Konevennlige høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konevennlige høyttalere

Anlegg er under planlegging, og det er da FTK`en som har satt standarden for design og hvor mye plass ting skal få lov å ta. Mitt foreløpige valg ligger på BOSE- Acoustimass 15. Et sub-slavesystem som er lett å plassere og som i mine ører spiller ganske bra til husbruk.

Men, finnes det alternativer i prisklassen 10-15k som kan være noe tror dere? Jeg er ikke akkurat "hardcore" i dette gamet, så tips og innspill mottas med takk. Stua er 5-kantet, og det lar seg ikke gjøre(uten skilsmisse) å plassere anlegg og tv helt optimalt. Har tenkt på Pioneer vsx 1015, og denne skal visstnok ha et lydkalibreringssystem. Vil dette hjelpe, eller er det bare gimmick?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser en tråd litt lengre ned her som ligner min, men er det noen her med erfaringer med BOSE-høyttalere, eller Lifestyle-anleggene?
    Formatet fascinerer, men noe sier mitt uvitende hode at det er litt, gammelmodig, tekninsk sett?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike systemer mangler som regel veldig mye i mellomtonen. Bose er desverre intet unntak.

Newcomer Tweety sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W

Har nylig testet B&W's minisystem MT-20 og MT-30. (http://www.hifiklubben.com/no/produk...em.htm?id=6664)

Det låter vanvittig mye bedre enn Bose, og er etter min smak adskillig bedre og se på. Toppscore på WAF! Selv vurderer vi(dvs. kona ;-) ) MT-30 til stua.
    Dermed har jeg fått lov til å overta kjellerstua som blir ferdig KINO til jul !!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Snickers, det blir liksom bass og diskant med mangler i midten.

Siden tittelen er "konevennlige høytalere" drister jeg meg til å legge ved noen linker av det jeg karakteriserer som konevennlige gulvhøytalere i prisklassen 10-15k:

System Audio SA1750 : http://www.hificenter.no/shop_item.c...7,22,70&id=642

Litt større, men fremdeles smukke: Audiovector Mi3: http://www.hificenter.no/shop_item.c...7,22,72&id=867

Disse har jeg ikke sett "live" selv, men virker jo lovende. Dali IKON 7: http://www.hifiklubben.com/no/produk...re.htm?id=7119

I tillegg til dette har du jo flere varianter av stativhøytalere som jeg mener også vil spille bedre enn et BOSE-system, matchet med riktig elektronikk....

Lykke til....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje lurt å ta med konen en tur i forskjellige hifi butikker, og sjekke litt "hvor landet ligger".. Enkelte koner er jo interesert i hvordan et høytaler system låter også, selv om ikke alle er like interesert i noen store beist av noen kjøleskap store høytalere heller. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Du sier 10-15', men om jeg var deg ville jeg sjekket ut Tannoy Arena.
    De er nok litt dyrere, men det er utrolig fin lyd i de.
    Jeg kjøpte ett par hos www.stereofil.no for noen uker siden,
    og leg er superfornøyd. Virker veldig bra på min rock, damas pusemusikk,
    samt bra trøkk til film.
    Jeg har alle mine 4 på gulvstativ, center står på tven.

Utrolig fin design, samt veldig bra lyd.
    Gode resultater i tester rundt omkring. (Bla EISA 05-06)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

ser at du kikker på "minihøyttalere" med sub. Dette er, som nevnt over, gode systemer, men kan kanskje være noe tynne i enkelte frekvensområder.

Vil anbefale deg å ta en kikk/lytt på BD-5 (eller BD-6, disse har jeg) fra Jungson siden de har en finish som er meget heftig og som kan falle i smak hos mange... Lydmessig sett er jeg også meget fornøyd med mine.

Kikke her for bilder og detaljer: http://www.duet.no/jungsonbd5.htm

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Kanskje lurt å ta med konen en tur i forskjellige hifi butikker, og sjekke litt "hvor landet ligger".. Enkelte koner er jo interesert i hvordan et høytaler system låter også, selv om ikke alle er like interesert i noen store beist av noen kjøleskap store høytalere heller. ;-)
    Etter at jeg tok med min på Hifi-klubben og andre etablerte hifi etablisementer i Oslo by så var størrelse, utseende, kabler og alt det andre WAF greiene uinteressant. Hun ble rett og slett hektet og det var med nød og neppe jeg fikk dratt henne ut av Hifi-klubben uten et sett med B&W 802D under den ene armen og full pakke med Classé under den andre...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kef

Har ikke KEF's KHT serie gode alternativer også? Vurderer selv 2005.2 (under 8000 kr) eller 5005 (ca. 15000 kr). Design og kvalitet virker veldig bra i forhold til pris.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både KEF og tannoy er gode alternativer. Jeg har hørt begge, og jeg må si at tannoy imponerte meg med et veldig stort lydbilde. Kef'ene er veldig plasseringsvennlige, og låter mye større enn de ser ut til

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smhagh
    Ser en tråd litt lengre ned her som ligner min, men er det noen her med erfaringer med BOSE-høyttalere, eller Lifestyle-anleggene?
    Formatet fascinerer, men noe sier mitt uvitende hode at det er litt, gammelmodig, tekninsk sett?
    Jeg har hørt en del på Lifestyle 48 (det til 50k). Kan ikke si at du betaler for LYD her. Men jeg synes det er god kvalitet til å være så plasseringsvennlig. Om det er verdt prisen er en annen sak. Når vi handler inn det anlegget for 20k så er det noe feil en plass:P

ellers så har jeg også hørt noen av de billigere modellene, helt grei lyd her også. Selv om jeg ikke har fått testet de så alt for godt. Kan jo ikke begynne å vrenge opp volumet på kontoret heller :-)

Men det er jo som alt annet, hør før du kjøper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •