Sub til stereoforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub til stereoforsterker

Hei
    Har en Harman/Kardon HK970 som jeg kunne tenke meg å putte en sub på, for å få litt mere driv i bassen. Har fra før av et par System Audio SA1280 MKII på denne. Så, for det første: er det uproblematisk å koble en sub på en stereoforsterker? Hvordan gjøres det i såfall? Har subben eget filter, eller må dette kjøpes i tillegg? Dersom dette går greit, er det noen subber du kan anbefale? Prismessig sikter jeg lavt, helst ikke over et par lapper. Takk for innspill!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker
    Hei
    Har en Harman/Kardon HK970 som jeg kunne tenke meg å putte en sub på, for å få litt mere driv i bassen. Har fra før av et par System Audio SA1280 MKII på denne. Så, for det første: er det uproblematisk å koble en sub på en stereoforsterker? Hvordan gjøres det i såfall? Har subben eget filter, eller må dette kjøpes i tillegg? Dersom dette går greit, er det noen subber du kan anbefale? Prismessig sikter jeg lavt, helst ikke over et par lapper. Takk for innspill!
    De fleste stereoforsterkere har idag utgang som du kan koble til en sub på. Fleste har en såkalt PreOut (du skal kunne se det bak på HK'en, 99,9% sikker på at den har det).
    De fleste subwoofere har innebygget delefilter (normalt er variabelt ifra 150hz-40hz). Men ikke alle, den rimeligste SVS'en PD-10 har ikke slikt filter!! Velodyne, CerwinVega, B&W etc har det på alle sine modeller, så de fleste har.

Skal du ha en god sub, så koster den ifra 3000kr (her begynner sub eventyret for de fleste med en Cerwin Vega Classic 12S, noe under dette er ikke noe vits å sjekke ut nesten).

http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=4961

Til SA høyttalerene ville jeg dog siktet endel høyere, for å få noe som var nogenlunde like kjapt. Men da koster det også endel mer. Men CV'en anbefales på det varmeste, spiller extremt godt til prisen.

Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub

Hvis du er interessert så har jeg en Dali Suite 1.2 til salgs for 3000,-
    12" og 200W forsterker med lukket kabinett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •