevant -

2. Direkte feil-informasjon - SVS kan KUN bestilles fra www.lsound.no for Norden

3. SVS gir best lyd - prøv DVD&Hjemmekino, Lyd&Bilde så får du all info for å oppdatere dine "kunnskaper".

4. Det er KUN en enkel og billig måte å handle de beste subwooferne på markedet i dag, og det er fra www.lsound.no. Ønsker du å bruke slitsomt mye tid og krefter som er direkte "waste of time" så har jeg laget en egen tråd til deg og andre her:
    http://avforum.no/forum/showthread.php?t=25138

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forstått det slik at det foreløpig kun er Skandinavia og Rusland som har egen importør av SVS. I følge tlf til fabrikken kan alle andre land bestille. Altså: Hvis man vil ha en SVS så er det bare å få noen i et annet land til å bestille og så dra på besøk å hente den (eller få de til å sende den hjem). Jeg kan ikke se at dette er noe problem bortsett fra et det tar litt mer tid og kanskje kan bli mva to ganger.

Jeg ser imidlertid en ulempe med SVS 25-31PV-Plus: Den er veldig høy og kanskje litt for dominerende i stua. Er usikker på hvordan kona vil reagere... Dessuten er det diskutert en del for og imot musikkegenskapene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan huske så er det kun Arendal som har vært i tvil om de musikalske egenskapene, og selv han skiftet mening etter at subben ble skikkelig kalibrert

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Så vidt jeg kan huske så er det kun Arendal som har vært i tvil om de musikalske egenskapene, og selv han skiftet mening etter at subben ble skikkelig kalibrert
    Tror vel mer at du må si "Anfield" fremfor "Arendal" her....;-) Etter hva jeg kjenner til har Arendal hele tiden vært fornøyd med sin.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •