kjøp av nytt anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjøp av nytt anlegg

som sagt så skal jeg kjøpe meg nytt anlegg.. så da er jeg ute etter lyd kvalitet og selfølgelig bass!!.. og et anlegg til rundt en 15000 lapper...
    så da håper jeg på att det er noen som kan komme med forslag til meg med et bra anlegg osv..er ikke spesialist innen hifi anlegg alså.. hehe...

mvh ørjan!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ingen råd til anlegg, men kjøp brukt for all del!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil si det samme, gå for brukt utstyr, da får du så mye mer for pengene! slenger inn en link hvor mange steder er samlet. Så får du tråle rundt å se.

Har du noen ønsker eller forestillinger om hva slags lyd du vil ha? hva slags musikk spiller du hovedsakelig etc?

http://www.navnett.com/hifi/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    har ingen råd til anlegg, men kjøp brukt for all del!!!
    hvorfor mener du jeg skal kjøpe brukt? på qxl osv??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som annbefaller noen merker eller<?? og er det noen som har flere sider til hifi (brukt)..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fordi at du forlanger både god lyd og bass til 15000,- blir nesten for mye å forlange.. men greit.. kjøp en cayin 252B brukt.. ca 5000,- og et par proson 53 mkII, da får du mye gøy for pengene...( 5400,- før bruting tror jeg...) samt cambridge azur C640... Van Den hulen the clearwater høyttalerkabler(100,- pr m). Eller du kan gå inn på qxl.o go se etter et merke som heter viablue(hørt mye godt om de), får vel komplette kabler(høyttaler+signal) for ca 2500,- Da har du en pakke for ca 12900,- kr som du kan kose deg med en god stund fremover!! pluss 2100,- til tweaking

Lykke til!! og velkommen til forumet! =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fordi at du forlanger både god lyd og bass til 15000,- blir nesten for mye å forlange.. men greit.. kjøp en cayin 252B brukt.. ca 5000,- og et par proson 53 mkII, da får du mye gøy for pengene...( 5400,- før bruting tror jeg...) samt cambridge azur C640... Van Den hulen the clearwater høyttalerkabler(100,- pr m). Eller du kan gå inn på qxl.o go se etter et merke som heter viablue(hørt mye godt om de), får vel komplette kabler(høyttaler+signal) for ca 2500,- Da har du en pakke for ca 12900,- kr som du kan kose deg med en god stund fremover!! pluss 2100,- til tweaking

takker...så du mener dette er ett bra oppsett?? er som sagt ute etter ett anlegg som mang godt kan bruke til fest.alså god bass...og lydkvalitet..men vet du om noen sider der man har sånne produkter?? har hørt mye bra om jamo. men det blir vell en enda høyrere pris klasse:P-..

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei :)

Nei for all del ikke gå for proson dersom du også er interesert i litt bra lyd ! (proson er bra deal for pengene det,men mener att han burde satse på noe annet) .

Skal se om jeg finner den svenske forhandleren som seller Audio Pro Blue Diamond + forsterker + spiller til ca 12-13 000 . Med frakt og sånt kommer det vell på nermere 14-15000 men kan love deg de spiller bedre Er aktive sub inkludert i dem også.

En annen mulighet er Audio Pro black diamond ca 5700 kr. Og en forsterker til ca 5000 + en sub . Men skal sjekke om jeg finner den linken til blue diamond. Disse høytalerene (black diamond) ble kåret til årets høytaler i Lyd og Bilde

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei jeg fant :)

http://www.fyndborsen.se/ <- gå der . så der det står "sök product" skriver du "blue diamond" , så finner du en med XTZ forsterker ! til 12 995 . Dette er en pakke jeg hadde kjøpt uten tvil hadde jeg vert deg ! Innebygde subber osv ! sjefshøytalere ! Anbefalt mange plasser dette her.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tricket
    som sagt så skal jeg kjøpe meg nytt anlegg.. så da er jeg ute etter lyd kvalitet og selfølgelig bass!!.. og et anlegg til rundt en 15000 lapper...
    så da håper jeg på att det er noen som kan komme med forslag til meg med et bra anlegg osv..er ikke spesialist innen hifi anlegg alså.. hehe...

mvh ørjan!
    Du mener vel 15 lapper (a 1000 kroner)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker...så du mener dette er ett bra oppsett?? er som sagt ute etter ett anlegg som mang godt kan bruke til fest.alså god bass...og lydkvalitet..men vet du om noen sider der man har sånne produkter?? har hørt mye bra om jamo. men det blir vell en enda høyrere pris klasse:P-..
    Jamo får du for ca 1000,- på obsen, så det behøver ikke å være noe spess bedre og dyrere

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glemte prisen på cd-spilleren... ca 3000,- på www.hifiklubben.no

Proson 63 mkII: www.hificenter.no

Bruktbørser: www.audiophile.no
    www.lydogbilde.no
    www.qxl.no
    www.finn.no
    www.hifisentralen.no

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Nei for all del ikke gå for proson dersom du også er interesert i litt bra lyd ! (proson er bra deal for pengene det,men mener att han burde satse på noe annet) .

Skal se om jeg finner den svenske forhandleren som seller Audio Pro Blue Diamond + forsterker + spiller til ca 12-13 000 . Med frakt og sånt kommer det vell på nermere 14-15000 men kan love deg de spiller bedre Er aktive sub inkludert i dem også.

En annen mulighet er Audio Pro black diamond ca 5700 kr. Og en forsterker til ca 5000 + en sub . Men skal sjekke om jeg finner den linken til blue diamond. Disse høytalerene (black diamond) ble kåret til årets høytaler i Lyd og Bilde
    Spiller får du ikke med til den prisen du refererer til... pluss han skal ha kabler i tillegg...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh ørjan!
    Hva legger du i god lydkvalitet?

Mine tips er at du tar en tur til nærmeste hifiklubben el.l. og sier opp kravene dine.

Mine tips er:
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=725
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...ker.htm?id=458
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...ler.htm?id=465

Høyttalerene må du prøve deg frem på. Kan være at Cerwin Vega Classic 10 er mer din greie (samme pris).

Tips2:
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...re.htm?id=5144
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=4564
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...ler.htm?id=465
    (vil du ha en enda bedre cdspiller, så anbefaler jeg Camebridge sin til 3000kr, den er rimelig krem).

Disse 2 alternativene funker utmerket på Rock, pop, rap etc... Du burde teste de iallefall.

PS. Om du handler ifra hifiklubben. Kjøp med FORSIKRING på høyttalerene!! Og ellers av utstyret om du har råd. (høyttaler kabler ligger på mellom 60-100kr metern).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for alle svarene og tipsene.. men er fortsatt litt på grensen til att jeg er helt bestemt... men kan vell sette sammen mangen deler av disse tipsene eller+>?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til Audio Pro Blue Diamond V2 og XTZ Class A - 100.

Proson Reality 63 Mk 2 er festlig til film, men ikke noe særlig til musikk. Diskant og mellomtone er ikke noe særlig.

Med pakka over + en CD-spiller kommer du langt.

Ta en tur til feks www.serviceavdelingen.no å lytt til Blue Diamond. Ikke umulig at du kan få en god pris der heller.

Bestiller du pakka fra Fyndborsen vil jeg tro det hele koster deg samme prisen som på nettet i norske kroner ferdig levert på døra.

Det er ingen grunn til å handle høyttalerkabel for masse penger til å begynne med. Kjøp på Biltema eller Clas Ohlson og bruk heller penger på andre komponenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå som jeg har fått noen tips til anlegg så har jeg planer om dette..men er ikke helt sikker på om det blir dette da men...

høytallere: B&W DM604s3
    proson 53 mkII
    Proson R63MkII
    CERWIN-VEGA V-12F Høyttalere
    DALI Concept 8 Høyttalere

Forsterkere:
    cayin 252B
    NAD C352 Integrert forsterker
    NAD C372 Integrert forsterker

CD spillere: cambridge azur C640
    NAD C521BEE CD-spiller

Eller denne pakken:

XTZ Class A-100 + AP Blue Diamond v.2

som sagt, så håper jeg på att noen kan hjelpe meg med å sette sammen ett bra anlegg av disse komponentene... mvh ørjan... PS..tar i mot flere produkter..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har samme bassbehovet som du hadde i bilen tricket, så for all del kjøp cervin vega. Da vil du få den bassen du er ute etter, men alle de andre har en mye finere lyd.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W dm 604 er drit digge men de koster 11 tusen for et par så de blir kansje litt dyre... hva med lille broren? dm 603?
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=287
    de har kansje ikke helt villt med bass men det er skikelig gode høytalere.
    forsteker hva med en thule?
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=5484
    sprengte kansje budsjettet der gitt...
    du kan jo også gå for den NADen du skrev de har gode forsterkere de og men mitt forslag hovedsakelig ivertfall er B&W dm 603

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vel...

Jeg har selv B&W 603 / S3, grunnen til jeg valgte dem foran 604 er att 604 er så inni granskauen vanskelig å drive (skikkelig) Krever en veldig sterk forsterker.

Er ikke så VELDIG mye bass på 603 / s3 men den er der og den er veldig stram (rask), for all del. Kjører selv en H/K 3480 receiver på dem, men har også fått meg PSB subsonic 8 subwoofer i tillegg og det løftet det hele opp en del i musikk og film i bass området så jeg er jo kjempefornøyd med det ! Men da overstiger det jo litt budsjettet ditt, så hadde jeg vert deg ville jeg gått for Audio Pro blue diamond + XTZ forsterkeren altså ! Kan umuligt tenke meg de spiller for liite bass med 2 aktive subber 10" , har ikke hørt dem men de er jo kommet veldig lovende ut i tester. !

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •