AL-1002 vs. CLSC-15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 98
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post AL-1002 vs. CLSC-15

Jeg hører rykter om at AL'ene ikke er like bra som Classicene? Hva er det for bullcrap? Flere og flere sier at Classic-serien er bedre enn AL, men de er jo langt billigere enn hva AL var. Vet at det har med flyttingen av produksjonen å gjøre og sånn, men hvem er egentlig best?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AL serien er å blir den beste CV serien gjennom tidene.. Punktum finale. Classic er nok noe av det bedre ifra cv, men den er ikke på nivå med AL serien sine modeller.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg håpet på

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Skorob.

CLSC serien får juling fra ende til annen av AL-serien. Enkelt å greit.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok AL knuser clsc ja:-) Hørte AL-1002 på en NAD 218 en gang (greit NAD 218 suger men allikevel) Dette spilte VANVITTIG høyt og trykka som bare faaen! Har selv lyst til å kjøpe meg AL og teste på Carver'n min:-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Tror nok AL knuser clsc ja:-) Hørte AL-1002 på en NAD 218 en gang (greit NAD 218 suger men allikevel) Dette spilte VANVITTIG høyt og trykka som bare faaen! Har selv lyst til å kjøpe meg AL og teste på Carver'n min:-D
    mine er til salgs

AL1002 that is..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, du har vondt av NAD 218 gitt... Jaja, liker man PA så liker man PA. Finnes det andre gode effektforsterkere som koster det samme som NAD 218 (brukt), som ikke er PA(viftefri og greier)?
    Å si at NAD 218 suger er vel å ta veldig i. Og AL1002 klarer seg fint med denne forsterkern, ikke mye mer å hente ut av AL serien gitt. Du kan kanskje oppnå enda litt fastere bass. Men det spiller ikke noe spess høyere (om noe i det hele tatt).
    Greit nok, lydkvaliteten på NAD 218 er ikke akuratt krem, men man får hva man betaler. Det er vel ingen produsent nå som lager en "god" effektforsterker, som yter så mye som 218 gjør.
    Jeg synes iallefall NAD 218 fortsatt er et meget godt valg til Cerwin sine svære beist (eneste høyttalerene som blir for store er vel Clsc215 og DC1515).

PS. Enda ikke fått min en NAD 218 til å knele (dvs, gå i standby og gå over til klipping) på AL1000, og E-315B. Selv om jeg har spillt extremt høyt.

Husk, den leverer rundt 380watt RMS i 4ohm pr kanal, og godt med størm. Og i spessifikasjonene har NAD skrevet >200 i damping (men de er jo kjent for å ta i litt lite. Å lese seg blind på spessifikasjoner er litt dumt). Men for all del, de på de største CV modellene(dvs. clsc215 og dc1515), så kommer f.eks en god carver skikkelig til sin rett (iallefall når det skal spilles villt høyt).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    mine er til salgs

AL1002 that is..

Du skal ha nå da ?! .

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du skal ha nå da ?! .
    jeg elsker å prøve nye ting.. eneste CV jeg omtrent ikke har hatt er DC-15 og 1215..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg elsker å prøve nye ting.. eneste CV jeg omtrent ikke har hatt er DC-15 og 1215..
    Disse 2 modellene vil nok skuffe deg en smule kontra AL1002. Men de har kul bass da .

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse 2 modellene vil nok skuffe deg en smule kontra AL1002. Men de har kul bass da .
    1215 spiller jo konge da, eneste er at 12" skulle blitt delt litt høyere for den er det første som gir seg. 15" under har sinnsykt mye mere å gå på ihvertfall.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1215 spiller jo konge da, eneste er at 12" skulle blitt delt litt høyere for den er det første som gir seg. 15" under har sinnsykt mye mere å gå på ihvertfall.
    De spiller høyt ja.. Men AL serien har jo noe som kan minne om god lyd også . Spessielt diskanten er skikkelig god(til å være en power høyttaler).

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jeg er redd for.. AL1002 spiller godt. Er også keen på den rød ringen igjen, eeeelsker den rød ringen..

Kanskje jeg beholder ALene litt til, og kjøper et par DC15.. (de som frister mest)

Har 2 stk stroker 18 inne til rekoning nå, bytter papp/spole og oppheng til stroker PA modellen.. 8ohms jævel med litt større spole og høyere følsomhet, gleder meg liiiiitt til de kommer tilbake. Tirsdag eller onsdag burde det være full pupp..

1 x DP PA amp på hver? Ja takk!! (= 1600w per..)

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Jeg hører rykter om at AL'ene ikke er like bra som Classicene? Hva er det for bullcrap? Flere og flere sier at Classic-serien er bedre enn AL, men de er jo langt billigere enn hva AL var. Vet at det har med flyttingen av produksjonen å gjøre og sånn, men hvem er egentlig best?
    Jeg jobbet på hifiklubben i 3 år, og den beste CV serien gjennom tidene (jeg har hørt dem alle) var og er AL serien, med AL1002 på toppen. Vi brokoblet med NAD218 og det spilte klokkeklart hele veien til CD spilleren hoppet av lydtrykket, det ble aldri anstrengt å høre på.

En dag jeg får nok plass skal jeg kjøpe et par brukt og ha dem som festhøyttalere, for de gir seg aldri!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det morsomme med AL-serien er jo mellomtonen, denne er enorm... 8" i 1002 med 6.5" magnet.. det sier seg selv at det blir mye lyd. bassen er også utrolig kjapp og presis, noe som medfører harde kontante slag i brystet.. dypeste bassen er fraværende.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    Jeg jobbet på hifiklubben i 3 år, og den beste CV serien gjennom tidene (jeg har hørt dem alle) var og er AL serien, med AL1002 på toppen. Vi brokoblet med NAD218 og det spilte klokkeklart hele veien til CD spilleren hoppet av lydtrykket, det ble aldri anstrengt å høre på.

En dag jeg får nok plass skal jeg kjøpe et par brukt og ha dem som festhøyttalere, for de gir seg aldri!

Intressangt. Selv kjører jeg på med NAD S200 (altså silverline effekttrinnet) på mine AL1000mk2. Det kan spille dødens høyt, men av og til gir mellomtona/diskanten seg så volumet må ned . Så mer effekt og krefter hadde nok vært fint.

Neste fest skal jeg ta med BW ASW850 subben min også, se hva den har å by på sammen med AL1000mk2. Hva tror du om det?!

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intressangt. Selv kjører jeg på med NAD S200 (altså silverline effekttrinnet) på mine AL1000mk2. Det kan spille dødens høyt, men av og til gir mellomtona/diskanten seg så volumet må ned . Så mer effekt og krefter hadde nok vært fint.

Neste fest skal jeg ta med BW ASW850 subben min også, se hva den har å by på sammen med AL1000mk2. Hva tror du om det?!
    kjøpte meg et par DC15 nå, skal se hva de duger til..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte meg et par DC15 nå, skal se hva de duger til..
    Begge er vel 3 veis, vet du delefrekvensene?. Har for meg at AL-100X har delt noe lavere p.g.a den store mellomtonen/(mellombassen?)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **dp** Hvor sendte du strokerne for rekoning?

Og er også interessert i å høre din oppfatning av DC-15 vs AL100X

En annen ting jeg også har lurt litt på hva er egentlig forksjellen mellom AL-1000 og så MK2 så deretter AL-1002 (sistnevnte ser ut til å ha fått ny diskant og designet selvfølgelig)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    **dp** Hvor sendte du strokerne for rekoning?

Og er også interessert i å høre din oppfatning av DC-15 vs AL100X

En annen ting jeg også har lurt litt på hva er egentlig forksjellen mellom AL-1000 og så MK2 så deretter AL-1002 (sistnevnte ser ut til å ha fått ny diskant og designet selvfølgelig)
    AL1000mk2: Alu diskant ny mellomtone og bedre delefilter. (Mye bedre høyttaler enn mk1!!)

AL1002: Biwiring mulighet, litt annerledes defelilter. Nytt basselement. Og plasseringa av element, samt litt anna design i front. Lyd: generelt bedre "all over", men kanskje en aning mindre dypbass enn de 2 foregående modellene.
    Ikke de store forandringene ifra Mk2 versionen.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •