Front høytaler til Yamaha RX-V750

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Front høytaler til Yamaha RX-V750

Heisan,

Matriell lista til hjemmekinoen min begynner og ta form.
    Det jeg nå mangler er nye fronthøytalere til min Yamaha RX-V750 receiver. Dette er en 7*100 W forsterker.

Men hva i all verden skal jeg kjøpe?
    Vil helst ha noe som kan brukes til både film og musikk, og helst under 4000.

Det jeg har sett litt på er:
    Dali Blue 3003
    Cerwin Vega V-12F

Disse er egentlig utenfor budskjett
    Dali Blue 5005
    Cerwin Vega CLSC-12

Ellers så har HiFi Center kjeden kampanje på Proson C-66 gulvhøytalere.

Tips til hva jeg burde satse på til min receiver mottas med stor takk da jeg ikke har peiling på høytalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rx-v 750

Hei!

Jeg har samme receiver som deg, og kan trygt anbefale høyttalere fra Dali Blå-serien. Kjører et oppsett med 606 (gml. modell) i front, R1000 som surroundht og Center 1000, og er strålende fornøyd! 606 (nåværende 6006) har god kontroll og bra med basstrykk, spiller overraskende bra og oppløst i stereo med RX-V750 som forsterker (i Pure Direct-modus) og er ganske altetende hva musikk angår (spiller alt fra elektronika via akustisk, hip hop og pop til klassisk - forbausende bra på sistnevnte kategori).

Tror også jeg hadde lyttet på de ulike merkene du nevner, Cerwin Vega, Dali og Proson - de to førstnevnte kan du jo teste på samme forsterkeroppsett på HFK. Har ingen egen erfaring med disse, men ut fra lytteseanser på diverse hifisjapper, kan jeg vel trygt si at CV ikke er min kopp te. MEN: dette avgjøres jo i størst grad av brukerens/kjøperens musikksmak og filmbruk. Mye lyd for pengene er det i alle fall, Proson inkludert.

Har handlet høyttalerne brukt - dette tjener du stort på! Kom selv ut av det til en samlet sum av 3000 kr...
    Alltid mye høyttalere ute på markedet, sjekk AVtorget, finn.no, audiophile.no, lydogbilde.no osv.

Ikke minst: Hvilke andre høyttalere har du??

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •