Toppresultat for SVS PB10-ISD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette at enkelte subwoofere skulle være så mye vanskeligere å plassere enn andre kommer etter min mening stort sett av noen få ting:
    1. at de "vanskelige" subwooferne ofte spiller dypere enn de som er mer lettplasserte. Disse subwooferne spiller gjerne bedre enn de som ikke går så dypt når de får riktig plassering.
    2. at de "vanskelige" subwooferne har en ujevn frekvenskurve med peaker som faller sammen med vanlige rom-modes. Disse subwooferne spiller gjerne dårligere uansett.

SVS har valgt å lage store subwoofere som går svært dypt (ned til 20Hz og under). Riktig plassering er altså alfa og omega. Det gjør at de er vanskeligere å plassere enn subwoofere som neppe har fullt nivå under 30Hz. Det kan ut fra tallene se ut som om forskjellen mellom 30 og 20 Hz er liten, men man må huske at det ligger en hel oktav mellom 20 og 40Hz. Forskjellen i toneområde er altså like stor mellom 20 og 30Hz som mellom 2000 og 3000Hz, bare så det er sagt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hva med at den er umusikalsk. Det er vel hevdet stikk motsatt av mange her. Men her er det vel som med lyd generelt, noen liker det andre ikke.....?
    Hvis PB10isd er umusikalsk, da skulle jeg gjerne hørt en som var musikalsk. Jeg aner ikke hva preferansen deres er, men den er tydeligvis ikke dypbass. Dersom de ønsker en sub som "spiller musikk", får de holde seg til Ace Bass 2. Det er jo rene drømmesubben i følge Hemmabio. Eneste ankepunkt i min verden er jo at den ikke spiller dypbass. :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere eid en Ace Bass 2, og hvis vi konsentrer oss om musikkytelse fant jeg den en liten anelse monoton, og kraftløs. Jeg foretrakk da de aktive 8" i mine Audio Pro Avantek 9.

Filmlyden var pent sagt mangelfull.

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Synes igrunn det er litt rart at ikke lsuond tar inn flere modeller, da det virker som SVsubwoofere er ganske ettertraktet..
    En mulighet er jo at de fortsatt er i oppstartsfasen, og at flere modeller kommer snart!?!
    Erik hos SVS sier at de vil utvide vare sortementet hos forhandlerene etter hvert. Fikk fortalt at de startet med disse boksene siden de var de mest populære.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Lsound har ekslusiv rett til det skandinaviske markedet. Dette betyr at SVS ikke ekporterer hit lenger.

Da har du også mulighet til kun å kjøpe de modellene som LSound selger. Ergo ikke mulig å få tak i nye tuber nå.
    Huff da. Hvordan er prisene til Lsound i forhold til den tidligere egenimport? Man kan jo skumme fløten litt ut ifra halleluja stemningen som råder her på forumet når det gjelder SVS.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. No shit.

Men prisene på lsound er ikke så ille. Men dyrere er det, uten tvil. Snakk om et par lapper på plus/2. Har importert 5 SVS'er selv, og det var jo egentlig en veldig grei afære. 1uke etter bestilling var de på plass liksom. På døra.

Men Lsound gjør iallefall så godt de kan. God service/support der iallefall.

Skal innen våren ha meg SVS plus/2, gleder meg litt til den tiden . Dumt det ikke er PEQ på den vanlige sorte versionen .

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvor mange med stereoforsterker,som står der med skjegget i postkassa,når de pakker opp sub'n og oppdager at PB10-ISD ikke har lavpassfilter.Dårlig med info om akkurat det,på Lsound sine sider.En importør som ikke vil ta inn en ettertraktet vare,høres for meg merkelig ut.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    En importør som ikke vil ta inn en ettertraktet vare,høres for meg merkelig ut.
    I følge L-sound kom de ikke til å ta inn flere modeller, dette hadde med CE-merking å gjøre.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig hvordan enhver oppstartet tråd omhandlende SVS sine subwoofere kommer tilbake til at Lsound nå har eneretten og hvor dumt det er. Det og at det er SVS sentralt som har bestemt hvilke modeller som skal eksporteres. Det går altså ikke an å egenimportere disse lenger. Følg med i timen...;-)

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at det går fint å importere, f.eks via Magnum. Men nå er vi vel over på jakt igjen.

Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    I følge L-sound kom de ikke til å ta inn flere modeller, dette hadde med CE-merking å gjøre.
    Nå ligger det da informasjon på nettsidene deres at de venter inn PB12-Plus og PB-Plus/2 i begynnelsen av november (kunne ikke se at disse var nemt). Eller er det flere modeller etter disse du tenker på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står i ferd med å bestille en SVS sub, men lider av valges kval. Har et 20kvm stor kjellerrom. Skal jeg velge 2 stk PB10 -ISD eller en PB 12 Plus. Har noen erfaring med dette? Er det veldig vanskelig å synkronisere 2 stk subber? De kommer evt. til å stå med en meters mellomrom i front av rommet.

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Regner med at det går fint å importere, f.eks via Magnum. Men nå er vi vel over på jakt igjen.
    Nei. Det går ikke. SVS selger ikke til deg hvis du har noen tilknyttning til Skandinavia.

Jeg har prøvd.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrmm. Vanskelig å plassere? Vil det si at jeg som rett og slett ikke har peiling på kalibrering og plassering burde holde meg unna denne? Den må uansett stå i et av hjørnene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av braesp
    Står i ferd med å bestille en SVS sub, men lider av valges kval. Har et 20kvm stor kjellerrom. Skal jeg velge 2 stk PB10 -ISD eller en PB 12 Plus. Har noen erfaring med dette? Er det veldig vanskelig å synkronisere 2 stk subber? De kommer evt. til å stå med en meters mellomrom i front av rommet.
    2 optimalt plasserte, og justerte PB10 vil gi deg mere SPL fra et sted mellom 25-30hz, og oppover. Du får selvfølgelig også noe mere fleksibilitet, og mange flere muligheter hva plassering og justering angår, både på godt og vond

Jeg har ikke hørt PB12 Plus, så jeg kan ikke uttale meg om lydkvalitet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Nei. Det går ikke. SVS selger ikke til deg hvis du har noen tilknyttning til Skandinavia.

Jeg har prøvd.

Muligheten ligger vel der, med Magnum.no. Det er de jeg blir satsen på. Fordi da får jeg SVS plus/2 cherry til rundt 12-13000kr inc frakt/moms. i norge koster den 15000kr+frakt/moms.

Men Lsound har fin service, så vi får se om jeg føler meg rik til våren..

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv å kjøpe meg en SVS PB12-Plus..
    Har bare en B&W ASW675 jeg burde bli kvitt først, hehe..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skorob: Den koster under 11000 + moms så vidt jeg kan se, eller 13700 inklusive moms. Og etter hva jeg kan forstå så er det lukket for ALL eksport til skandinavia, også via magnum, og lignende.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Muligheten ligger vel der, med Magnum.no. Det er de jeg blir satsen på. Fordi da får jeg SVS plus/2 cherry til rundt 12-13000kr inc frakt/moms. i norge koster den 15000kr+frakt/moms.

Men Lsound har fin service, så vi får se om jeg føler meg rik til våren..
    De stusser nok litt uansett, når en "amerikansk" kjøper trenger en sub med 230V forsterker. Dette toget er nok gått, gitt.

Hehe - "gått, gitt". :razz:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    skorob: Den koster under 11000 + moms så vidt jeg kan se, eller 13700 inklusive moms. Og etter hva jeg kan forstå så er det lukket for ALL eksport til skandinavia, også via magnum, og lignende.

Ah, sorry mac. regna feil . hehe. Men da er jo saken biff.. med andre ord jeg faller for Axiom sin EP500 da. Må få en demo av den asså. Ser iallefall spennende ut.
    http://www.audioholics.com/productre...age002_049.jpg <-- ser god ut den linja der, seff skulle vært rettere, men det fixer man...(av EP500)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •