AL-1002 vs. CLSC-15 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 98
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    AL1000mk2: Alu diskant ny mellomtone og bedre delefilter. (Mye bedre høyttaler enn mk1!!)

AL1002: Biwiring mulighet, litt annerledes defelilter. Nytt basselement. Og plasseringa av element, samt litt anna design i front. Lyd: generelt bedre "all over", men kanskje en aning mindre dypbass enn de 2 foregående modellene.
    Ikke de store forandringene ifra Mk2 versionen.

Hvordan ser man forskjellen på diskanten om den er MK1 eller MK2?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AL1000mk2 har "beskyttet" diskant. Mens AL1000 sin er helt åpen.:
    AL1000mk2:
    http://home.no.net/spurv/pictures/AL1000-tweeter.jpg

Har ikke bilde av Al1000mk1 sin diskant, men den har ikke det "krysset" over diskanten! Og jeg mener å huske at selvepynteringen er mer blank på AL1000mk1.(på mine er det vel noe grå plast ala).

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    al-1000 har det som er av plast på mk2 å 1002 av metal

Her er et bilde av mine gamle mk2 ivertfall synst al-1000 var penest i denne utgaven med midtstilte elementer

Steike jeg angrer på at jeg solgte disse. Når jeg får tak i litt penger igjen tror jeg at jeg må ha meg et nytt par

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss de der har jeg aldri sett engang
    Trodde MK2 var en oppdatert versjon men lik utseende messig. AL-1002 liker jeg ikke jeg utseende på heller (iforhold til MK1 og 2) Jeg bestillte nye diskanter til AL-1000 ene mine som da er mk1. Hi-Fi klubben spurte aldri om det var mk1 eller mk2. (Sikker på at det ikke bare er designet og at krysset surrer litt med spredningen som utgjør forskjellen der)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    diskantene på vanlig al-1000 er ivertfall av blank aluminium.. de jeg posta først er mk2 den har midtstilte elementer å den grå diskanten av plast.. al-1002 har sidestilt diskant og mellomtone ivertfall slik jeg har forstått det ivertfall
    sånn ser de orginale al-1000 ut

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn sett er jeg glad jeg har aluminums chassiset til diskanten og ikke plast. Tar seg mye bedre ut a gitt.

Men spørs om det er så stor forskjell på inmaten.
    Dette er ihvertfall min med orignal membran del. Det nye membranet har jeg ikke fått fra hifi klubben.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm tror faktisk en kompis av meg har noen slike membraner til al-1000 diskanter liggendes d må jeg sjekke opp i helga :P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jøss de der har jeg aldri sett engang
    Trodde MK2 var en oppdatert versjon men lik utseende messig. AL-1002 liker jeg ikke jeg utseende på heller (iforhold til MK1 og 2) Jeg bestillte nye diskanter til AL-1000 ene mine som da er mk1. Hi-Fi klubben spurte aldri om det var mk1 eller mk2. (Sikker på at det ikke bare er designet og at krysset surrer litt med spredningen som utgjør forskjellen der)
    AL1000mk2 er mer lik AL1002 enn AL1000mk1. Al1000mk1 har vel ikke alu membran på diskanten?. Og mk2 har et annerledes delefilter.
    Det at hifiklubben ikke spørr om du har mk1 eller 2 har med at du mest sannsyneligvis får diskant elementet som er til AL1002 nå . Men du må regne med å måtte vente lenge, å få nye elementer til disse tar LANG tid nå. Spessielt når de er utgått.

Mk2 kom vel 2-3 år etter AL1000mk1 kom?!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke på tide for karene hos CV å koke opp en direkte etterfølger? Noe som lyder sånn cirka som AL-1003? Det hadde vært skikkelig badass..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Er det ikke på tide for karene hos CV å koke opp en direkte etterfølger? Noe som lyder sånn cirka som AL-1003? Det hadde vært skikkelig badass..
    Merkelig nok er AL serien den som CV tar av produksjon fortere enn noen andre modeller. Enda dette er klart deres toppmodell (allround). Tror CV bare kommer med noe i AL serien når de føler for det . Håper de også kommer med en oppdatering på Classic serien snart. Utseendet er rått, men passer ikke akuratt i stua. Back to basic syns jeg. Ala E-serien...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info ifra HIFIklubben:

AL1000mk1
    http://www.hifiklubben.com/archiv.asp?id=2|p|120|120|17|pdetail
    AL1002
    http://www.hifiklubben.com/archiv.asp?id=2|p|120|120|19|pdetail

mk2 finner jeg ikke der. Men hovedforskjellen ifra mk1 er litt anna delefilter og ny diskant (med alu. membran).

Newcomer WilliamE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.cerwinvega.com/products/h...es/cvt100.html

Noen som har testet dette? Og hva synest dere?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko

Kunne heller tenkt meg en AL-1500 eller 2000 no i den duren. (En skikkelig oppgradering som også vipper DC-1515 av tronen) ahhh *sikle*

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Kunne heller tenkt meg en AL-1500 eller 2000 no i den duren. (En skikkelig oppgradering som også vipper DC-1515 av tronen) ahhh *sikle*
    En DC1515 killer kommer nok ikke, siden denne ble produsert av Dali. Faktisk ble jo AL1000 også skrudd sammen av Dali (iallefall AL1002.). Derfor finnes ikke disse på Cerwinvega sine sider. Di var vel også bare i europa/skandinavia mener jeg å huske.
    Men jeg er av de som syns DC1515 ikke er noe spessielt mer enn en extremt mye bass (som er ganske så dårlig). Syns Classic er klart bedre.

Håper CV snart skrur opp "kvaliteten" på sine produkter igjen, dvs, skulle likt å sett hva en CV sub til f.eks 8000kr kunne prestert. Hadde vært digg om de hadde bare laget en utrolig BADASS sub eller noe .. 2x15" eller noe, med 1000watt dig. amp... (da hadde den nok kosta mer da..).
    Men jeg syns CV kvaliteten er like god nå som når det var helamerikansk! Selv om looken på classic ikke er helt min gate, så er lyden noe av det beste CV har laget.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En siste ting.. Mange venter på en DC1515 killer. DC 1515 koster rundt 12000kr på brukt markedet. Hva med å heller kjøpe 1par classic 215, og 2xCV 15S subbere å plassere under dem igjen?! . Da er vi oppi 16000kr. Men du får helt nye høyttalere, og med riktig forsterker, kan dette spille UTROLIG BRA! også meg kvalitet DC serien kan se langt etter.
    Selv funderte jeg på hvordan 4x15" subber hadde gjort seg ved mine AL1000 . Men blir bare med fundering. Tenk dere. AL1000, og 2stk 15" subbere stående oppåhverandre ved siden av HVER AL1000 høyttaler.. det hadde sikekrt sett RÅTT ut :P.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **dp** har noe som er mye "værre". "CV!-1815 Custom". AL-100X og 2 x18 stroker.....

"Sjå heeeer" :http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/**dp**

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool jbl

har hatt alt av vega og må si at de nye 215 er de klart beste som vega har laget. gode gamle basselementer og bedre horndiskant

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    har hatt alt av vega og må si at de nye 215 er de klart beste som vega har laget. gode gamle basselementer og bedre horndiskant
    Ding ding ding! Helt enig.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    **dp** har noe som er mye "værre". "CV!-1815 Custom". AL-100X og 2 x18 stroker.....

"Sjå heeeer" :http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/**dp**
    pga en mellomtone i minus på al1002 så bruker jeg DC15 oppå hver stroker 18.. vedder mye på at dette basser ifra ALT som heter 215 og 1515!!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie

Må ærlig innrømme at jeg ikke liker disse høyttalerne.. Hørte på de hos hifi klubben for en stund siden også.. Imponerte ikke stort. Men det kan nok i stor grad skyldes ekstremt dårlig plassering.

Hovedgrunnen til min tvil mot disse og eller alle clsc er overtakelsen av CV og at de har en "smule" plastikk finish som etter min mening er direkte stygg. Ihvertfall metall nettingen.

Derfor håper jeg på en litt mer "klassisk" serie. Da det ikke er noe klassiskt over classic serien i det hele tatt. (utenom svak likhet mot enkelte gamle PA modeller)
    Dette er en personlig oppfatning og ikke ment for å tråkke noen på føttene.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •