DynaBel Phobos

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DynaBel Phobos

Hei.
    Jeg lurte på om det var noen andre som har prøved denne suben..
    Jeg bygde en, fordi jeg leste i en test at den var til å anbefale.
    Når jeg kjøpte den, byttet jeg ut elemente med en gang med et 12" peerles XXLS element med 8 Ohms motstand, selv valgte jeg et 4 Ohms, men skulle vist låte bedre med det først nevnte. Jeg spurte om dette ville heve trykket og kvaliteten, før kjøp. Noe jeg fikk beskjed om at det ville gjøre. Jeg stoler på Eltek sine råd, men ville bare høre om det var noen flere erfaringer her med denne suben. Personelig er jeg VELDIG misfornøy... :-? Jeg mener og tror at det må være en feil?? Den kan da ikke spille dårligere en en gammel kasse som ikke var tilpasset noen ting, med et gammelt mtx element som var limet sammen med gassbind og en liten sliten forsterker som var på ca 2x45 watt??
    Roy :grin:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen meninger om denne suben. Er det noen som kan bekrefte at den skal fint kunne fylle en stue på 40kvm i sammen med et heller veldig semert surond anlegg. Problemet blir i grunn at jeg kjenner nesten ingen ting til subben. Da den skulle begynt å "riste" stuen, begynner bare elementet å bunne :-? Jeg kan ikke spille veldig høyt heller, da må jeg skru subben så mye ned at jeg ikke hører den omtrent..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler litt det samme med min. Jeg skal muligens prøve å skifte ut det elementet som er med orginalt med noe annet nå. Venter på svar fra Eltek.

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager - ingen treff. Vennligst prøv med andre kriterier.

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eide phobos, syntes den funka ja, skal bygge ny kasse å stappe inn en sonicraft sc-1250. For 2500 er phobos et kupp etter min mening

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    phobos er genial for oss som ikke har altfor my å koste på bassen i hjemmekinoanlegget..
    jeg kjøpte en for ett år siden. (skal legge ut bilder senere)
    fikk en utrolig fin og fyldig bass. da hadde jeg bare 2 genexxa høyttalere. nå har jeg Hjemmekinopakke HK4000 (dynabel).

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv to phoboser, passive, og synes de gkør en grei figur på musikk, men mangler nok det siste ekstra på film, selv om den sparker litt fra seg her også.

Har hørt forskjellige elementer i denne kassen, men synes originalelementet fra Eltek er best. Har hørt et element fra MA, et levert av ELFA (8ohms element) og et fra Dynabel (9312 tror jeg). Ingen av dem spilte bra.

Har også vurdert å bytte elementer til noe mer følsomt, men tror nok det må bli i en annen kasse.

Tror denne kassen er vanskelig å finne elementer til, har kanskje villet gått for en annen løsning med Peerless elementet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg bygde meg en ny reflekskasse med peeless 12"XXLS 8+8ohm.
    Er nåkjempe fornøyd, med lyden. Jeg testet den mot cervinwega 15" CVLS(Eller noe i den duren) Syntes at peerlessen spilte mye dypere, finere og med en liten anelse mer trykk 8) . All kredit til Eltek for hjelp, når jeg angret på mitt første bygg, pluss kasse forslag fra peerless hjemmeside.
    -Roy-

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Er nåkjempe fornøyd, med lyden. Jeg testet den mot cervinwega 15" CVLS(Eller noe i den duren) Syntes at peerlessen spilte mye dypere, finere og med en liten anelse mer trykk 8) . All kredit til Eltek for hjelp, når jeg angret på mitt første bygg, pluss kasse forslag fra peerless hjemmeside.
    -Roy-
    ikke alle som har PEEless her, men CV kan midbass.. synes ikke de kan dypbass så godt, men det er hyggelig at du er fornøyd med PEEless'en din da

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    -Roy-
    Regner med at det ble bedre ja.

Hvor stor kasse bygde du, og hva slags bassrør diameter/lengde. Evt. hvilken frekvens tunet du den til. Har en madam som helst ikke vil ha for store kasser på stua...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •