noen som kjenner igjen denne? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Nei..........feil ?

Det blir vel mer som XXIII, men tall er ikke lett ;-)
    Det er 43 I som da blir XLIII som er det riktige...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Q.E.D. (Opplest og vedtatt)
    Q.E.D. = "quod erat demonstrandum" (lat) = "som skulle (be)vises" Brukes etter et (ofte matematisk) bevis.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker
    Q.E.D. = "quod erat demonstrandum" (lat) = "som skulle (be)vises" Brukes etter et (ofte matematisk) bevis.
    Er veldig klar over det. Foreleseren min i MA 100 var veldig flink til det der...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal driste meg til å si noen ord om dette høytaleren:

Hørte den hjemme hos Jørn på fredag, og det er en vidunderlig konstruksjon. Annerledes utseendemessig med disse store glassfeltene på sidene. Rimelig høye, og er litt i stuss over om de har høy eller lav WAF-faktor.

Men over til lyden. Vi testet mye forskjellig musikk fra en test-cd som Jørn hadde fått at Roy Ervin. På denne er det såpass diverse og forskjellige lydspor at en får testet det meste. Det som overbeviste meg mest med denne høytaleren er hvor oppløst og luftig lyden i disse var. Den tegnet opp et digert rom, og vokaler låt skikkelig deilig. Jørn har tidligere beskrevet diskanten som annerledes enn det han er vant til, men for min egen del som er vant til Audiovector så låt dette bare enda mer oppløst og detaljert, men ikke skrikende. Mellomtonen er også deilig, og både herre og damevokaler låt skikkelig bra. Det eneste som jeg savnet var et enda større fundament i bunnen. Høytalerne er vistnok spesifisert til å gå ned på 20hz-tallet :shock: , men da må de være rimelig kilne på plassering. For vi var ikke i nærheten av dette i det hele tatt. Men bassen var kjapp og kontant, og hang veldig bra med.

Dette er uten tvil en musikkhøytaler, og kan ikke tenke meg at denne vil stå i mange kino-oppsett rundt om i landet. Så dersom du bedriver seriøs musikk-lytting er nok dette høytalere å ta med i beregningen.

Et veldig hyggelig bekjentskap som gav meg mange gode opplevelser på fredagen.

PS! Elektronikken som ble brukt var Pioneer sin 1015 som forforsterker, Midgard Audios 600wattere og Marantz sin kremspiller SA-11S1 (tror jeg).

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det eneste som jeg savnet var et enda større fundament i bunnen. Høytalerne er vistnok spesifisert til å gå ned på 20hz-tallet :shock: , men da må de være rimelig kilne på plassering.
    Mener å huske å ha lest at best bass respons fra en dipol høytaler oppnåes med å sette dem med lik avstand mellom fornt og bak veggene i rommet. Testet dette på noen magneplanar høytalere en gang , og det virket som det semte bra, men det er jo en lite praktisk plassering til stue bruk, og endte den gangen opp med en mellomting med å trekke høytalerene ca 1/3 av rommets lengde ut i fra bakveggen, for å få god bass respons i lytteposisjon også ca 1/3 fra bakveggen.

Det ser ut fra høytaler bildet i begynnelsen av tråden at dette er en ganske bass kompetent høytaler det er snakk om her, med stort membran areal og god slaglengde i forhold til det man ofte får i en magnestat, så vil tippe at med den riktige plasseringen og med god kontroll fra effekt forsterkeren(e) så kan en slik høytaler spille overbevisende dynammisk og rask bass, langt ned i "kjelleren" ;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •