problemer med B&W LCR3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med B&W LCR3

hei
    kjøpte en LCR3 for rundt en måned siden nå og det har vert en litt merkelig lyd i den hele veien... den blir liksom litt tom... ikke noe dypde i lyden, men mens jeg så på phantom of the opera så plutselig ble lyden helt f****. den hørtes litt som når en mobiltelefon spiller av "ekte" sanger... men så poppet den inn igjen etter en liten stund og nå er den plutselig bedre enn den har vert før... den har vert innspilt lenge over 100 timer og den hørtes fremdeles rar ut... har ikke spilt høyere enn -10 på min denon avr 2105 så kan da umulig ha sprengt de? :neutral:

takker for svar

edit: skrev lavere enn - 10 var seff høyere :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big T
    hei
    kjøpte en LCR3 for rundt en måned siden nå og det har vert en litt merkelig lyd i den hele veien... den blir liksom litt tom... ikke noe dypde i lyden, men mens jeg så på phantom of the opera så plutselig ble lyden helt f****. den hørtes litt som når en mobiltelefon spiller av "ekte" sanger... men så poppet den inn igjen etter en liten stund og nå er den plutselig bedre enn den har vert før... den har vert innspilt lenge over 100 timer og den hørtes fremdeles rar ut... har ikke spilt lavere enn -10 på min denon avr 2105 så kan da umulig ha sprengt de? :neutral:

takker for svar
    Om du ikke har spilt lavere en -10 så har du antaglig sprengt høyttaleren.
    For Denon så er -10 nesten maks, og forvrengninger har alt starta.
    0 er maks anbefalt ved 8Ohm høyttalere om dem ligger på W tåligheten som forsterker gir.

Den første måneden bør du ikke spille høyere en -20.

Men normal drift og lyd spilling den første tiden bør holdes ved -35 til -25.
    I og med at -60 er 0

Men igjen så skal det være utrolig vanskelig å sprenge B&W. Har du kvitering, så ta turen til Hi-Fi klubben og be dem å sjekke den. Ta også med forsterker, da du ikke er sikker på om hvilken del som er problemet.

T.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar

jo spiller skjeldent på - 10 har vell kunn gjort det en gang.. og det var etter godt over 100 timer på rundt -30 til -40 men du mener jeg ikke burde spille høyere enn - 10 sånn uansett? det er jo ganske kjipt hvis det er maks, det er høyt men ikke SÅ høyt men tviler på at de er sprengt, tingen var at jeg har hatt dårlig lyd helt siden jeg kjøpte den, så mitt i en film forsvant lyden nesten helt (da spilte jeg på - 10 for første gang med rundt 120 timer innspilling) men så etter et par mennuter og ned i - 25 så opp igjen så hørtes den veldig bra ut... bedre enn før men fremdeles dårligere enn 309 som er front... bassen høres ikke sprengt ut diskant/mellomtone har jeg aldri hørt når de har vert sprengt så vet ikke hvordan det høres ut... flere råd?

tar den med på hifiklubben i til uken og hører hva de tror.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar

jo spiller skjeldent på - 10 har vell kunn gjort det en gang.. og det var etter godt over 100 timer på rundt -30 til -40 men du mener jeg ikke burde spille høyere enn - 10 sånn uansett? det er jo ganske kjipt hvis det er maks, det er høyt men ikke SÅ høyt men tviler på at de er sprengt, tingen var at jeg har hatt dårlig lyd helt siden jeg kjøpte den, så mitt i en film forsvant lyden nesten helt (da spilte jeg på - 10 for første gang med rundt 120 timer innspilling) men så etter et par mennuter og ned i - 25 så opp igjen så hørtes den veldig bra ut... bedre enn før men fremdeles dårligere enn 309 som er front... bassen høres ikke sprengt ut diskant/mellomtone har jeg aldri hørt når de har vert sprengt så vet ikke hvordan det høres ut... flere råd?

tar den med på hifiklubben i til uken og hører hva de tror.

Hm. kun få ganger over kort tid over -10 og etter 100T spilling.
    Da har ikke du gjort noe galt.

Du kan godt spille helt opp til og over -0. men da med godt øre til forvrengninger og slikt.
    Men ved fest, hvor dine lytte muligheter blir lik 0, ikke spill over -10 (eller test hvor du føler deg trygg på mange ulike cder eks du kan havne på -7)

T.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe vell så hele phantom of the opera som varer i 2 timer og 10 min det er noen ganske dype bass sener der og har ikke subb... men hørtes ikke forvrengt men har aldri vert oppi mer enn - 10 i noe mer enn noen sekunder (den styringen på volumet er ganske dårlig, holder du inne knappen fyker den opp veldig raskt!)
    ellers så pleier jeg å se filmer på -15 er dette for høyt? og hvis ja, kan jeg gjøre noe så jeg kan spille høyere men uten og bytte høytalere? effektforsterker eller noe? når jeg kjøpte de og spurte litt om hvor høyt jeg kunne spille og sånt så sa de at høyst sannsynelig så ville høytalerene kubbe før forsterkeren... noen kommentarer på det?

takk for svar igjen , som sakt, tar turen til hfk til uken

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

var inne på hi fi klubben i dag, der hørtes seff senteren helt fin ut. jeg hadde med forsterkeren også men tok aldri og testet den siden han jeg snakked med på hfk sa at det høyst sannsynelig lå i at jeg hadde kobblet det feil eller noe lignende. MEN når jeg kom hjem igjen og skulle koble det opp igjen sjekket jeg senteren igjen og da hørtes den dårlig ut igjen. :neutral: så må vell ned igjen og levere forsterkeren, tror det er senter utgangen der som er ødelagt eller noe.... ja ja kansje jeg får en 2106 :wink: (må jo se på den lyse siden :-P )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var inne på hi fi klubben i dag, der hørtes seff senteren helt fin ut. jeg hadde med forsterkeren også men tok aldri og testet den siden han jeg snakked med på hfk sa at det høyst sannsynelig lå i at jeg hadde kobblet det feil eller noe lignende. MEN når jeg kom hjem igjen og skulle koble det opp igjen sjekket jeg senteren igjen og da hørtes den dårlig ut igjen. :neutral: så må vell ned igjen og levere forsterkeren, tror det er senter utgangen der som er ødelagt eller noe.... ja ja kansje jeg får en 2106 :wink: (må jo se på den lyse siden :-P )

Ta en av hovedhøyttalera og koble til senter utgang, og senter på hovedhøyttaler utgang og test.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, har nå tatt senter frem og til bake fra front til senter utgangen og hører stor forskjell, høres ut som høytaleren står bak en vegg eller noe, provde også med fronten på senter kanalen og da får jeg samme resultat... så den går nokk inn på reprasjon... vet du om jeg kan be om en "låne" forsterker i mellomtiden så jeg kan ha noe å høre på? en stereo i verstefall?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, har nå tatt senter frem og til bake fra front til senter utgangen og hører stor forskjell, høres ut som høytaleren står bak en vegg eller noe, provde også med fronten på senter kanalen og da får jeg samme resultat... så den går nokk inn på reprasjon... vet du om jeg kan be om en "låne" forsterker i mellomtiden så jeg kan ha noe å høre på? en stereo i verstefall?

Er lov å spørre, og dem har jo stadig "for" gamle demo modeller på lager, så føler dem seg snille, så er det kanskje ingen umulighet..

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett andre få låne med seg en forsterker hjem når de har levert den inn på reprasjon...

takk for all hjelp en toffy! :grin: du har hjulpe meg mye, drar ned i morgen og leverer den inn så får jeg håpe alt blir bra da :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:d

har sett andre få låne med seg en forsterker hjem når de har levert den inn på reprasjon...

takk for all hjelp en toffy! :grin: du har hjulpe meg mye, drar ned i morgen og leverer den inn så får jeg håpe alt blir bra da :wink:

Hyggelig å kunne hjelpe.
    Og når det gjelder Hifi.klubben, så går det stortsett til en ordning som passer kunden godt.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrmf. Leverte akkurat inn en AVR-2105 til rep på klubben. jeg spurte etter, og fikk avslag på å låne i mellomtiden

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gix fikk ikke låne jeg heller (spurte ikke da) men det var litt merkelig at du ikke fikk... jeg så noen som leverte en denon avr xxx husker ikke hvilken og han fikk med en cambrige hjem...
    kjipe greier...

btw fett anlegg :grin: jeg sikter til det i fremtiden har fåreløpig samme senter og front og reciver :-)

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btw fett anlegg :grin: jeg sikter til det i fremtiden har fåreløpig samme senter og front og reciver :-)
    Heh, takk.Skal ha meg effekt-trinn til frontene nå som neste investering, og platespiller.

:-)

Andreas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •