Hjelp - Dc1515

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp - Dc1515

Hvor får jeg tak i diskant/mellomtone til cerwin vega dc1515? De sa det var uttgått på hifiklubben!!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei nei.. klart å sprenge noe nå? Vitner om for liten forsterker isåfall.. Over til saken, du skal faktisk ha litt flaks for å finne diskanter/mellomtoner løst, det vil for deg lønne seg å kjøpe et par DC10/12 eller 15 brukt.. Og ta deler derifra, det blir det billigste også + at elementene er innspilt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:(

da har du ett problem kan man si. For i 1515 er andre elemeter enn i resten i DC-serien for i 1515 sitter det 6,5" mellomtone og 1" spesial diskat som skal tåle mer effekt. Resten av DC-serien sitter det 6" mellomtone og 1" diskant (som ikke er så spesiell) så bytt heller til noe elemeter som har velig lik deling på hertz heller !! da bilr det billigere ellers må du kjøpe ett par 1515 til og det koster myyyyeee..........

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yess
    da har du ett problem kan man si. For i 1515 er andre elemeter enn i resten i DC-serien for i 1515 sitter det 6,5" mellomtone og 1" spesial diskat som skal tåle mer effekt. Resten av DC-serien sitter det 6" mellomtone og 1" diskant (som ikke er så spesiell) så bytt heller til noe elemeter som har velig lik deling på hertz heller !! da bilr det billigere ellers må du kjøpe ett par 1515 til og det koster myyyyeee..........
    SAMME mellomtone i dc10/12/15 som i 1515... det er jeg 99.9% sikker på, har selv hatt 1515 og dc12.. diskanten har du rett i, denne er litt spesiell, skriker litt ekstra

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he, har ikke for små forsterkere (2*nad 218) Det som skjedde var at mellomtonen plutselig starte å "skurre" !

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk etter defekte DC12/15, finner masser av skadet/defekte høyttalere på finn.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilskow
    he he, har ikke for små forsterkere (2*nad 218) Det som skjedde var at mellomtonen plutselig starte å "skurre" !
    Bare et lite feilsøkings tips:;-)

Har vært borti at den innebyggde bimetall varmesikkringen som skal beskytte mellomtone eller diskant fra overoppheting på de AT100 jeg har erfraring fra, har begynnt å fuske og skape ulyder/dropout i diskant. (i tilegg til den ofte dårlige kontakten i nivå justerings motstandene....)

Vet ikke om Dc1515 har disse komponentene på delefilteret, men ville i alle tilfeller sjekket alle kontakt punkter og målt ohm verdien om det var feil / brudd i talespolen på elementene før jeg ville trukket konklusjonen ødelagte diskant og mellomtone elementer. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    SAMME mellomtone i dc10/12/15 som i 1515... det er jeg 99.9% sikker på, har selv hatt 1515 og dc12.. diskanten har du rett i, denne er litt spesiell, skriker litt ekstra

hei **dp**
    jeg har liggende hifiklubben katalogen fra 1993 og i den står det att mellomtonene er 6,5" men det er mulig att det forandret det underveis i produksjonen når de ble produsert 1993 til 1996 synd att de sluttet med den type elemeter :cry: de låter veldig bra ;-)

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yess
    hei **dp**
    jeg har liggende hifiklubben katalogen fra 1993 og i den står det att mellomtonene er 6,5" men det er mulig att det forandret det underveis i produksjonen når de ble produsert 1993 til 1996 synd att de sluttet med den type elemeter :cry: de låter veldig bra ;-)
    bra låter de vel ikke, men men...

er vel 6.5" i dc10/12/15 også da..

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på finn.no at det er en kar som driver å selger deler fra cerwin vega høyttaler. Han som har denne annonsen: http://www.finn.no/finn/bap/object/;...&pos=16&tot=57

Det er han jeg har sett som selger masse brukt cerwin vega, kan jo høre med han.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •