Dali vs Klipsch 2nd Edition - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Donnie
    Godt vi holder roen her da..

Anyway, noen som har erfaringer med B&W 600 serien?

Og hvordan går de sammen med Denon?
    a|ex: jippi!

Her er vi rolige ja. hihi.

Denon på B&W fungerer greit, men det kan bli litt lyst i toppen, og du må holde deg unna B&W 604 på Denon 3805. 604 kneler det meste av forsterkere pga lav impedanse. Men 603 fungerer meget bra. (Selv liker jeg nok NAD bedre på BW 600 serien). Men det må du finne ut av selv egentlig. Smaken er forskjellig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Nei, jeg er ikke tunglest, og det er ingen grunn til å hisse seg opp. For meg ER bass èn ting, bass for meg er kjapt, hardt og dypt. I en boks. Det er 3 kriterier som skal oppfylles. Og hvis du lurer på hvorfor jeg tar opp dette så kan du jo hente opp en del av dine siste innlegg.

Ingen som hakker her, og jeg tror ikke du er den eneste her inne som hører forskjell på detaljnivå.
    Du burde vel egentlig skrevet ".... For MEG er bass èn ting..".. Men men. Og jeg er ikke hisset opp, blir ikke det på forum egentlig . Skrivinga kan virke litt agresiv. Men det får så være, er bare det at jeg er veldig engasjert!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg må spise i meg ordene mine igjen, for DETTE kan jeg ikke avstå fra å kommentere.

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Denon på B&W fungerer greit, men det kan bli litt lyst i toppen, og du må holde deg unna B&W 604 på Denon 3805. 604 kneler det meste av forsterkere pga lav impedanse.
    Nettopp denne komboen går jo for å være helt knall, og som veldig mange har med topp resultat. At 3805'en skulle ha problemer med å drive 604 er det reneste sludder. Lav impedanse og vanskelige å drive sier du? 8 ohm og 90 dB følsomhet er vel så og si det stikk motsatte. Du bør ha litt bedre forankring i innleggene dine før du poster mer vissvass!

Du har forøvrig rett i at klangkarakteristikk er en smaksavhengig sak men denon og B&W går jo generelt for å være en utmerket match.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ser ut til at jeg må spise i meg ordene mine igjen, for DETTE kan jeg ikke avstå fra å kommentere.

Nettopp denne komboen går jo for å være helt knall, og som veldig mange har med topp resultat. At 3805'en skulle ha problemer med å drive 604 er det reneste sludder. Lav impedanse og vanskelige å drive sier du? 8 ohm og 90 dB følsomhet er vel så og si det stikk motsatte. Du bør ha litt bedre forankring i innleggene dine før du poster mer vissvass!

Du har forøvrig rett i at klangkarakteristikk er en smaksavhengig sak men denon og B&W går jo generelt for å være en utmerket match.
    HAH! spill litt høyt med BW 604 du.. da faller de til 3ohm.. prøv det på Denonen du ! . Regner med dere har på litt trøkk når dere spiller/ser på film. ÆDDA BÆDDA!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en siste ting, jeg har IKKE sagt at BW + denon komboen ikke funker! Men jeg bemerket at JEG likte BW bedre sammen med NAD. Jøsses, her blir man dømt for ingen ting gitt.

Mange mener Klipsch RF serien er knall og, det er en serie jeg ikke klarer.. RB-75 og oppover er dog i en bra klasse. (tatt som et eksempel, men regner med at en av dere glefser snart på meninga mi).

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh? NAD (regner ikke Silverline her) er da betydelig lysere i klangen enn Denon.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Heh? NAD (regner ikke Silverline her) er da betydelig lysere i klangen enn Denon.
    Det kan ikke jeg si meg enig i. Greit, Denon PMA stereoforsterkerene er varme i klangen (litt for varme kanskje). Men reciverene dems syns jeg er for lyse, spessielt sammen med BW. Men er nok en smaksak, men jeg oppfatter Denon som lysere enn NAD på reciver siden. Men for all del, Denon lager gode recivere.

EDIT: Dette er bare det jeg mener å huske. (var på LAAANG befaring/testing på hifiklubben Oslo2, men det var like etter at v2 av NAD reciverene kom, så er en stund siden). Men da mener jeg at jeg noterte at det ble lysere i toppen med Denon +B&W. Falt liksom mer for Denon+Dali og NAD+B&W. Men sitter ikke med dette anlegget daglig. Så beste hadde vel vært at jeg hadde holdt fingra av tastaturet akuratt der. Men jeg er ganske sikker på at det ble konkluksjonen den gangen...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smell til med 600 serien og du vil ikke angre. Har derimot anbefalt DS6 bak da de er mye mere anvedelige(603 foran, 600 senter). Kanonbra høytalere til film. Selv lurer jeg på å oppgradere til 703 foran pga. musikk, men har drøyet den. Det er fordi jeg ikke er sikker på om det er verdt kronasjen. Veldig fornøyd egentlig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    HAH! spill litt høyt med BW 604 du.. da faller de til 3ohm.. prøv det på Denonen du ! . Regner med dere har på litt trøkk når dere spiller/ser på film. ÆDDA BÆDDA!
    Akkurat som om det skulle være et problem for 3805'en at impedansekurven til 604 en gang iblant dropper under 4 ohm. Det er i utgangspunktet en relativt lettdrevet 8 ohms høyttaler vi snakker om her, ikke akkurat noen infinity kappaer. For å si det sånn tror jeg ikke du behøver å bekymre deg for å 3805'en ikke greier å valse opp med det trykekt som behøves. I tillegg skal donnie ha SVS til å sørge for bunndraget, noe som avlaster receiveren i enda større grad.

Forøvrig hadde det vært kjekt om du kunne spart deg for barnehagestrekene og holdt vokabulæret på et noenlunde sivilisert nivå om du vil fremstå som det minste seriøs.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville og gått for 600 serien det er en kjempe digg serie!
    og senteren der kom jo ut best i dvd og hjemmekino sin test i sommer :grin:

BTW: dere som har diskutert svs: er relativt ny her på forumet men har lest en del her og ver gang suber blir diskutert bryter det ut en krangel som tar over hele linken! det er dårlig gjort mot den som startet linken og faktisk lurer på noe, så lag en egen link for å diskutere suber og hold det utenfor andre sine linker! :wink:

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Bare for å forvirre totalt i denne til tider saklige tråden.
    JEG synes , riktignok "gamle" Denon 3803, sliter med BW 604. Hadde 604 før, og måtte kjøpe Nad 272 effekt for å hjelpe til litt. Hjalp det, men da var jeg selvfølgelig ikke veldig imponert over lyden......ikke lett hehe

Har også prøvd med 2 Nad 272( 1 brokobla på hver ), men var nok litt overdrivi.

Endte faktisk med at jeg kjøpte klipsch RF 35 som passer musikk og film smaken min bedre. Er fortsatt noe å utsette, men nærmer meg...

Lykke til!

Mvh Rune L

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    JEG synes , riktignok "gamle" Denon 3803, sliter med BW 604.
    Kan jo ikke sammenlignes med 3805. Selvfølgelig er det alltid noe mer å hente, men det spørs hvor merkbart det er før man snakker om ubehagelig høye volum. Skal man på liv og død sitte å finlytte etter forvregning på toppen av desibelskalaen kjøper man seg en habil stereoforsterker, ikke en surroundreceiver. 3085 er tross alt en kraftkar som det skal svært mye til for å tvinge ned i knestående til de aller flestes bruk.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det litt hett ja
    Skulle nesten hatt en "arena" for slike ting, men jeg kan godt forstå at det blir slik noen ganger for å si det sånn...

Jeg kan også henge meg på at 603 er en høyttaler du bør låne øret til før du bestemmer deg Donnie. Har selv hatt s2-versjonen av de, og de er gode allround-høyttalere. Men pass på,det kan være litt knotete å plassere de iom at de har bassport både foran og bak. Heldigvis følger det med plugger slik at man kan "tune" portene i forhold til rommet.

I den serien har du jo 600-centeren også, som er mye center for pengene i sin prisklasse.

Skorob: Korrekturles gjerne innleggene dine litt før du legger poster de Og om du generelt du mener at SVS-subbene høres, så er nok systemet bare kalibrert feil, eller subben stilt for høyt. Jeg sliter ikke med det problemet selv hvertfall..

Edit: skrivefeil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big T
    ville og gått for 600 serien det er en kjempe digg serie!
    og senteren der kom jo ut best i dvd og hjemmekino sin test i sommer :grin:

BTW: dere som har diskutert svs: er relativt ny her på forumet men har lest en del her og ver gang suber blir diskutert bryter det ut en krangel som tar over hele linken! det er dårlig gjort mot den som startet linken og faktisk lurer på noe, så lag en egen link for å diskutere suber og hold det utenfor andre sine linker! :wink:
    Godt vi har noen som kan slå i bordet her, hehe..

Nei planen sålangt angående B&W var jo DM 603 S3 eller
    DM604 S3 i front, og DM602 S3 bak med LCR 600 som senter..
    Og en SVS sub, litt uklart angående modell..

Eller suite serien med 2.8 og 0.8 senter og bak..

Men er vel bare å dra på hfk og lytte litt vel..
    Er ikke akkuratt noe fiolinist, men får vel håpe at en blir noe klokere..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneset som kan gi det svaret på dette er en real lytte-session ja! Vi kan sikkert ta en tur i fellesskap en dag dersom det passer seg slik. Travelt opptatt med flyttesjau om dagen, men en liten audiofil pause fra strevet er ikke å forakte

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det må vi få til, har travelt med vakter frem til onsdag neste uke, så kan ta det etter det.

Da går vel hvitevarene dine sin seiersgang tenker jeg..

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil virkelig anbefale deg å ta med 3805'en din og teste den med de ulike høyttalerene. Eller enda bedre.. få lånt med deg høyttalerene med hjem. Å høre høyttalerene hjemme (i det rommet de skal være i) gir deg et skikkelig inntrykk av hvordan de vil fungere for deg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det må vi få til, har travelt med vakter frem til onsdag neste uke, så kan ta det etter det.

Da går vel hvitevarene dine sin seiersgang tenker jeg..
    Hehe ja da er de forhåpentligvis oppe og går. Det er jo egentlig en skam å prioritere hvitevarer før hjemmekinokomponenter, men det hadde vel ikke blitt så populært hos den bedre halvdelen hvis det hadde blitt gjort omvendt :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hehe ja da er de forhåpentligvis oppe og går. Det er jo egentlig en skam å prioritere hvitevarer før hjemmekinokomponenter, men det hadde vel ikke blitt så populært hos den bedre halvdelen hvis det hadde blitt gjort omvendt :-P
    Trenger vel ikke å være den største barten på røros for å skjønne at den ikke lander helt nei..

Så lenge du ikke legger mer i vaskemaskin og tørketrommel enn i høyttalere så er det vel greit..
    Men skulle likt å se den tørketrommelen som topper opplegget ditt prismessig..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger vel ikke å være den største barten på røros for å skjønne at den ikke lander helt nei..

Så lenge du ikke legger mer i vaskemaskin og tørketrommel enn i høyttalere så er det vel greit..
    Er ikke så langt unna hvis du slår sammen vask/tørk faktisk, landa på en miele-kombinasjon som ikke akkurat var rimelig :-?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •