"During"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: "During"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question "During"

Har tidligere hørt om råd og fått et par, men siden problemet vedvarer og jeg vel la det inn under feil forum så jeg forsøker igjen.

Det durer ifra suben. Duringen kommer ifra elementet og høres ut som en trafo. Der er ingen signalkabler tilknyttet.
    Jeg forsøkte også å benytte forskjellige kontakter uten hell.
    Det er en typisk "strøm" during som kommer.
    Når jeg slår av suben så kommer der en "blubb" lyd fra elementet, vet ikke om det er vanlig.
    Dette oppsto etter at jeg koblet den til igjen etter å ha forsøkt annen plassering på suben. Jeg kan ikke erindre å ha hørt duringen før.

Jeg kjøpte denne brukt og selger hadde ikke problemer med denne duringen

Noen tips og råd?? Den høres ut til å spille greit ellers, men det er noe så ufattelig irriterende med denne durelyden. Tor nok dere sjønner hva jeg mener med det....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er subwooferen tilknyttet et jordet strømutak?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, alle uttakene mine er jordet. Noen betydning?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg har en klipsch sub med litt dur. Han løste det må å ta en kabel ifra jordinga på signalkabelen, og feste i kabinettet til forsterkern på subben (for ekstra jording). Og nå er den stille.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørs interessant ut. Dette er en Klipsch sub. Han åpnet opp og festet dette på innsiden da?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et ganske vanlig problem at støyen kommer fra forstyrrelser på jord for det elektriske anlegget og blir overført via pinnene for el.kabelen. Et mulig knep for å teste ut om det er problemet er å lage en jordet til ujordet skjøteledning og kjøre sobwooferen ujordet og og se om det er det som skal til for å fjerne brummen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra, jeg tror jeg skal ha en kobling hjemme som går fra jordet til ujordet stikk. Skal prøve denne!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blubb-lyden når du skrur power av/på er relativt vanlig.

Duringen du beskriver er det som kalles "brum" og er dessverre vanskelig å feilsøke. Noen har nevnt jording. Hvis du har jordfeil i det elektriske anlegget kan det skape feil. Å ikke ha jording kan også skape feil.

Du sier du ikke har signalkabler tilknyttet. Hvordan skal du få lyd i subben da?

Utfordringen er at en uterminert inngang faktisk kan fungere som en støyantenne i seg selv. Ville derfor forsøkt å tilknytte signalkabler mellom subwooferen og forsterkeren først, og hørt om brummet forsvinner på den måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Blubb-lyden når du skrur power av/på er relativt vanlig.

Duringen du beskriver er det som kalles "brum" og er dessverre vanskelig å feilsøke. Noen har nevnt jording. Hvis du har jordfeil i det elektriske anlegget kan det skape feil. Å ikke ha jording kan også skape feil.

Du sier du ikke har signalkabler tilknyttet. Hvordan skal du få lyd i subben da?

Utfordringen er at en uterminert inngang faktisk kan fungere som en støyantenne i seg selv. Ville derfor forsøkt å tilknytte signalkabler mellom subwooferen og forsterkeren først, og hørt om brummet forsvinner på den måten.

Etter å ha lest litt frem og tilbake her har jeg sett at de fleste slike problemer har vært grunnet signalkabel. Ville derfor bare illustrere at feilen var der selv om ikke denne er tilkoblet. Brummen er der selv om den er tilknyttet.
    Har prøvd både med y-link og uten for å dekke begge inngangene.

Forsøkte nå med med en kontakt uten jording uten forskjell, men når jeg ser etter på selve strømkabelen så er den formet som en jordet kabel men er det ikke. Kan det være der problemet ligger?

Men skulle jeg ikke bli kvitt denne, er det noe "fare" forbundet med dette bortsett fra at det er fryktelig irriterende?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •