SVS, hvor kraftig? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 74
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    10KW faktisk.

Hvor henter du strømmen fra ? Tjernobyl anlegget ?
    Tjernobyl er nedlagt....

Selv om den peaker på 10KW betyr ikke at den jobber mye der oppe, vi snakker om en brøkdel av et sekund. En sikring tåler en del på veldige korte pulser, litt avhengig av hvilken type "kurve" sikringen ligger innenfor!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heiste, denne tråden tok jo helt av. DD18 var for min del for treg for RF-7, på musikk, og er visst ikke den eneste som har hatt den erfaringen, men hadde muliggens vært bedre hvis jeg hadde hatt en DD12 og en DD18 som overlappet hverandre slik at de begge jobbet på de frekvensene de gjør seg best på? Foreløpig er iallfall DD18 for treg til noen typer musikk her (fordi det er sp stort element kanskje?), ikke alle naturligvis.

Ja er litt skeptisk til den spisseffekten på ultra/2.......10kW er litt drøyt. Vet DD18 er blitt målt til 4kW og synes det var mye....

For min del er ikke høyttalerne nødt til å gå kjellerdypt, det holder at de går ned til 30Hz for min del, og har som sagt ikke oppøevd et system hvor sub overlapper hovedhøyttalere PERFEKT.

Mangelfullt grunnlag, hmm. Sikkert sant, men funker ikke suben skikkelig i rommet så gjør den ikke det.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er litt rart at du mener DD18 var litt treg, med tanke på at den jo bare skal spille kjellerdypt, og med det mebran arealet ikke trenger så store mebran bevegelser for å gjøre den jobben. Tror det kan være pga en ikke optimal plassering og at man derfor må ty til til dels mye "brannslukking" i form av romkorreksjon for å kompensere. Ikke ment som kritikk Labbetuss, men det er de tankene jeg gjør meg med mitt kjennskap til DD18 subben.;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joaskjønner det når om det bare hadde vært meg som hadde kalibrert den, men her er det snakk om min bror, dyktige folk fra lyd og bilde forretninger fra byn osv. Og vi har jo seff prøvd en del plasseringer..... Er vi fem stykk idioter?
    Skal jo ikke være vanskelig å få den til å yte optimalt......

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Tjernobyl er nedlagt....
    Ja og det klarte vel det kraftverket nesten å gjøre på egenhånd, bare med hjelp noen operatører som testet hvor høyt opp i temp de kunne kjøre den gjeldende reaktoren. Uheldigvis tok reaktorens kontroll staver av grafitt fyr, så når reaktoren skulle dempes ned igjen, var ikke dette mulig, og Bang!! og en skitten bombe var et faktum... :? (Det er den forklaringen jeg har hørt i alle fall.)

Greiere med Subwoofere da, risikerer man ikke like store neggative effekter for miljøet eller i form av lidelser for de berørte partene, dersom testingen og kalibreringen går galt...;-)

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal ikke Ultraen selges i Norge?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Joaskjønner det når om det bare hadde vært meg som hadde kalibrert den, men her er det snakk om min bror, dyktige folk fra lyd og bilde forretninger fra byn osv. Og vi har jo seff prøvd en del plasseringer..... Er vi fem stykk idioter?
    Skal jo ikke være vanskelig å få den til å yte optimalt......
    Har ikke beskylt noen for å være idioter, det var i alle fall ikke meningen.ops:

Ser mer for meg at disse lavfrekvente trykkbølgene lett kan spille på andre strenger i lytterommet enn det som er meningen, og de fysiske egenskapene til lytterommet og til og med byggningen lytterommet er i kan påvirke hvordan man i lyttepossisjon oppfatter bassresponsen. Fenomener som at bassen opfattes hørbart høyere i naborommet enn i lytterommet er vel ikke helt ukjente fenomener, og en sub som spiller med noen KW på en 18" trenger mye plass og luft rund seg, for å spille optimalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er fordi det nye db12.2 elementet får ytelsesdeltaet mellom Plus og Ultra til skrumpe til et minimum. Men det kan vel også kun bety at en ny revisjon av Ultra vil komme heller før enn siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chill var ikke meningen å være krass. Ultraen går vekk ja og ifølge lassesen skal Plus/2 bli ny toppmodell

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du med 2 stk PB12 Plus /2 om du ikke er ute etter "kjellerdyp" bass? Du sier at du skal ha sub som du kun skal bruke til film, og da er jo poenget at det skal gå dypt..

Du sier også at det ikke trenger å spille dypere enn 30hz for din del.

Virker ikke helt som du vet hva du vil ha.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenti: han er vel ikke den første på dette forumet .

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kenti: han er vel ikke den første på dette forumet .
    Helt klart ikke Vet at det ikke er enkelt. Ofte så vil en jo ha både i pose og sekk, men man må desverre inngå noen kompromisser innimellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10000 w høres mye ut ja.Selv om det er for ein kort stund ligger strømforbruket på vel 43 ampere ved 230 v,trur selv ein 16 ampers sikring ryke då.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking karlsson

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    SVS plus/2 er en konge kinosub ja . Ikke noe tvil. Det jeg blir bruken den til. Men jeg er av de som oppfatter den som heller dårlig til highend utstyr (spessielt på musikk). Men til prisen er den et kupp. Og folk snakker mye om kalibrering, men det gjelder vel alle subwoofere...?

Men på meg blir det SVS plus/2 våren tror jeg. Men den vil aldri erstatte min kjære BW ASW850 (som jeg syns er den beste subben til under 25000kr, ellers hadde jeg kanskej ikke kjøpt den?! ). Men for all del, har ikke hørt alt i verden jeg heller da. http://www.axiomaudio.com/ ser ut til å ha noen spennende saker...
    har någo provat SVS kontra SONY eller något annat strort och kraftigt. en jæmnførelse skulle vara kul att læsa. skælv suktar jag efter en stor SVS. det verkar vara det mærket som gæller om man anser att livet børjar vid 20 HZ. pb12/2 ær då det jag ska køpa på sikt. vad tror ni... som vet. finns det konkurenter i den prisklassen?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finns mange konkurrenter, men ingen som kan måle seg

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hva skal du med 2 stk PB12 Plus /2 om du ikke er ute etter "kjellerdyp" bass? Du sier at du skal ha sub som du kun skal bruke til film, og da er jo poenget at det skal gå dypt..

Du sier også at det ikke trenger å spille dypere enn 30hz for din del.

Virker ikke helt som du vet hva du vil ha.
    Hvis du leser postene, på film vil han ha gøy DYP bass, på musikk er ikke hungeren etter <30hz bass ikke så påtrengende ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun unntaksvis at frekvensgangen i musik svinger ned mot 20hz, men jeg liker følelsen av at om det er der, så vil jeg merke det.

I film er 20hz og lavere i ferd med å bli standarden, og ikke unntaket som for noen år siden

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På det siste målearket jeg brukte under kalibrering, så har jeg 100dB ved 16 Hz. Da har jeg IKKE lagt til noe som kompansasjon for unøyaktigheten i måleren, radioshack sier at jeg skal legge på 11,5 dB. Det vil si at jeg i teorien har 111,5 dB ved 16 Hz... Da står gain på SVS på kl 10.00, og nivået ut av receiveren står på -20. Har testet Yello, sang 14 på The Eye, der har jeg peaker på 128 dB, uten forvrengning... Da står gain på receiver på +2...

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om gain på SVS. Jeg har akkurat fått dytta Plus2'n min inn i hjørnet og kjørt en rask kalibrering via Denon 3105's autosetup. Selv med gain satt til klokka 12 vil Denon sette level til +8 på sub.

Nesten så jeg tror noe er galt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor liker jeg best å stille inn etter gamle måten med dB måler, øre, metermål og test plater

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •