Stille inn aktiv sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stille inn aktiv sub?

Hei.

Har akkurat fått mitt første hjemmekino anlegg. Denon 1906 forsterker og jamo høytalere.

Men jeg har litt problemer med subben. Dette er en aktiv subb der du kan stille på masse ting på selve subben. Frekvens og noe annet som jeg ikke kommer på i farten.

Hva skal dette stå på for å få best mulig lyd og bass?

Takker for svar
    Eirik

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subb innstilling..

Om du setter delingen ( frekvens ) på 3-4hz over der høytalerene slutter å spille og setter volumet slik at du ikke merker at subben spiller, men merker at den er borte når du slår den av så skal du vere nert det som er etter mine ører optimalt. Regner med du kan stille inn volumet på subben gjennon reciveren din. På denne måten kan du sitte i lyttepossisjon når du stillerinn nivået. Så slipper du å gå frem og tilbake.

Subben bør stå ( enkelt oppsett ) på samme veggen og i nærheten av den ene fronthøytaleren.

Eller sett subben i "lyttepossisjon" og kryp langs gulvet og hør etter hvor du hører subben best. Der du gjør det er den rette plassen for subben ( Litt mere innviklet )

Kan vere smart å bruke litt tid på dette. Da vil du få mye mere igjenn lydmessig enn ved hurtig oppkobling. Subben bør stilles inn etter dine ører, da det er DU som skal like lyden.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hurtig svar

men hvordan finner jeg ut hvilken frekvens høytaleren slutter å spille?
    Og en ting til. Bakpå subben er det en instilling for Phase. Hva skal denne stå på. Går fra 0 til 180 grader.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phase kan du stille etter hørselen din feks. Sett på en cd med litt god bass gjerne noe med dominerende dunk dunk bass hvis du skjønner hva jeg mener Begynn så og vri fra feks 0-180g. Det punktet der hvor bassen blir strammest og høres best integrert ut er det rette stedet og ha fasen. Skal du ha det bedre innstilt en dette må du bruke en db måler.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høytalere er det du har? Tror det skal stå i manualen og eller bakpå høytaleren. I nærheten av der du kobler på høytalerkabelen....
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •