12" sub til max 5k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Da ville jeg heller kjøpt en surroundreceiver først, seriøst
    hmm? hvordan kan du forklare den?
    Akkurat nå er det dypbass behovet som er der. ikke surrounden som er kritisk.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Akkurat nå er det dypbass behovet som er der.
    Nettopp, der sa du det selv. Derfor kjøper du en SVS og hvertfall ikke en CV. CV sine subber kan knapt nok kalles for SUB. Den spiller ikke dypt, bare høyt. SVS gjør begge deler.

Hvis der virkelig er dypbass du vil ha vil du angre om du går for CV. Vær lur å spar til en surroundreceiver, eller en større SVS når de kommer til Norge.

Sitat Opprinnelig postet av roddis
    resten av høyttalerne er i Kirsebær farge noe som madammen og har satt som kriterie at alt skal være i samme farge. Kompromisser, hehe. Svarte da.....
    PB12+ kommer i kirsebær

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, isteden for å bruke 3-5k på sub, så må jeg bruke 5+k på reciever +5+k på sub. da havner vi opp på 10+k tilsammen Hardt for en student som skal prøve å finne seg plass å bo. hehe
    Men da er muligheten å prøve å bygge en phobos som et rimelig kompromiss.
    satt å kikket på tegningene med en snekker kompis. og han begynte å klø seg i hodet. hehe.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De feleste subwoofers under 10000kr ruller av godt når det er nede på 25hz. Men jeg vil nå påstå at CV classic subbene gir et utrolig bassløft.. SVS PD-10 burde være utelukket siden det er snakk om en stereoforsterker uten delefilter ut.

Prøv selv du. Tror uansett Dali Suite 12" subben vil gi deg en overraskelse, spessielt på dine Concept 6 høyttalere. Ta turen til hifiklubben.
    Det at DVD og hjemmekino ga SVS'en god anmeldelse har jeg også sett, men ASW 600 vant roundup mot mange konkurenter for noen år tilbake, så den kan da ikke være så dårlig som kenti sier.....

Test selv, stol på egne sanser. Det gjorde ejg, og endte ikke oppe med SVS ultra/2 som var planen! (den er bra den også, men jeg fant en jeg syns var bedre. Jeg er ikke komunist, ingen skal fortelle meg hva jeg liker eller ikke ! ).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pahf: Jeg vil mene du sa at du skulle kjøpe en surroundreceiver etter at du hadde kjøpt en sub? Men hvis ikke det var meningen så kan jeg godt se at du må vurdere andre alternativer

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er planen med reciever etter subben ja klarer meg fint med stereo enda.
    Men tror nok jeg må ta en lyttrunde. hifiklubben er ikke mer en 8mil herfra så det er ingen langtur å sjekke clsc12. Og blir jeg ikke fornøyd så tror jeg det blir phobos i første omgang. Å blir jeg ikke fornøyd så selger jeg. (har en kompis som bestandig er intressert i å kjøpe et el annet jeg skulle selge når det kommer til bass. fks bilsub,cv etc etc. )
    Resten er rett og slett for dyr for meg akkurat nå. Har 1000+ andre ting å bruke penger på. Etableringsfase er noe dritt gitt. hehe.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har missforstått helt om du tror at det å anbefale noe er å si hva noen SKAL kjøpe. Dette er tross alt et forum hvor man spør om råd.. Og det får man.

Jeg har selv hatt ASW 600, og synes den var bra nok da. Men på den tiden hadde jeg ikke hørt veldig mange subwoofere heller. Jeg har hørt flere nå, og kan skrive under på at ASW 600 blir overkjørt av PB10 på alle områder.

Selvfølgelig bør man høre selv, da finner man ut hva som er best for en selv.
    Her er det snakk om dypbass, og det gir verken ASW 600 eller noen CV-sub jeg har hørt. Hvertfall ikke på samme måte som SVS.

Men det er jo smak og behag hva en liker og har behov for.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toffy
    Tenker du hørte veldig godt de frekvensene mellom 16 - 20Hz..
    Du hører nok ikke frekvensene under 20hz. Men jeg kan love deg at du kan føle dem....;-)

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du skal teste clsc 12s synes jeg du skal teste clsc 15s også.. Har denne og synes den funker veldig bra..! er jo ikke store prisforskjellen mellom den og clsc 12s. Den spiller også et par hz lavere enn clsc 12s.. Jeg vill iallefall anbefale clsc 15s

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti

PB12+ kommer i kirsebær
    Den blir for dyr for min del.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir for dyr for min del.
    Ja, men nevnte den iom at det virket som design var alfa omega i heimen deres Og design vet vi jo at koster i alle sommenhenger.

Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali sub

Hvis du er interessert så har jeg en Dali Suite 1.2 til salgs for 3000,- Den er 12" og har en 200W forsterker.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men nevnte den iom at det virket som design var alfa omega i heimen deres Og design vet vi jo at koster i alle sommenhenger.
    Design er ikke alfa omega, men madammen vil ha alle høyttalere like. Noen kompromisser må en inngå. Der jeg har den nåværende suben plassert(ved siden av venstre front) ville en SVS sub stukket seg veldig ut da de er større enn den jeg har nå og det ville sett veldig stygt ut her. Er heller ingen andre steder å plassere en sub her. Et eget kinorom hadde jo vært det beste ja, for da hadde en fått frie tøyler og kunne gjort ting som en ville. Skal en ha design og best mulig lyd blir det fort kostbart ja. Er og grenser for hvor mye en kan vri opp med rekkehus med gamlinger på siden og unger i huset. Så ASW600 holder i massevis til mitt brukt.... foreløpig. Blir kanskje enebolig etterhvert og da kan det nok bli en oppgradering og to ja.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Design er ikke alfa omega, men madammen vil ha alle høyttalere like. Noen kompromisser må en inngå. Der jeg har den nåværende suben plassert(ved siden av venstre front) ville en SVS sub stukket seg veldig ut da de er større enn den jeg har nå og det ville sett veldig stygt ut her. Er heller ingen andre steder å plassere en sub her. Et eget kinorom hadde jo vært det beste ja, for da hadde en fått frie tøyler og kunne gjort ting som en ville. Skal en ha design og best mulig lyd blir det fort kostbart ja. Er og grenser for hvor mye en kan vri opp med rekkehus med gamlinger på siden og unger i huset. Så ASW600 holder i massevis til mitt brukt.... foreløpig. Blir kanskje enebolig etterhvert og da kan det nok bli en oppgradering og to ja.
    Skjønner. Det var ikke noe forsøk på å få deg til å bytte sub som var meningen. Og når jeg sier at PB10 (f.eks) spiller bedre enn ASW 600 snakker jeg ikke bare om hvor høyt den kan spille. Det har faktisk fint lite med saken å gjøre. Mitt inntrykk av ASW 600 etter å ha eid den i 1,5 år selv er at den er mer romlete enn PB10 bl.a. Ergo egner faktisk SVSen seg bedre til musikk enn ASW 600 i mine øyne. At den spiller dypt er jo også et pluss så klart.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å flyttet å plassert concept'ne i go posisjon, så sitter jeg nok engang å vurderer sub. Men de har faktisk mer bass enn jeg forventet. Ikke det at det er så høyt, men den er meget behagelig. Siden svs ikke har delefilter så utelukker jeg den.

Var på hfk i tr.heim, og møte en selger som faktisk ikke solgte for å selge, men var seriøs. da fikk jeg opp øynene litt. vurderer nå en b&w asw600 eller utrolig nok concept suben, etter jeg fikk høre den på nytt under nye forhold. og velodyne cht10 ser og spennende ut.
    Problemet er at det er murgulv der jeg bor. Hvor stor innvirkning vil dette ha?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Det var ikke noe forsøk på å få deg til å bytte sub som var meningen. Og når jeg sier at PB10 (f.eks) spiller bedre enn ASW 600 snakker jeg ikke bare om hvor høyt den kan spille. Det har faktisk fint lite med saken å gjøre. Mitt inntrykk av ASW 600 etter å ha eid den i 1,5 år selv er at den er mer romlete enn PB10 bl.a. Ergo egner faktisk SVSen seg bedre til musikk enn ASW 600 i mine øyne. At den spiller dypt er jo også et pluss så klart.
    Blei bytte av sub. Byttet B&W i en Cambridge cd spiller(kunne ikke få pengene igjen) for ble overbevist her om at SVS var det beste valget. Tok til vett gitt... heh

Har hatt PB-10 en mnd nå og himmelen har åpnet seg... hehe. Fikk plassert og kalibrert den(etter ørene og kroppen vel og merke, mer å gå på med riktige instrumenter vil jeg tro) For et trykk og fundament i bassen!!! Jeg er målløs på det meste av filmer jeg ser for tiden på. Så Revenge of the Sith her om dagen, har ikke tall på hvor mange ganger jeg sa "sinnsykt" under filmen. Mektig...!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Var på hfk i tr.heim, og møte en selger som faktisk ikke solgte for å selge, men var seriøs. da fikk jeg opp øynene litt. vurderer nå en b&w asw600 eller utrolig nok concept suben, etter jeg fikk høre den på nytt under nye forhold. og velodyne cht10 ser og spennende ut.
    Problemet er at det er murgulv der jeg bor. Hvor stor innvirkning vil dette ha?
    har velodyne cht10 selv, den forrige modellen og ikke cht10r altså. er godt fornøyd med denne, den funker flott til musikk og kan få glass til å klirre under film også. r serien har endel forbedringer og nye muligheter, så tror ikke du blir skuffa med den.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt velodyne selv, men hører jo folk stort sett er fornøyd med de
    Og vil jeg ha skikkelig bass går jeg i bilen. Bare noe som kan få en stakker til å merke trykket under de heftigste scenene

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •