Dali Ikon 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Dali Ikon 7

Newcomer Oddgeir sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Ikon 7

Jeg er i ferd med å kjøpe nytt hifi anlegg i prisklassen rundt 35.000.
    Jeg var på HiFiklubben i dag og hørte på Ikon 7 for første gang. Spesielt mellomtone og diskantområdet imponerte stort med luftig og natutro gjengivelse. Jeg ble mektig imponert, så sannsynligheten er stor for at jeg kommer til å kjøpe dem. Lyttet også på Ikon 6, men syns de kanskje ble litt puslete i bassområdet.
    Men siden jeg kjøper alt samtidig, så vil jeg treffe første gang med valg av forsterker. Foeløbig har jeg mest sans for Denon PMA 2000 mk4, men har også vurdert NAD 542. Har dere noen erfaringer med disse kombinasjonene, elller er det andre forsterkere jeg heller burde velge?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddgeir
    Jeg er i ferd med å kjøpe nytt hifi anlegg i prisklassen rundt 35.000.
    Jeg var på HiFiklubben i dag og hørte på Ikon 7 for første gang. Spesielt mellomtone og diskantområdet imponerte stort med luftig og natutro gjengivelse. Jeg ble mektig imponert, så sannsynligheten er stor for at jeg kommer til å kjøpe dem. Lyttet også på Ikon 6, men syns de kanskje ble litt puslete i bassområdet.
    Men siden jeg kjøper alt samtidig, så vil jeg treffe første gang med valg av forsterker. Foeløbig har jeg mest sans for Denon PMA 2000 mk4, men har også vurdert NAD 542. Har dere noen erfaringer med disse kombinasjonene, elller er det andre forsterkere jeg heller burde velge?
    Denon PMA 2000 er nok en meget god kompanjong til Dali'ene. NAD 542 er vel en cdspiller såvidt jeg vet.. Men gi THULE Spirit IA150B en sjangse også, denne låter ganske forskjellig ifra Denon'en. Så velger du den du liker best av de 2. Koster 12500kr dvs nesten det samme som Denon'en.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Ikon høyttalere innspilt enda, men det virker svært lovende i mine ører.

Ble litt usikker når du skriver "Denon PMA 2000 mk4" , etter det jeg kan se i katalogen heter nåværende modell PMA-2000AE. Eller er den modellen du nevner en brukt?

Ser skjeldent noen nevner Lyngdorf (tidligere Tact) sin SDAI2175. Skulle tro det ville vært spennende å testet denne 200watt semidigitale forsterkeren. Veiledende pris på 13900.

Newcomer Oddgeir sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var NAD C372, beklager feilen.
    Denon PMA2000 AE er riktig betegnelse i katalogen, men ekspeditøren kallte den mk4, kanskje en eldre betegnelse?
    Thule Spirit IA150B har jeg hørt sammen med Ikon 6, det låt bra, men jeg følte at Denon ga et bedre helhetsinntrykk, og muligens en noe åpnere diskant. Dessuten har den mer muskler.

Jeg ser rundt omkring at noen hevder at kombinasjonen Dali-NAD ikke fungerer overhodet.
    Andre steder ser jeg at Dali - Denon ikke er så bra.
    Det er ikke lett å bli klok på dette for en nybegynner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •