Har jeg kjøpt katta i sekken???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Har jeg kjøpt katta i sekken???

hei jeg kjøpte et annlegg på hittegodsauksjon ,men er helt grønn når det skal kobles opp.
    lurte på om noen kunne fortelle meg hvilke ledninger jeg trenger å kjøpe da det var uten en ledning bortsett fra strøm til subwoofer og forsterker.

har en pioneer VSX-409RDS forsterker
    og Radionette Alpha 10 subwoofer (1 stk)
    Radionette Cinema 70B (2 stk bakhøytalere går jeg utifra)
    Radionette Cinema 73B (2 stk fronthøytalere gar jeg utifra)
    Radionett Pentagon Center (1 stk centerhøytaler)
    Alt sammen ga jeg 2000,- for, er det for mye?? ser helt strøkent ut og fungere uten problem på mit gamle "billige" annlegg.

Men så til problemet hva trenger jeg av kabler for å koble opp dette og hvordan gjør jeg det??? noen som kan hjelpe meg med det???
    som sagt så er jeg helt "grønn" på dette feltet.
    På forhånd TAKK ;-)

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flight66
    hei jeg kjøpte et annlegg på hittegodsauksjon ,men er helt grønn når det skal kobles opp.
    lurte på om noen kunne fortelle meg hvilke ledninger jeg trenger å kjøpe da det var uten en ledning bortsett fra strøm til subwoofer og forsterker.

har en pioneer VSX-409RDS forsterker
    og Radionette Alpha 10 subwoofer (1 stk)
    Radionette Cinema 70B (2 stk bakhøytalere går jeg utifra)
    Radionette Cinema 73B (2 stk fronthøytalere gar jeg utifra)
    Radionett Pentagon Center (1 stk centerhøytaler)
    Alt sammen ga jeg 2000,- for, er det for mye?? ser helt strøkent ut.

Men så til problemet hva trenger jeg av kabler for å koble opp dette og hvordan gjør jeg det??? noen som kan hjelpe meg med det???
    som sagt så er jeg helt "grønn" på dette feltet.
    På forhånd TAKK ;-)

Du trenger selvfølgelig høytaler kabler til fronter bak og senter. til subben din trenger du en phono til phono kabel som går fra sub. kontakten bak på din pioneer. Bruk en dvd spiller med coax ut. denne kjører du til coax inn på forsterkeren. sett forsterkeren til å bruke digital inngang. tut og kjør!

Alf Kåre

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg vil ikke si at du har kjøpt katta i sekken, hvertfall ikke ved første øyekast. Pioneer forsterkeren er jo grei nok i seg selv, dog uten Dolby Digital-dekoder (men man har 5.1 analog inn), og klarer å drive det meste helt greit, hvertfall i stereo. Den er helt greit kapabel effekt-messig i film også, hvertfall til litt lettdrevne høyttalere (følsomhet på 89-91dB).

Rent kablingsmessig, så trenger du en phonokabel fra forsterker til sub, det trenger ikke være den tykkeste phonokabelen du finner, men det bør ikke være en hyssing heller, som du kobler til subwoofer pre-out. Så må du gå inn i menyen (trykk piltast høyre eller venstre på fjernkontrollen, og sette subwfff til subwfn, du endrer på valg med piltast opp eller ned), så du får lyd ut på subben i pro logic.

Til høyttalerne, så ville jeg handla 25 meter med 1.5mm2 eller 2.5mm2 høyttalerkabel på biltema, og kutta til passende lengder til høyttalerne, dette må du jo selvfølgelig finne ut av selv i forhold til rom. Ellers er det ganske bra merka bakpå forsterkeren hva som skal hvor. Pass -godt- på polaritet når du kobler opp, sjekk gjerne hvilken ende som er hva, og merk med sprittusj på kabelen før du kobler, så slipper du å knote med det senere.

For å få best lyd med den forsterkeren med DVD, så må dufå tak i en dvd-spiller med 5.1 analog output og DD/DTS-dekoder integrert, så du kan mate forsterkeren med 5.1 kildesignal gjennom "< DVD5.1Ch"-moden på forsterkeren (analoge inputs + egen mode på forsterkeren), det er slik jeg har satt det opp her hvertfall.

Ellers, med tanke på høyttalerne, så kan de jo godt se strøkne ut, men være sprengt, så det er jo ikke godt å si hvordan de spiller før du har kobla de opp.
    Uansett så er jo prisen på 2000kr ikke så gale for alt det der, hvis det er strøkent

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pckrasj
    Du trenger selvfølgelig høytaler kabler til fronter bak og senter. til subben din trenger du en phono til phono kabel som går fra sub. kontakten bak på din pioneer. Bruk en dvd spiller med coax ut. denne kjører du til coax inn på forsterkeren. sett forsterkeren til å bruke digital inngang. tut og kjør!

Alf Kåre
    VSX-409RDS er en Pro-Logic-dekoder, uten noen form for digital input, så det går heller dårlig

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    VSX-409RDS er en Pro-Logic-dekoder, uten noen form for digital input, så det går heller dårlig

Doohhhh!!

sorry for feilinformasjon! trodde denne var lik min gamle. men det var da en 609 ved nærmere ettertanke.............

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pckrasj

Alf Kåre
    Hvorfor skal det vere coax utak på dvd spilleren når det ikke er noe coax intak på forsterkeren????? eller brukes det en annen plugg inn på forsterkeren??
    UNDRENDE........

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flight66
    Hvorfor skal det vere coax utak på dvd spilleren når det ikke er noe coax intak på forsterkeren????? eller brukes det en annen plugg inn på forsterkeren??
    UNDRENDE........
    Hei!

Innlegget over ditt forklarer. Tok feil av modellene. Beklager dette:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Vet ikke helt om jeg skjønte dette da......litt for mange plasser å plasere ledninger bak på forsterkeren og på subwooferen.........noen som har samme som kan forklare litt bedre....???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •