AL-1002 vs. CLSC-15 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 98
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke noen her som har fått med seg CDserien fra CV?.Trodde CD-90 var en av de mer påkostede høyttalerene fra Cerwin Vega.En kompis hadde disse med en stor Yamaha effektsak på midten av 80 tallet.Jeg må dessverre innrømme at vi storkoste oss med vinyl ganske ofte,på det stereoanlegget.Hvordan er disse i forhold til dagens Cerwin?Har nesten ikke hørt CV på omtrent.....tja det blir vel nesten 17år.(jesus,i'm old)

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC15 ser myye bøsere ut enn AL1000, spiller finere, men tåler ikke like mye power i det hele tatt, erfart!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hmm du får meg til å tvile

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Heh, du har vondt av NAD 218 gitt... Jaja, liker man PA så liker man PA. Finnes det andre gode effektforsterkere som koster det samme som NAD 218 (brukt), som ikke er PA(viftefri og greier)?
    Å si at NAD 218 suger er vel å ta veldig i. Og AL1002 klarer seg fint med denne forsterkern, ikke mye mer å hente ut av AL serien gitt. Du kan kanskje oppnå enda litt fastere bass. Men det spiller ikke noe spess høyere (om noe i det hele tatt).
    Greit nok, lydkvaliteten på NAD 218 er ikke akuratt krem, men man får hva man betaler. Det er vel ingen produsent nå som lager en "god" effektforsterker, som yter så mye som 218 gjør.
    Jeg synes iallefall NAD 218 fortsatt er et meget godt valg til Cerwin sine svære beist (eneste høyttalerene som blir for store er vel Clsc215 og DC1515).

PS. Enda ikke fått min en NAD 218 til å knele (dvs, gå i standby og gå over til klipping) på AL1000, og E-315B. Selv om jeg har spillt extremt høyt.

Husk, den leverer rundt 380watt RMS i 4ohm pr kanal, og godt med størm. Og i spessifikasjonene har NAD skrevet >200 i damping (men de er jo kjent for å ta i litt lite. Å lese seg blind på spessifikasjoner er litt dumt). Men for all del, de på de største CV modellene(dvs. clsc215 og dc1515), så kommer f.eks en god carver skikkelig til sin rett (iallefall når det skal spilles villt høyt).
    Skal handle meg forsterker(er) til mine nye 1515 men har egentligt ingen kjenskap til den, eg har vert klar for å kjøpe 2x 218 trudde det var plenti, men det virker jo ikkje sånn?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Al 1000 var jo generelt dyre i forhold til andre CV

Merkelig nok er AL serien den som CV tar av produksjon fortere enn noen andre modeller. Enda dette er klart deres toppmodell (allround). Tror CV bare kommer med noe i AL serien når de føler for det . Håper de også kommer med en oppdatering på Classic serien snart. Utseendet er rått, men passer ikke akuratt i stua. Back to basic syns jeg. Ala E-serien...
    Var sikkert for dyre å lage. det virker mer som Cerwin vega vil gå ned på kvalitet for at prisene skal bli lavere. hmm ikkje bra...

likte best Al 1000 den første eg. syns den spiller høgere en mk 2, den har den sensitive automatsikringen på diskantene. bedre bass og i den første. men er det kje det same bass elementet i mk1 så i mk2?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    DC15 ser myye bøsere ut enn AL1000, spiller finere, men tåler ikke like mye power i det hele tatt, erfart!
    Jøss, syns du DC spiller bedre enn AL serien?! hmm, første jeg har sett som har sagt det. Mer bløt bass enn hva DC serien leverte skal man lete lenge etter syns jeg. Men smaken er jo forskjellig . Selv syns jeg DC er noe av det dårligere CV har levert. Men du får mye bass da (veldig udefinert men dog.).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stroker18
    Var sikkert for dyre å lage. det virker mer som Cerwin vega vil gå ned på kvalitet for at prisene skal bli lavere. hmm ikkje bra...

likte best Al 1000 den første eg. syns den spiller høgere en mk 2, den har den sensitive automatsikringen på diskantene. bedre bass og i den første. men er det kje det same bass elementet i mk1 så i mk2?
    Bassen mellom disse 2 modellene er så si like ja, så da må det ha vært forsterkeriet som har gjort utslaget. Enig med deg at sikringa i mk2 er litt ømfintelig, men men, sparer endel krkr på at elementa ikke blir sprengt da. Og disse er dyre, og det er lang ventetid på nye element..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stroker18
    Skal handle meg forsterker(er) til mine nye 1515 men har egentligt ingen kjenskap til den, eg har vert klar for å kjøpe 2x 218 trudde det var plenti, men det virker jo ikkje sånn?
    Har en kamerat som kjører med 2xNAD 208 på sine DC1515, men det er bare til bassen, til de øvre frekvensene er det en NAD 218 som tar seg av (Mulig det var 2x218 til bassene og 1x208 til de øvre, men mener det var første komboen han har.). Spiller bra høyt det.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, syns du DC spiller bedre enn AL serien?! hmm, første jeg har sett som har sagt det. Mer bløt bass enn hva DC serien leverte skal man lete lenge etter syns jeg. Men smaken er jo forskjellig . Selv syns jeg DC er noe av det dårligere CV har levert. Men du får mye bass da (veldig udefinert men dog.).
    var ikke jeg som posta dette :P en kompis av meg jeg liker al1000 bedre enn dc

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    var ikke jeg som posta dette :P en kompis av meg jeg liker al1000 bedre enn dc
    Ah, okei... .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rekoning

Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    Er det jeg er redd for.. AL1002 spiller godt. Er også keen på den rød ringen igjen, eeeelsker den rød ringen..

Kanskje jeg beholder ALene litt til, og kjøper et par DC15.. (de som frister mest)

Har 2 stk stroker 18 inne til rekoning nå, bytter papp/spole og oppheng til stroker PA modellen.. 8ohms jævel med litt større spole og høyere følsomhet, gleder meg liiiiitt til de kommer tilbake. Tirsdag eller onsdag burde det være full pupp..

1 x DP PA amp på hver? Ja takk!! (= 1600w per..)
    Hei!!!
    ka koster det å rekone ein Stroker 18. Har den med 2x4ohm spoler...
    Eg spilte med det når skruen av løs. alt da gula rivnet. så no er det kommet dritt neri an. så den spiller ikkje fint på lavt volum. men den funker som bare **** på høgt volum

Mvh Stroker

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1000kr for mk2 diskant

Bassen mellom disse 2 modellene er så si like ja, så da må det ha vært forsterkeriet som har gjort utslaget. Enig med deg at sikringa i mk2 er litt ømfintelig, men men, sparer endel krkr på at elementa ikke blir sprengt da. Og disse er dyre, og det er lang ventetid på nye element..
    Eg betalte 1000kr for min for CA 2mnd siden. den var kje sprengt men det var ein dritt unge som hadde trykt inn mebranet slik at det sprakk. så lyden blei dårligere å dårligere i den...
    tok noen uker før eg fikk ny... dei hadde på lager i danmark eller noe sånt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Ikke noen her som har fått med seg CDserien fra CV?.Trodde CD-90 var en av de mer påkostede høyttalerene fra Cerwin Vega.En kompis hadde disse med en stor Yamaha effektsak på midten av 80 tallet.Jeg må dessverre innrømme at vi storkoste oss med vinyl ganske ofte,på det stereoanlegget.Hvordan er disse i forhold til dagens Cerwin?Har nesten ikke hørt CV på omtrent.....tja det blir vel nesten 17år.(jesus,i'm old)
    CD-90 høytalerne så meget påkostet ut ja. En kompis hadde et par slike med en 2 x 200 w PA sak på. Spillte høyt, men ikke spessielt dypt. De kunne minne om PA men med hifi finish.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff bestillte diskanter til AL'ene mine hos hi-fi klubben den 11. september. Ikke hørt et pip enda. Håper det ikke er snakk om et års ventetid eller no sånt tull. Skulle klart å lage en selv innen den tid.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Uff bestillte diskanter til AL'ene mine hos hi-fi klubben den 11. september. Ikke hørt et pip enda. Håper det ikke er snakk om et års ventetid eller no sånt tull. Skulle klart å lage en selv innen den tid.
    Hvem av versjonene har du?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    præhæ, okey AL1000 tåler utrolig mye juling!

Mel clsc15 spiller sikkert finere

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Hvem av versjonene har du?
    MK1 men det vet ikke Hi-Fi klubben.
    Sa jeg skulle ha diskant elementer til AL-1000 jeg. Ok sa de.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått hente lapp nu Litt overraskende står det Dali på under Hi-Fi Spare Parts. Trodde Dali kun hadde en finger med i spillet på DC serien jeg.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peerless har laga mellomtonen i DC serien ialfall..

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine er det Vifa mellomtoner. Blei litt overrasket når jeg så det egentlig..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Fått hente lapp nu Litt overraskende står det Dali på under Hi-Fi Spare Parts. Trodde Dali kun hadde en finger med i spillet på DC serien jeg.
    Dali som skrudde sammen AL serien ja(iallefall for EU). Uansett, fikk deler ifra Dali parts saken jeg og, til BW høyttalerene . Ikke så rart, siden hovedlagret er i danmark, og dali er vel HIFIklubben eid.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •