Eltax Millennium 500 - Hvor mye strøm kreves?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eltax Millennium 500 - Hvor mye strøm kreves?

Heya!

Har altså Eltax Millennium 500 på rommet. Vet at dette ikke akkurat er en high end høytaler, men er grei nok for en nysgjerrig gessæl på 15 år. Har hatt denne høytaleren i snart 2 år nå. Har hittil dratt den på en Eltax AVR-800 forsterker (vik fra meg!! 6x100w på papiret, 6x25w i virkelighet).. Kom over noe litt interessant da jeg i dag prøvde de på en JVC RX-307 stereo forsterker. Den spilte sinnsykt høyt i forhold til eltax forsterkeren, og all forvrenging på diskant og mellomtone ble borte ved høyere volum. Det slo meg da at denne sikkert måtte gi mer strøm en det eltax forsterkeren klarte. Men så kom jeg til å se ned på basselementene. Disse slo svært hissig i forhold til det de gjorde på eltax forsterkeren. Trykket bassen var der, men slaget i elementet var ikke så godt synelig..

Så jeg lurer da på om forandringene i basselementene skyldes for lite strøm, eller om det bare er det at JVC'n driver de på en helt annen måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å si de sånn,
    eltaxen gjir for lita av alt, strøm og watt å alt det der, du må finne deg en av et kjent merke pleier å være strøm sterke eks: harman kardon, denon, yamaha osv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ikkeno nytt at eltax'n gir altfor lite. Tenkt litt på Harman Kardon AVR 635, men lurer nok litt på om det blir overkill for høytalere i denne prisklassen :P

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror eltaxa brenner opp med HK`n ;-)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke nødvendig å "matche" forstekeren til Eltaxene,tenk heller litt fremover i tid.Kjøp en god forsterker nå,selv om den er "overkill" på høyttalerene dine nå.Da slipper du å bytte forsterker når du skal ha noe annet enn Eltaxene dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det er ikke nødvendig å "matche" forstekeren til Eltaxene,tenk heller litt fremover i tid.Kjøp en god forsterker nå,selv om den er "overkill" på høyttalerene dine nå.Da slipper du å bytte forsterker når du skal ha noe annet enn Eltaxene dine.
    ja jeg er enig her, se langt fremm ikkje bare til nesa..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alikevel dumt å kjøpe så dyr forsterker når den er utdatert innen jeg får råd til høytalere som matcher..

Newcomer MuD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronich
    Heya!

Har altså Eltax Millennium 500 på rommet. Vet at dette ikke akkurat er en high end høytaler, men er grei nok for en nysgjerrig gessæl på 15 år. Har hatt denne høytaleren i snart 2 år nå. Har hittil dratt den på en Eltax AVR-800 forsterker (vik fra meg!! 6x100w på papiret, 6x25w i virkelighet).. Kom over noe litt interessant da jeg i dag prøvde de på en JVC RX-307 stereo forsterker. Den spilte sinnsykt høyt i forhold til eltax forsterkeren, og all forvrenging på diskant og mellomtone ble borte ved høyere volum. Det slo meg da at denne sikkert måtte gi mer strøm en det eltax forsterkeren klarte. Men så kom jeg til å se ned på basselementene. Disse slo svært hissig i forhold til det de gjorde på eltax forsterkeren. Trykket bassen var der, men slaget i elementet var ikke så godt synelig..

Så jeg lurer da på om forandringene i basselementene skyldes for lite strøm, eller om det bare er det at JVC'n driver de på en helt annen måte?
    har samme høytalere som deg men eg hadde ein Panasonic SA-HE90 surr. receiver før og no bytta den akkurat ut med ein Yamaha RXV-740, som er mye meir strømsterk enn panasonicen! det ble GANSKE stoor lydforskjell. var virkelig verdt oppgraderinga

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydelig at mer strøm gjør sinnsykt mye med mellomtone og diskant i hvertfall.. forsterker skal ikke undervurderes selv på disse høytalerne. Spiller faktisk greit nok med nok power : )

Newcomer MuD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronich
    Tydelig at mer strøm gjør sinnsykt mye med mellomtone og diskant i hvertfall.. forsterker skal ikke undervurderes selv på disse høytalerne. Spiller faktisk greit nok med nok power : )
    jepp... det har eg og merket, diskanten og melomtonen ble mye klarere og bedre og bassen ble mye meir kontrollert når eg drar på "litt"...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •