DynaBel Brontes x2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DynaBel Brontes x2

Kom på en god idè her i dag. Har lurt en stund på å kjøpe byggesettet av subwooferen Brontes. Etter å ha grublet en stund, fant jeg ut at jeg like gjerne kunne bygge 2 stk i samme slengen. Grunnen til dette er jo at forsterkeren som følger med kit`et faktisk er i største laget for for det ene elementet, samtidig som det ikke er så veldig mye mer stress å lage 2 stk. når det gjøres samtidig. Og så koster det jo faktisk bare 2000,- kroner ekstra for enda en sub!!! GENIALT!! Hehe..

Planen er som følger:

Jeg bygger 2 kasser med elementer, og så bygger jeg en ekstern liten kasse som rommer forsterker etc. Forsterkerkassen kan jo like godt ligge med de andre forsterkerne. Minus her blir jo innstillingsmulighetene då men... Det må vel gå an å lytte seg frem til.

Har sittet å designet litt på kassene, så jeg har funnet ut at størrelsen er jo ikke noe å si på, siden hele delen der forsterkeren skulle vært vil jo forsvinne:-) Jeg har også endret bynnplaten. Den orginale bunnplaten har jeg erstattet med skiferstein. Finish skal være pianolakk.

Noen kommentarer folkens? Høres dette tussete ut?

Skal prøveå legge ut bilder av prosjektet... Hvis folk liker tanken på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten forglemmelse på innlegg over...

Kjøper et kit. (forsterker, sub osv). Og så et ekstra element utenom.
    Forsterkeren i kittet skal drive begge subbene... Bare for å gjøre innlegget mitt litt mer forståelig:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres spennende ut, men hvordan løsningen blir rent teknisk har jeg ikke satt meg inn i. Og det er rett som du sier, den største hypes'en er i overkant stor for et element. Har en kompis som har spikka seg en brontes. Elementet bunna alt for ofte. Derfor monterte han en slave.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke noe dumt forslag dette samu..Bare husk at du må endre kassa siden volumet i den endrer seg når du fjerner sub forsterkeren som sitter i den....;-)
    Gleder ss til å se resultater..
    PS:hørtes kult ut det designet du hadde tenkt til den da..

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bygge en kasse med et element på to motstående side. På denne måten vil kreftene utligne hverandre og du får en sub med svært lite vibrasjoner.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to Dynabel suber og der er kassen tegnet med et eget rom til forsterker, så jeg tror ikke det er noe problem med kasseberegningen uten forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd med subbene dine TomTomTo??? Er dette noe og satse på?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til "Fhl" Frode. Mener du å sette 2 elementer inn i samme volum?? Hvordan blir såfall dette vel størrelsen på kassen osv? Litt ny i gamet:-) Har ikke så veldig greie på hvordan man "designer" kassen innvendig osv. Liker best å få tegninger rett i hånden.. Gjerne ikke så dum idè dette du. Er ikke så redd for vibrasjoner, siden jeg har planlagt dobbelt lag med 19mm MDF på hele kassen med kryssete skjøter (altså at skjøtene ikke blir på samme sted på indre og ytterste lag.) Så det blir nok en massiv "KLOSS"

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB Subsonic Xi har en slik løsning med elementer på motsatt side. De må vel da stå i motfase....?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •