Dali Ikon 7 eller Martin Logan Clarity

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Ikon 7 eller Martin Logan Clarity

Hei der ute.

Jeg sitter med et lite dilemma her. Jeg skal kjøpe nye høyttalere og har Dali Ikon 7 og Martin Logan Clarity som de to alternativene jeg har hørt som jeg liker. De er i klart forskjellige prisklasser. Jeg vil gjerne høre litt om folks intrykk av dem begge hvis man har noen.

Om andre har anbefalinger av andre høyttalere er det av interesse men ikke de som er nevnt under da de allerede er testet og jeg ikke liker dem.

Audiovector (alle opp til signature)
    B&W 600 og 700 serien
    Klipch generelt.

Øvre prisnivå er maks 30 lapper.

Jeg må også vite hvor i Oslo området jeg kan høre på eventuellle høyttalere.

Forsterkern de blir stående på er en Denon 3805 og med tiden skal det bygges ut til hjemmekino. Vet mange kanskje vil si denne forsterkern er av for lav kvalitet med ML høytalerne men har selv hørt denne kombinasjonen og det fungerer svært bra.
    Med tid og stunder vil den selvfølgelig bli oppgradert men det blir ikke før om 1 par år da 3805 kun har 1 mnd i mitt hus og jeg er svært fornøyd med den. Fikk den ny for 3500 kroner

På forhånd takk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali icon 6 spiller utrolig fint iallefall. Men prisforskjellen ifra icon 7 til clarity er så stor, at valget blir bassert på best lyd. Og opp til 50000kr får du rett og slett det du betaler for! Det er min mening. Martin logan lager utroooolig gode høyttalere.

Men alt kommer ann på smak og behag, mange mener skikkelige "highend" høyttalere ala BW 803D etc låter for lyst og sterilt etc, og liker da kanskje bedre den mer "fete" jbl lyden (bare et eksempel).

Men siden du skal ha Denon 3805 reciver, så vil nok Icon 7 være det beste valget! Disse 2 ligger i samme prisleie og er nok en bankers kombo.

lykke til .

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke akkurat hørt den Martin Logan Clarity det er snakk om her, men ut i fra min erfaring med elektrostat, og slike hybrid elektrostat løsninger med dynamisk i bass osv, er dette høytalere som er vanskelig å sammenligne med andre konstruksjoner som f.eks de Dali Ikon 7, fordi de rett og slett jobber og spiller så forskjellig.

Er også redd for at en høytaler som Martin Logan Clarity, lett vil kunne avsløre alle de små skavanker og feil i kilde avspilleren og det en Denon 3805 måtte ha opp i frekvens, og vil kunne fremstå som heller ubehaglig å høre på, og ikke være i stand til å retferdigjøre en slik investering. Det går selgølgelig ann å investere i bedre forsterker senere som du nevner, men da finnes det kanskje andre høytalere som frister mer også, så....:-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •