Hva i F skal jeg kjøpe???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva i F skal jeg kjøpe???

Skal kjøpe meg en Avx4 fra pioneer (etterfølgeren til 5'ern), samt kjøre biamping på frontene. Skal også kjøpe meg en SVS PB10.

Så er spørsmålet, hvilke høytalere skal man skaffe seg. Vil ikke ha noe enormt, har dynabel høytalere med 5,25" elementer i D'appolito fra før av. Ren lyd men kanskje litt mer spark i lavre mellomtone. Og ikke no skarp diskant. Skal være rent fordet om det skal være "gøy".

Jobber selv i elektroforretning men vi er ingen ren hifi sjappe så utvalget er begrenset til hovedsaklig Sony, KEF, Jamo, Pioneer (vurderer SV810 men har ikke noe forhold til pioneer høytalere), Celestion. Vi har også avtale med Neby og kan gjennom de skaffe Audio pro selv om jeg selv synes det er overpriset samta at jeg ikke får noen spesielt god deal fra de gutta.

Så vet ikke om jeg bør kjøpe fra det vi har tilgang til på jobb (har alt ifra 15-40% avslag på det vi selv fører) eller om jeg skal lete etter noe annet.

Fikk også tilbud på komplett sett med det nyeste surroundsettet fra Dynabel (Eltek). Satt i orginale kasser osv til 6000.

Om noen har gode forslag, evt kommentarer til de jeg nevner her og har de selv evt og bor i Trondheim hadde jeg satt svært pris på å blitt invitert til en liten lyd session

Er også interesserti å få hørt på SVS'en.

Alt av forslag og ideer tas imot med takk.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte kanskje å nevne pris "begrensning". Hadde håpet å komme innenfor ca 15.000 for center, front og 2 surroundhøytalere. Men uansett takk for tipset.

En annen ting. Er det bare meg eller virker det som om de største hifikjedene tviholder på monopolavtaler med enkelte merker og derfor holder prisen kunstig høyt?

Blir bare litt skeptisk når f.ex en surroundreciever fra Denon holder seg i pris i over 12 måneder for så å gå¨ ned kun når det kommer en ny mens f.ex pioneers går ned i pris kontinuerlig (både innpris og salgspris).

Utseende betyr forresten MYE mindre rolle enn lydkvaliteten for meg. Selv om de ikke bør se helt rævva ut heller. Madammen lar meg styre som jeg vil i hovedsak.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PB10ISD har jeg hjemme i stuen om forhåpentligvis ikke alt for lenge.
    Men den nye forsterkeren får jeg dog ikke før i oktober.
    Stiller du med en forsterker så stiller jeg med sub
    Bor på tiller

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0