SMÅ bakhøyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SMÅ bakhøyttalere?

Hei.

Har nettopp fått opp et anlegg med følgende utstyr:

Yamaha RX-v1500
    2stk Audio Pro Black Diamond v.2

Men så har jeg et lite problem med plassering av bakhøyttallere. Så tenkte jeg på Bose Lifestyle 48 anlegget vi har på jobb. Kan man få tak i noen høyttalere i den størrelsen som spiller bra og har en overkommelig pris? Vurderer kanskje å ha en sånn liten center også.

Noen gode råd?

http://www.hifiklubben.com/no/produk...re.htm?id=6498

Hva med disse? Jeg har allerede stativ som jeg brukte på mitt møkkdårlige Creative Inspire 5500 anlegg.

Eller disse?
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=108

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for disse, jeg lover deg at de er bra;

http://www.hifiklubben.com/no/produk...re.htm?id=4726

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy Fusion 1 eller Tannoy Fusion 2 kan også funke, evt. Tannoy Mercury MX-1M om du har lite budsjett.
    (har selv mercury mx1, og de gir overraskende god lyd til å være så små (og billige) )

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes fortsatt de var litt store :P

men det er vel kanskje ikke mulig å få mindre dugende høyttalere?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes grenser for hvor små høyttalere du kan få som er av en viss kvalitet... og du kan jo alltids henge høyttalere opp på veggen med braketter, bør ikke bli så sjenerende da :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Finnes grenser for hvor små høyttalere du kan få som er av en viss kvalitet... og du kan jo alltids henge høyttalere opp på veggen med braketter, bør ikke bli så sjenerende da :-)
    Jo du har nok rett. Men da tror jeg kanskje jeg bare fortsett med audio pro. Er jo godt fornøyd med Black Diamond.

Black Pearl V.2
    http://prisguide.hardware.no/h%F8ytt...nfo/28830.html

Black Vector V.2
    http://prisguide.hardware.no/h%F8ytt...nfo/28847.html

Så får jeg bare henge de høyt oppe på veggen bak. Selv om bakveggen er lengre unna sitteposisjonen enn fronthøyttalerne. Hvordan tror dere det oppsettet blir? (se vedlegg)

Og så blir det en SVS 10". Da tror jeg ting begynner å bli rimelig fett. Men hvor skal jeg plassere den. I hjørnet ved bokhyllen (det er plass) eller ved racket. Racket er veggmontert, men tror det vil stå i veien litt. Dessuten så har jeg bedre strømuttak muligheter ved bokhyllen.. Forslag?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bedre ut med noe i samme serie ja, og du kan jo stille inn forsterkeren slik at det blir kompensert for avstand uten problemer, noe som er veldig enkelt med YPAO også, noe jeg tror forsterkeren din har :-)

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W må jo nesten ikke glemmes, DM601 S3. Hvis budsjettet tillater det.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose er et dårlig valg. Lifestyle 48 systemet er spesielt, fordi de er det eneste systemet i den serien med den typen høytalere, og den bruker kalibrering for å få de til å låte bra. Sikkert mulighet til å få tak i de løse, men på et annet system tror jeg resultatet blir kanske labert, med mye mangel på mellomtone.

Hva med å kjøpe løse høytalere fra litt dyrere 5.1-pakker? Eventuelt sjekk Canton. De har mye som låter bra, uten å ta mye plass. Spesielt Karat-serien låter fint. Spørs litt på pris...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med b&w dm303? den enda billigere versjonen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Bose er et dårlig valg. Lifestyle 48 systemet er spesielt, fordi de er det eneste systemet i den serien med den typen høytalere, og den bruker kalibrering for å få de til å låte bra. Sikkert mulighet til å få tak i de løse, men på et annet system tror jeg resultatet blir kanske labert, med mye mangel på mellomtone.

Hva med å kjøpe løse høytalere fra litt dyrere 5.1-pakker? Eventuelt sjekk Canton. De har mye som låter bra, uten å ta mye plass. Spesielt Karat-serien låter fint. Spørs litt på pris...
    Ja mulig at jeg ikke uttrykte meg godt nok i hovedinnlegget, men det du foreslår nå er akkurat hva jeg hadde i tankene. Tankegangen var som følger: I og med at Bose får til duganes lyd i så små høyttalere, bør vel andre få det til minst like bra?

Men takk for tipset. Skal sjekke ut Canton.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv audio pro høyttalere, Blue diamond v2 og black vector v2, men Image 12 bak. http://www.audiopro.com/products/image_12.asp

Er veldig fornøyd med dem, de har samme diskant som b.diamond og er 'voice matched'. De er små, billige og med innebygd veggoppheng. Hadde større 6,5" bakhøyttalere før, og synes ikke de er noe 'mindre i lyden', selv på dvd audio med mye lyd bak. Jeg er veldig fornøyd med image 12 bak (vurderte black pearl\diamond) mhp plassering, design og pris.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hanzo!
    Jeg har selv audio pro høyttalere, Blue diamond v2 og black vector v2, men Image 12 bak. http://www.audiopro.com/products/image_12.asp

Er veldig fornøyd med dem, de har samme diskant som b.diamond og er 'voice matched'. De er små, billige og med innebygd veggoppheng. Hadde større 6,5" bakhøyttalere før, og synes ikke de er noe 'mindre i lyden', selv på dvd audio med mye lyd bak. Jeg er veldig fornøyd med image 12 bak (vurderte black pearl\diamond) mhp plassering, design og pris.
    takk.. Går for dem jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Små bakhøyt.

Hei,
    Husker jeg var på Oslo plaza for 2år siden, på Hjemmekino messa der. Husker noen knøttsmå høyt. Patos lyric sattelitter. De var det skikkelig lyd i, men de er ganske dyre også. Alt er relativt, men de koster 9750 for 3stk. Da kan du jo bruke en som senter. Hvordan det vil funke hjemme hos deg vet ikke jeg, men SMÅ er i i allfall! Hvis du har tenkt å bruke såpass så sjekk www.patos.no
    Mål: 11 x 13 x 20 cm DBH

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update:

Jeg tror det er store muligheter for at jeg er verdens glupeste "hifi"-gutt .

Jeg bestemte meg for å lese manualen i dag. Og så oppdaget jeg.. Oisann, det var SÅNN kablene skulle stå ja.. haha. Ikke rart bassen var litt tam.

edit: ops. feil tråd.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes. da fikk jeg i Image 12

Bestillte fra dinhifi.no i går kveld, og fikk de levert på døren i dag. Gratis frakt. Kan ikke si at det var dårlig levering

Nå var det bare å finne optimal plassering.
    Edit: Har det noe å si om avstanden blir litt forskellig? Det er en dør som gjør at jeg må ha den ene høyttaleren lengre bak, og en skorstein på den andre siden som gjør at jeg ikke kan flytte den andre høyttaleren lengre bak for å kompansere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •