Dali vs Klipsch 2nd Edition - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tidenes OT-tråd dette her

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Tidenes OT-tråd dette her
    Hehe..
    Viktig å få satt fokusen litt over på hvitevarer her på forumet..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for å være litt seriøs. For pengene dine tror jeg du kan gjøre ett kupp nå hos www.hifihuset.no . Hvis du og a|ex skal inn til byen en dag, så synes jeg du skulle ta deg en tur innom der. Si hvor mye du har planer om å bruke, uten sub. Sørg for å ha igjen penger til en SVS PB12 plus/2. Dette under her har jeg hørt mye på, og kan anbefales:

Front:
    Focal.JMlab Chorus 726 S

Gulvstående høytaler
    3-veis bassrefleks

2 * 6,5" Polyglass Bass
    1 * 6,5 Polyglass Mellomtone
    1 * 1" TNC Invertert Diskant

Følsomhet: 91,5dB
    Impedans: 8 ohm
    Effekt: 150 Watt

Dimensjon: H1000*B220*D320 mm
    Vekt: 20,3 kg

Pris: 9990 kr

Senter:
    Focal.JMlab Chorus CC700 S

Senterkanal
    2-veis trykkammer

2 * 6,5" Polyglass Mellomtone/Bass

Følsomhet: 91dB
    Effekt: 100 Watt

Dimensjon: H180*B500*D28 5mm
    Vekt. 9,5 kg

Pris: 2890kr

Bak:
    Focal.JMlab Chorus 714 S

Gulvstående høytaler
    2,5-veis bassrefleks

1 * 5,5" Bass
    1 * 5,5" Mellomtone/Bass

Følsomhet: 91dB
    Effekt: 90 Watt

Dimensjon: H900*B200*D270 mm
    Vekt: 13,7 kg

Pris: 5490 kr

Da har du fortsatt penger til en god receiver. Ikke bry deg om hifihusets veiledende priser, Andre er en kremmer, og du vil få gode priser, garantert...

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg ser i denne diskusjonen burde du virkelig gå og høre på soroundoppsett med dali sin ikon serie.
    Jeg ville seriøst vurdert å kjøpe

Fronter:
    Dali Ikon 7. 11996,-
    Bakhøytaler
    Dali Ikon W2 5396,-
    Center
    Dali Ikon Vocal 2 3498,-

Total 20890,-

Så kjøper du en av svs subbene du har lyst på.

Ikons klare fordel over suite er etter min mening at den er mye mer oppløst og har bedre bass-kontroll. Men som sagt du må høre selv

Mvh. Njáll

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei mangler ikke akkuratt alternativer her, mye å kikke på.
    Skal bli spennende å se hva det ender opp på.
    Får vel smøre svær matpakke hvis jeg skal rekke alt detta på en bytur..

Når det gjelder budsjett har vel det gått gjennom taket for lenge siden, og etter messa på plaza når det vel enda nye høyder tenker jeg..

Men har vært mye hjelpsomme og gode innspill på denna tråden, selvom det har spora av litt til tider..

Receiver har jeg kjøpt, Denon AVR-3805..

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ser her ramler det inn med flere gode alternativer. JMlab har jeg bare hørt bra om, forresten. Hifi-huset ligger i bærum, eller hva akto?

Vi kunne jo alltids tatt det i forbindelse med hjemmekinomessa, Donnie. Så kunne vi tatt en tur innom noen hifi-butikker i oslo også, flere som har messer og messetilbud i butikkene i tillegg til på plaza. må fort sette av et par dager til dette her men

Bærer det på siste liten med opprydningstilbudene hos hifihuset nå akto, eller er det fortsatt noe igjen etter du hadde siste bestilling?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne hvertfall prøvd å inkorpere OHFC (mtp på klipsch) og HFK marcus thranes gate og grensen. Da hadde du fått hørt på de aktuelle alternativene!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke noe sikkert a|ex, men Andre hadde i alle fall bestillt alle Electra senterne av 901 typen som fantes i Frankrike. Han hadde vel også solgt 8 par Electra 926 på en uke. Jeg var der sammen med en kompis for ett par uker siden, og vi fikk ett tilbud på en pakke til 36k veiledende. Prisen etter at Andre hadde funnet frem skriveblokka var så skammelig at jeg ikke tør nevne det engang, dere får bare ta dere en tur og høre. Ikke spør han på messa med folk tilstede, ta det med han i butikken uten tilskuere. Det er da man får gode priser. Hvordan det er med beholdningen hans vet jeg desverre ikke, men det er sinnsykt mye utstyr der. Så mye at du faktisk må skritte over en Pass Labs blokk her, og en Meridian prosessor der. Hvis du ser for deg det

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke noe sikkert a|ex, men Andre hadde i alle fall bestillt alle Electra senterne av 901 typen som fantes i Frankrike. Han hadde vel også solgt 8 par Electra 926 på en uke. Jeg var der sammen med en kompis for ett par uker siden, og vi fikk ett tilbud på en pakke til 36k veiledende. Prisen etter at Andre hadde funnet frem skriveblokka var så skammelig at jeg ikke tør nevne det engang, dere får bare ta dere en tur og høre. Ikke spør han på messa med folk tilstede, ta det med han i butikken uten tilskuere. Det er da man får gode priser. Hvordan det er med beholdningen hans vet jeg desverre ikke, men det er sinnsykt mye utstyr der. Så mye at du faktisk må skritte over en Pass Labs blokk her, og en Meridian prosessor der. Hvis du ser for deg det
    Hehe. Det hørtes veldig fornøyelig ut ja Nesten så jeg begynner å vurdere JMlab her selv :shock: Men vi får nesten ta oss en tur innom der Donnie, eller hva? Aldri vært der før selv så hadde uansett vært stas

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er absolutt verdt en tur innom. Tror ikke du behøver tenke på noe utskifting a|ex, du har jo gull gjemt i en krok

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er absolutt verdt en tur innom. Tror ikke du behøver tenke på noe utskifting a|ex, du har jo gull gjemt i en krok
    Hehe jada. Det kommer snart frem i lyset nå

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hehe. Det hørtes veldig fornøyelig ut ja Nesten så jeg begynner å vurdere JMlab her selv :shock: Men vi får nesten ta oss en tur innom der Donnie, eller hva? Aldri vært der før selv så hadde uansett vært stas
    Vi får nesten gjøra det, kan kanskje ta det i forbindelse med messa, hvis en av oss tar bil innover..

Så kan vi ta en runde på hfk litt tidligere..

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat vært og hørt på Klipsch surroundsettet (RF10,RC10 og RS10) og Dali Ikon 2 og 6.

Ble ikke imponert over Klipsch settet, synes det hadde en harsh og hard diskant. Greit nok trykk og dynamikk. Dali Ikon 6 og 2 derimot! Det var mere min type lyd! Jeg ble rett og slett imponert!! Detaljert og naturlig lyd! De hadde ikke fått inn Ikon 5 på som er den mest aktuelle modellen for meg, og hadde heller ikke noe surround oppsett, så fikk bare hørt på fronthøyttalerne. Men av inntrykket jeg fikk mellom Klipsch og Dali Ikon er det ikke tvil om hva jeg foretrekker.,

Nå gjenstår det bare å få hørt på JMlab Chorus 716s, CC700s og 706s, før jeg bestemmer meg om hva det blir til. Eneste som er litt synd er at verken Dali eller JMlab har noen dipole bakhøyttalere i serien.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •