Klipsh rf-5, støy fra hornet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsh rf-5, støy fra hornet

Har for ikke lenge siden kjøpt meg klipsh rf-5 høyttalere og en onkyo 702 forsterker. Er veldig fornøyd med oppsettet. Men har oppdaget at når jeg bare har forsterkeren på og ikke spiller noe. kommer det en "skurring" fra hornet.
    Lyden kan vel best forklares som når en radio driver å søker inn, den kommer også kun fra hornet uansett hvor mye volum som forsterkeren står på...

Noen som vet hva det kommer av?
    Alle svar mottas med takk...

Edit: Lyden kommer fra begge høyttalerne

Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det hørtes rart ut, er det kanskje noe "dritt" på høytaler kablene??? Eller kanskje de ikke er satt i(nn) ordentlig??? Ta å skjekk kablene dine

Newcomer Hr kotelett sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk noe av det samme på mine RF-35, en veldig irriterende skurrelyd som en hører når det ikke er musikk på.

Jeg får og en slags knitrelyd i hornet når jeg plugger i kabelen i høyttaleren, selv om forsterkeren er slått av og støpselen dradd ut. Kan det være kabelen som er kilden til dette og?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, den siste der har jeg ikke erfart iallfall, men har rf5 bak i mitt oppsett. Slik lyd du snakker om kommer bare når jeg slår på fjernstyrt lys med dimmer og uten nettfilter, aldri ellers. Har du nettfilter? Kan være greit å ordne seg det hvis du ikke har det.

Legger gjerne bedre merke til d med klipsch siden hornet mye lettere avslører ulyder og støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prøve å finne hvor feilen befinner seg

siden det er såpass mange muligheter for feil (høytaler, ytre påvirkning på høytaler, ytre påvirkning av høytaler ledninger eller feil med forsterker) så går det kanskje ann å prøve seg litt fram. Hvis det gjelder bare den ene høytaleren og ikke den adre så kan du prøve å bytte dem inbyrdes. Hvis ulyden følger høyttaleren så er det kanskje feil med den osv. For ledningene sin del så er det viktig at de ligger adskilt i fra pwer ledninger og andre elektriske aparater. Pga. følsomheten til hornene skal det ikke så mye til før det kommer hørbar støy.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •