Toppresultat for SVS PB10-ISD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    skorob: Den koster under 11000 + moms så vidt jeg kan se, eller 13700 inklusive moms. Og etter hva jeg kan forstå så er det lukket for ALL eksport til skandinavia, også via magnum, og lignende.
    Greia med magnum er jo at selger må nekte å selge til usa om man skal unngå at folk kan bruke dette som en mulighet. Kjøper masse ting som ikke er tillatt av produsent å selge til utlandet. Jeg har jo en amerikansk adresse å shoppe til på lik linje med hvilken som helst amerikaner. Det er jo magnum som etterpå gjør resten av jobben.

I forhold til strømforsyningen, er mer enn nok andre land som bruker 220V. Tror nok de rett og slett bare ikke tilbyr frakt/eksport til de nevnte land og ikke gidder leke detektiv for å stoppe alt.

Ipso facto, null problem Selv har jeg dog kjøpt fra Lsound kort og godt fordi jeg fikk glimrende service og prisforskjellen var såpass liten. Kan nesten ikke vente til PB10'ern ankommer!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Jeg har jo en amerikansk adresse å shoppe til på lik linje med hvilken som helst amerikaner. Det er jo magnum som etterpå gjør resten av jobben.

I forhold til strømforsyningen, er mer enn nok andre land som bruker 220V. Tror nok de rett og slett bare ikke tilbyr frakt/eksport til de nevnte land og ikke gidder leke detektiv for å stoppe alt.
    Jo, men er ikke det selve cluet, og dermed blir dette litt selvmotsigende? Magnum "er" en amerikansk adresse, og dermed vill det vel være merkelig at "Mr. Magnum" som "bor i USA" skal ha en forsterker med 230V strømforsyning? Eller misforstår jeg noe her?

Men uansett - det er jo lov å prøve seg, selvsagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    n0stra: Jeg kan se i en annen tråd at noen har forsøkt paralellimport via magnum, uten hell. Og ja, prisforskjellen er så liten at jeg ser heller ikke hvorfor man skulle gidde å prøve.

SVS har en helt utrolig service hvis det bare oppstår den miste mistanke om at et av deres produkter er defekt. I værste fall legger de seg kanskje på samme nivå som andre produsenter om man får feil på en paralellimportert sub?

skorob: Om ikke øynene mine har sviktet meg så ser EP500 ut til å levere et lydtrykk på nivå med PB10, så den vil da bli en heller dårlig erstatning for en PB12 Plus/2 L-sound, eller direkte import, SVS er fremdeles price/performance kongen

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Greia med magnum er jo at selger må nekte å selge til usa om man skal unngå at folk kan bruke dette som en mulighet. Kjøper masse ting som ikke er tillatt av produsent å selge til utlandet. Jeg har jo en amerikansk adresse å shoppe til på lik linje med hvilken som helst amerikaner. Det er jo magnum som etterpå gjør resten av jobben.

Ipso facto, null problem Selv har jeg dog kjøpt fra Lsound kort og godt fordi jeg fikk glimrende service og prisforskjellen var såpass liten. Kan nesten ikke vente til PB10'ern ankommer!
    Som sagt så selger ikke SVS til skandinaver. Dette er uavhengig av hvor de sender varen.

Bestilte til min postboks hos Magnum og slik gikk det:

From: Morten Sxxxxxxxxl [mailto:ms@xxxxxxxxx.xxx]
    Sent: Monday, September 19, 2005 4:26 AM
    To: sales-svs@svsubwoofers.com
    Subject: Invoice : 29393
    Hi.
    I’v ordered the 20-39PC online. I need to
    get his one with 220V and not 110V.
    Regards

Morten S

-----
    Fra: SVS - Ron S [mailto:rons@svsubwoofers.com]
    Sendt: 19. september 2005 15:03
    Til: Morten Sxxxxxxx
    Kopi: 'SVS - Erik K'; 'L-Sound - Jan Ove'
    Emne: RE: Invoice : 29393

Morten,
    Sorry, we are not exporting this subwoofer. All Scandinavian orders are handled via L-Sound our Dealer in your area. Unfortunately only the three subs you see listed for now are export models.

Please give them a ring and perhaps you can find a PB10-ISD or PB12-Plus that will do the job for you. The PB10-ISD is not quite as powerful and the PB12-Plus is more powerful.

We will have to cancel your order off the website.

Ron
    -----------

From: Morten Sxxxxxxxl [mailto:ms@xxxxxxxxx.xxx]
    Sent: Monday, September 19, 2005 7:07 AM
    To: SVS - Ron S
    Subject: SV: Invoice : 29393

Actually you are not exporting this one since you are shipping it to New Jersey and not to Norway.
    I am the one that would export it. But I will not beg you to take my money.
    The PB10 or PB12 is not an option for me. I guess I have to look for others that want to make a deal.

Regards

Morten
    ------

Fra: SVS - Ron S [mailto:rons@svsubwoofers.com]
    Sendt: 19. september 2005 15:28
    Til: 'Morten Sxxxxxxx'
    Kopi: 'SVS - Erik K'; 'L-Sound - Jan Ove'
    Emne: RE: Invoice : 29393

Morten,
    Well thanks for being so open about your intent. I wish we could accommodate your request but we are not able to I’m afraid.

We hope to bring cylinders back to the export market at some point but it’s just not going to happen in time to help you out.

Ron
    SVS

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er liten vits i å bruke tid på å prøve å bestille i fra SVS. Heldigvis ser det ut som om tuber kommer for salg her også etterhvert.

Prisene til Lsound er ikke så mye dyrere enn hva det ville kostet med import gjennom Magnum. Tatt i betraktning at man da har mye bedre tilgang på service,når man handler i fra Lsound, er det bare utvalget av subber som taler i mot å handle fra dem.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og svaret fra Ron i SVS synes jeg er fair enough. Vitner om seriøsitet i forhold til egne forhandlere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Så det er liten vits i å bruke tid på å prøve å bestille i fra SVS. Heldigvis ser det ut som om tuber kommer for salg her også etterhvert.

Prisene til Lsound er ikke så mye dyrere enn hva det ville kostet med import gjennom Magnum. Tatt i betraktning at man da har mye bedre tilgang på service,når man handler i fra Lsound, er det bare utvalget av subber som taler i mot å handle fra dem.
    Er produktene gode, så skal service være utelukket i de fleste situasjoner! Og tror det er svært få som trenger noe form for service på sine SVS'er. De jeg har hatt til test tåler extremt med påkjenning, spessielt Ultran, som virkelig kom til sin rett når det ble stressende. Men Plus versionen er ikke så mye dårligere. Men nå er vel denne tråden litt of topic .. men men, slik som skjer. Engasjemang fører til at emnet går litt utafor ofte.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jo, men er ikke det selve cluet, og dermed blir dette litt selvmotsigende? Magnum "er" en amerikansk adresse, og dermed vill det vel være merkelig at "Mr. Magnum" som "bor i USA" skal ha en forsterker med 230V strømforsyning? Eller misforstår jeg noe her?

Men uansett - det er jo lov å prøve seg, selvsagt.
    Det er faktisk etterhvert blitt litt mer vanlig med 220/230V strømnett i statene også, har flere venner der borte som bruker det pga. at det ikke krever så sykt tykke kabler til ting som bruker litt strøm... Men magnum er ikke så greit å få bestilt til.

Jeg ville nok bestilt via en kamerat i usa, og så fått han til å sende til magnum og videre til norge.. spørsmålet da er jo hvor mye man sparer på det til slutt.. disse subbene veier jo tross alt litt, og vil koste litt å sende med to mellomledd.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    la oss tenke oss til følgende setting:

Mr x sender inn en bestilling til subfirma y, mr x sier han skal flytte til et land i europa med 230v strøm og ønsker derfor denne tilpasset deres forhold. Mr x har på forrhånd ordnet med c/o adresse for et transportfirma som man ikke skal nevne med navn for å unngå problemer. Alt går i orden og mr x får subben sin som ikke er mulig å få tak i på annet vis.

Teori eller realitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Litt pussig at Lyd & Bilde gir totalkarakteren 10 når delkarakterene er som følger:

Poeng
    Bass: 9
    Dypbass: 9+
    Sammenheng: 9+
    Dynamikk: 9
    Oppløsning: 9

Lyd totalt: 9+

Brukervennlighet: 7
    Kvalitetsinntrykk: 9

Snittet her skulle jo bli i underkant av 9, avhengig av hvordan man vekter de ulike karakterne. Selv om man gir denne 10 i valuta for pengene vil ikke snittet ligge høyere enn 9.

Tviler ikke på at denne subben er god. Innlegget er kun ment som en kommentar til selve testen.

(Vurder selv denne eller 2 stk XTZ W12S, men klarer ikke å bestemme meg :neutral: )

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De karakterene i lyd og bilde er ikke til å bli klok på. :???:
    Kan trygt anbefale XTZ W99 12, tror at 2 sånne blir helt sjef. Har tenkt tanken selv med 2 XTZ eller gå for en SVS PB12-Plus. Uansett tror jeg det blir bra... :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Summen av tingene er ikke alltid gjenomsnittet av eventuelle delkarakterer. Det er litt som i uttrykket "bedre enn summen av delene". Jeg må si meg enig i L&Bs beskrivelser av PB10en, den var, og er en revolusjon i dens prisklasse. Den gir deg virkelig en smak av hva langt dyrere subwoofere kan (og i området dypbass parkerer den også mange av sine mye dyrere konkurrenter).

PB10en ga meg i sin tid hakeslepp, jeg kan med hånden på hjertet anbefale den. Og den erstattet da en sub som kostet over det dobbelte. Det eneste ankepunktet jeg er er størrelsen, det finnes mange kreative måter å plassere den på som gjør den litt mindre truende (under bord, ved siden af sofa etc.), og langt de aller fleste jeg har snakket med ble vante med størrelsen i løpet av 1 uke. Til og med min kjæreste sluttet å klage etter noen dager.

Skal den også brukes til film så er det en no brainer, PB10.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •