Dali vs Klipsch ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali vs Klipsch ?

Driver nå og planlegger hjemmekino anlegget. Jeg bor i leilighet og har ganske begrenset plass. Kommer vel det meste for å bruke det til film, men også fint om det kan brukes til musikk med greie resultater. Idag bruker jeg Dynaudio BM15A (aktive studiomonitorer, se http://www.dynaudioacoustics.com/Default.asp?Id=279) til å høre på musikk med men kommer til å selge disse etterhvert, er derfor greit at hjemmekino anlegget kan ta over jobben uten for mye degradering i oppløsning)

Regner med at jeg går for Denon 3805 eller 3806 som receiver.

Når det gjelder høyttaler er jeg mere usikker. Jeg vurderer følgende:

Klipsch RF10,RC10 og RS10 (pakka på http://www.oslohificenter.no/tilbud/index.htm) til 8.995,-

eller

Dali Ikon 5, Ikon Vokal 2 og Concept 1 som bakhøytalere. Dette kommer på 12.790,-

Ikon W2 bakhøytalerne synes jeg er litt stive i pris som koster 5.996,- og jeg antar at jeg fint vil klare meg med Concept 1 som bakhøytaler ?

Tenker på også å komplenentere med SVS PB10-ISD sub dersom dette lar seg gjøre uten å plage vettet av naboene ? (Bor i leilighet)

Hva ville dere valgt her ? Daliene vil vel kanskje har mere høyoppløst lyd mens Klipsch høytalerne vil ha bedre dynamikk ?

Jeg har ikke noe plass bak sofaen, kun på siden (den står helt inntil bakveggen) så jeg antar at Klipsch sin dipole RS10 vil ha en fordel ovenfor Concept 1 når de settes på siden istedet for skrått bak ? Vil dette ha mye å si ?

Har selvsagt tenkt til å høre på disse høytalerne mot hverandre før jeg kjøper noe, men vil bare lufte oppsettet her med andre først. Er også åpen for andre forslag så lenge det ligger i samme priseleie (toppen 15 tusen)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du vil få en veldig "dynamisk" filmopplevelse med klipsch settet for å si det sånn. Tror ikke du vil klage på trykket.

Daliene spiller vel kanskje "finere". Men kan jo være greit å høre på de først.
    Finne ut hva du liker. Er ikke sikker du liker noen av de.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på også å komplenentere med SVS PB10-ISD sub dersom dette lar seg gjøre uten å plage vettet av naboene ? (Bor i leilighet)
    Det går dårlig om du går inn for det, ellers er det ikke noe problem

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •