Dali vs Klipsch 2nd Edition

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali vs Klipsch 2nd Edition

Hey.
    Tenker på å kjøpe en høyttalerserie i klassen 20-30k.

Har så kikket litt på Klipsch RF 25, RC 35 og RS 35, pluss en SVS pb10-isd sub eller en SVS pb12-plus.

Alternativt er Dali Suite serien med 2.8 front og 08 center og 0.8 bak, med samme subene.

Har tenkt å kjøre det hele på en Denon AVR-3805.

Noen som har noe erfaringer eller synspunkt angående disse to seriene?
    Eller har noen andre alternativer i samme prisklasse?

Takker for innspill.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med B&W's 600-serie? Har du sett/hørt no på de?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett de, men har dessverre ikke hørt de. Men skal vel ikke utelukke at det kan skje, hvordan er de oppmot de jeg nevnte tidligere i tråden?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva priotiterer du, film, musikk?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Front: BW 603
    Bak: BW 602.5 (slipper stativ, og låter utrolig godt)
    Center: BW LCR600 (en utrolig god center)

Totalt blir dette ca 18000kr, og da får du råd til en SVS plus sub(anbefaler den fremfor PD-10).

Eller syns jeg du skal rette nesen mot Infinity sitt Beta sett...
    http://avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=8920 Infinity Beta 50
    http://avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=9138 Infinity Beta 20
    http://avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=8926 Infinity Beta C 360
    Dette låter utrolig bra til musikk og film!! Fåes også i sort.
    http://www.infinitysystems.com/homea...e/BETA50BK.jpg

12700kr!!! Så kan du unne deg en SVS plus/2 (som jeg mener er den subben som gir mest kino for penga til den prisen, ligger på 12000kr). Enda har du 5000kr ( noe går til stativ til Beta 20 (ca 1500kr)) til kabler etc .

På disse ville jeg nok også satset på Harman Kardon 635:
    http://avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=13522

Andre merker du burde sjekke ut:
    Dali Concept (overrasket meg utrolig mye på lyden), og JBL Northridge serien (jævli bra på film, personelig syns jeg de er MYE bedre enn Klipsch på film).

JBL har de på avhifi.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye fint å velge mellom ja, mangler ikke på alternativer akkurat..
    Verre med det endelige valget, hehe..

Settet skal brukes til film i hovedsak, tviler på at det blir mye voldsomt mye brukt til musikk.

Er derfor ute etter en serie med en god senterhøyttaler....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEN, receiver har jeg fra før, så blir bare høyttalere budsjettet skal gå til....

Glemte kanskje å få med det tidligere her..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Suite funker

Jeg har Dali suite 2.8 serien og AVR 3805. Jeg synes det er meget bra oppsett:P

Jeg har Dali sin s1.2 sub, det er vel eneste valget jeg angrer litt på.
    Resten funker utmerket:P Senteren i dette settet er definitivt en positiv
    faktor.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mordenkai
    Jeg har Dali sin s1.2 sub, det er vel eneste valget jeg angrer litt på.
    Resten funker utmerket:P Senteren i dette settet er definitivt en positiv
    faktor.
    Merk deg spesielt den kommentaren der, Donnie

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali s1.2 subben er en "ren" musikk subb ja. Hjelper jo endel i film om du har bassfattige høyttalere ellers men. Får liksom ikke huset til å riste(og lage ulyder ).

Men den er ikke dårlig. Men siden hovedsaken er film, så lager SVS gode subber til det formålet... Og siden du har reciver, så greier kan det jo være at du greier deg med SVS PD-10 til 5000kr, men jeg anbefaler SVS plus (eller plus/2 om du har SVÆRT rom, kan bli for mye av det gode med den sist nevnte).

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob; har det blitt en fanesak for deg å fremme ett usant rykte om at SVS ikke duger til musikk? Det har ikke noe med virkligheten å gjøre!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Merk deg spesielt den kommentaren der, Donnie
    Hehe..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Skorob; har det blitt en fanesak for deg å fremme ett usant rykte om at SVS ikke duger til musikk? Det har ikke noe med virkligheten å gjøre!
    Hvor sier jeg at den ikke duger til musikk? Jeg syns bare de er bedre til å gi fra seg filmbass enn musikk bass.. Men det er min smak. Men SVS er overall ganske gode, men aller best på film syns jeg. Mer gidder jeg ikke å skrive om den saken nå.

SVS ER BEST I VÆÆÆLAA SYNS JEG:... <-- slik du vil jeg skal si ting? Og da juger jeg. kommunist .

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det meg du kaller kommunist? Tydelig at du ikke helt vet hva du snakker om alltid, skorob... Hvis du slår opp ordet så finner du følgende:

'politisk ideologi som har som mål å skape et klasseløst samfunn med felleseie av produksjonsmidlene og lik fordeling av produksjonsresultatene'

Dette er ett diskusjonsforum hvor de fleste fremmer sine meninger, på godt eller vondt. Men det er ett par ting som er uomtvistelig. Den ene tingen er SVS sine subber.

Du kan vel kanskje nevne en eneste sub som kommer opp i mot SVS sin ytelse og kvalitet, kontra pris. Du kommer ikke til å finne en eneste...

Du er også glad i å prate om musikksub og filmsub. Kan du gi en kort forklaring på dette, for jeg skjønner ikke helt terminologien din. Hva er forskjellen? Målet for en høyttaler er vel å kunne gjenngi det som finnes på det mediet du spiller av? Du kan jo gjøre en test skorob, sett på en låt med Carola, den heter Modersvingen. Hvis subben din klarer å gjenngi det som finnes på den, så er målet nådd. Har du den ikke, skal jeg gjerne sende den til deg. Bare kom med epostadressen din Dette er en av mine yndlingslåter, men jeg skjønte at jeg aldri hadde hørt den før jeg kjøpte SVS.

Du vet også at ethvert system må kalibreres for å låte bra, og selv en Velodyne DD18 må jobbes litt med for at den skal låte optimalt. Dette gjelder også SVS, Dali, Jmlab, B&W osv. Derfor reagerer jeg på at du i alle tråder som dukker opp hvor det spørres etter sub prøver å poengtere at; jo da, SVS er ett godt alternativ hvis du skal ha deg en woofer til film, men JEG synes ikke den er så bra på musikk. Derfor tror jeg du har en agenda som du vil fremme, uten at jeg vet hva den består av. For å si det slik: En del lyd og bilde entusiaster her inne har testet SVS, mange av de har vært i dette gamet i mange år, og de synes at disse subbene leverer meget godt til musikk.

Alle SVS sine subber er enestående når det gjelder ytelse kontra pris, å si noe annet er ikke riktig. Noe jeg også finner litt merkelig er at du meget ofte anbefaler CV-subber, enda du vet at den ruller av for tidlig til at den i det hele tatt kan kalles en god subwoofer. Jeg er dog enig i at den er fin i forhold til pris, hvis man ikke bryr seg om å kunne gjengi det som finnes av lavfrekvente lyder på DVD'en.

Hverken din eller min mening er den oppleste sannhet Skorob. Jeg synes ikke B&W-subben din duger, men det er dog en bra høyttaler. Av den grunn så står ikke jeg på barikaden for å flagge dens negative sider. Og vet du hvorfor? Jo, fordi jeg ikke kan uttale meg så mye om den, siden jeg ikke hører på den daglig, og jeg kjenner den ikke godt nok etter kun noen korte demoer. Det er ett passende ordspill her på Avforum som går noe slikt som dette:
    Selv om jeg sender opp noen raketter på nyttårsaften, så påstår jeg ikke at jeg er noen rakettforsker for det.
    Jeg tror ikke at du har hørt/testet nok til å være så bastant om SVS sine musikalske egenskaper, men det er mulig jeg tar feil...

Dette er ikke for å krangle, men jeg synes det er rart at du må kommentere SVS og manglende musikkegenskaper i så å si alle innlegg som omhandler sub...

Beklager å komme med dette i tråden Donnie, men jeg følte det måtte sies...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hvor sier jeg at den ikke duger til musikk? Jeg syns bare de er bedre til å gi fra seg filmbass enn musikk bass.. Men det er min smak. Men SVS er overall ganske gode, men aller best på film syns jeg.
    Jeg må si jeg lurer på det samme som akto. Hvis dali S1.2 er en bedre "musikk-sub" enn hvilken som helst av SVS-subbene skal jeg hakke opp PC-ultraen min og spise den til middag!!

Dalien duger ikke til noe som helst!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For POKKER AKTO!! LES DA! Jeg sier ikke SVS lager DÅRLIGE som musikk subbere!!!!! Jeg sier den bare at de fungerer best til film.. halleluja du er tung lest..
    En sub skal ikke høres at er der for min del, du skal først høre det når den slåes av, og da merka et mye av lyden forsvinner. Men du skal ikke høre på og ane at det er en sub i bildet her.. Det gjør man med SVS!! Men de er gode til musikk også.

Men det er min mening. Jeg syns f.eks REL lager bedre musikk subber enn SVS. Men det får være min mening.
    BW subben min er kurrant nok, liker du ikke den, så liker du så si ikke bassen til B&W generelt, og det kan jeg forstå, fordi smaken er forkjellig, men det godtar ikke du på SVS tydeligvis, for deg er BASS en ting. Mener du det samme på diskant og mellomtone? liker du lys eller mørk klang etc..
    Big Bombara bom!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg må si jeg lurer på det samme som akto. Hvis dali S1.2 er en bedre "musikk-sub" enn hvilken som helst av SVS-subbene skal jeg hakke opp PC-ultraen min og spise den til middag!!

Dalien duger ikke til noe som helst!
    Og sammenligningsgrunnlaget mellom de 2 er? begge er subwoofere, men i en litt forskjellig prisklasse kanskje? eller? Men for all del, begynn å hakk for min del, jeg syns dog SVS ultra* er bedre enn Dali S1.2.
    Men å si at dalien ikke duger til noe som helst, da sier jeg en ting SVS påpeker gang på gang(som også gjelder andre merker...) KALIBRERING.
    Men nå er det slik at det er vel ikke noe som heter det enkle ordet bass, alt går under subwoofer. Slik er det bare.
    Men å si at Dali 1.2 ikke spiller bass, det er jo rent oppspinn. T.o.m. CV har jo ikke 12" mellomtone !

Jeg suns Dali 1.2 suite er en god subwoofer (men kunne ikke tenkt meg en selv).

*svs ultra er også meget god til musikk, men jeg er vel en av få som hører forskjell på plus/2 og ultra/2 da på detaljenivå (ikke bare SPL på lave frekvenser).

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg er ikke tunglest, og det er ingen grunn til å hisse seg opp. For meg ER bass èn ting, bass for meg er kjapt, hardt og dypt. I en boks. Det er 3 kriterier som skal oppfylles. Og hvis du lurer på hvorfor jeg tar opp dette så kan du jo hente opp en del av dine siste innlegg.

Ingen som hakker her, og jeg tror ikke du er den eneste her inne som hører forskjell på detaljnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt vi holder roen her da..

Anyway, noen som har erfaringer med B&W 600 serien?

Og hvordan går de sammen med Denon?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikke kommentere flere av innleggene dine, skorob. Det blir bare for dumt.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •