B&W 703 vs Dali 400W - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan bare si meg enig i at nye 804s er en mye bedre høytaler enn 703.Var på en lytterunde for en stund tilbake og hørte først på 703 og deretter på 804s.La spesielt merke til at bassen i 804s var mye bedre enn 703.Hørte også på samme runden audiovector mi3 avantgarde,som jeg nok syntes ble litt for skarp i toppen for min smak.Mine ører synes helt klart 804s hadde den beste lyden av disse høytalerne.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man nok guff i en Yamaha RX-V1500 til å drive disse tro? Hvis ikke er f.eks. TACT SDA2175, eller er Primare sin 2-kanalers effekttrinn til ca 15 lapper å foretrekke? Da med 1500`en som forforsterker.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til å drive 804s? Yamahaforsterkeren holder hvertfall ikke.

Blir nok bedre med nevnte effekttrinn da.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Ble sagt på HFK at 804S er en veldig mye bedre HT enn 703. Har lest ett annet sted på dette forumet at det slett ikke er sånn. 703 er faktisk enn bedre HT sier mange. Er dette sant, eller gjelder det enn eldre modell av 804?
    Dette gjelder klart den gamle 804, 804S kom etter 703! Og har bedre element, spessielt diskanten og basselementene har klart overtak, men om det er verdt prisen du betaler er opp til en og envær.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile dali vs b&w

Disse alternativene tror jeg er et ømt tema. Argumenter for og imot på begge sider.
    Hifiklubben på sin side ønsker nok å selge mere Dali, grunnet sin interresse i dem.
    Siden jeg selv eier 703 (og har eid endel B&W produkter tidliger)og aldri kunne tenke meg å bytte med Dali, er jeg selvsagt for B&W. Har selvsagt hørt på alle de nevnte høytalere, uten at de falt meg i smak. Handler nok mere om hva man oppfatter som korrekt lyd, personlig syntes jeg B&W lyder mere nøytralt, der dali blir mere Rockertype.
    Tror også det er mye letter å selge B&W høytalere etter noen år, iallefall 700 og & 800 serien.
    Hvorfor ser du meget sjeldent B&W 700 & 800 tilsalgs???
    B&W er kjent over hele verden for sin lyd, og lydstudioer.
    Kritikerros av alle fagblader i inn og utland.
    Once a B&W lover always B&W lover.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel BW 703 vs Dali H400 ikke diskusjonstema lengre heller, siden prisforkjellen er så stor.
    Nå er det BW 804S vs Dali H400 som gjelder syns nå jeg, de er mer likt prisa.

(PS. Dali h400 kosta samme som 703 når jeg handla, og jeg står fortsatt ved at jeg valgte den jeg syns låter best! ).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Hifiklubben på sin side ønsker nok å selge mere Dali, grunnet sin interresse i dem..
    Dette rimer dårlig med mine erfaringer. Samtlige HFKer jeg har vært innom, og på messer, så er det B&W det går i og som anbefales fremfor Dali.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart tendensen som jeg har erfart også, det anbefales B&W.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nå er vel BW 703 vs Dali H400 ikke diskusjonstema lengre heller, siden prisforkjellen er så stor.
    Nå er det BW 804S vs Dali H400 som gjelder syns nå jeg, de er mer likt prisa.

(PS. Dali h400 kosta samme som 703 når jeg handla, og jeg står fortsatt ved at jeg valgte den jeg syns låter best! ).
    Det er vel ikke prisen jeg er ute etter, men lyden. Kan jo dukke opp ett kupp i ny og ne. Har hørt det går rykter om IKON 7 f.eks.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Det er vel ikke prisen jeg er ute etter, men lyden. Kan jo dukke opp ett kupp i ny og ne. Har hørt det går rykter om IKON 7 f.eks.
    Ikon 6 spilte iallefall strålende. Min nye referanse til under 10k! enn så lenge. BW 600 serien trenger sårt en oppgradering.

Er ute etter lyden jeg og, helt klart. Men det er ikke alle som forstår min smak heller . Men det får være dems sak.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Disse alternativene tror jeg er et ømt tema. Argumenter for og imot på begge sider.
    Hifiklubben på sin side ønsker nok å selge mere Dali, grunnet sin interresse i dem.
    Siden jeg selv eier 703 (og har eid endel B&W produkter tidliger)og aldri kunne tenke meg å bytte med Dali, er jeg selvsagt for B&W. Har selvsagt hørt på alle de nevnte høytalere, uten at de falt meg i smak. Handler nok mere om hva man oppfatter som korrekt lyd, personlig syntes jeg B&W lyder mere nøytralt, der dali blir mere Rockertype.
    Tror også det er mye letter å selge B&W høytalere etter noen år, iallefall 700 og & 800 serien.
    Hvorfor ser du meget sjeldent B&W 700 & 800 tilsalgs???
    B&W er kjent over hele verden for sin lyd, og lydstudioer.
    Kritikerros av alle fagblader i inn og utland.
    Nja... Intrykket ditt med at HFK vil selge mer Dali enn B&W kan jeg ikke si at jeg deler med deg. Men her spørs det vel hvilke modeller det er snakk om.

Selv har jeg også eid en del B&W-produkter, og har vært "trofast fan" av merker i flere år. Men å være så firkantet som å si at du aldri kommer til å bytte til Dali (eller andre merker for den saks skyld) pga. B&W-patriotismen din blir for dumt. Man kjøper gjerne det man liker best i prisklassen, uavhengig av merke. Selv gikk jeg for Dali etter å ha eid B&W i mange år, nettopp fordi jeg mente Dali var bedre.

Hvorfor tror du det er lettere å selge B&W etter noen år? Fordi Dali er et danskt merke? Mulig at B&W er mer kjent på verdensbasis, men Dali sine modeller er like godt kjent i Skandinavia, og nå også Europa. Men satser du på å eksportere høyttalerene dine til USA e.l. når du skal selge har du kanskje en liten fordel...

Sa jeg firkantet?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, enig. Eneste merket jeg har vært trofast mot er vel Cerwin Vega . De leverer det jeg vil ha når jeg kjøper de(hatt 3 forskjellige modeller). Nå sitter jeg med B&W703 som hovedhøyttaler, mens CV AL1000mk2 har pause til neste fest.

Men er veldig mange høyttaler merker(spessielle modeller) jeg kunne tenkt meg. Men 703 er det som har gitt meg mest tilbake syns jeg(dette er min første B&W høyttaler, og sikkert ikke den siste, men jeg lover ikke at det blir BW neste gang liksom.).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg ser også etter nyte høyttalere i ca samme prisklasse som deg. Var en tur i Stavanger og hørte på Dali 400, Dali Icon (største), B&W703, samt et par System Audio med sub (Velodyne). Min konklusjonen fra lytterunden var at sistnevnte løsning låt KLART best! :-) Anbefaler deg absolutt å sjekke ut denne løsningen (MED SUB!!) Les mer her (ca nederst): http://avforum.no/forum/showthread.p...169#post287169

Hørte også de nye SA høyttalerne (explorer, var det det de het?) på Lyd-messa på Quality hotel på Sola (steinkast fra Stavanger).. Tror det spilte på en Hegel CD-spiller og effektforsterker og Primare forforsterker (correct me if i'm wrong!).. Rommet var sikkert i overkant av 40m2.. Uansett: Hurtighet, oppløsning og perspektiv var imponerende, men jeg synes oppsettet låt litt spinkelt, med litt lite fylde og trøkk nedover. :-? Noe av skylden kan sikkert legges på rommet, men jeg synes SA høyttalerne trenger sub for å yte Marilyn, Led, Dream Theater eller Metallica til rettferdighet!

Hvis du skal gå for ett av alternativene fra HFK, ville jeg satset på B&W703. Dersom du bor i Oslo, ville jeg tatt meg en tur innom OHC og hørt på T+A sine alternativer - tror de har en modell til 18-19' og en til ca 30'. Transmisjonslinje-høyttalerne til T+A har generelt veldig bra bass ;-) - og låter litt moro på rock'n'roll, selv om de er oppløste og fine oppover..

Lykke til hvertfall!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært hos HFK i Ålesund og fått god service. Lyttet til Dali H400W og B&W 803D. Kort fortalt så er det klasseforskjell og har man råd så "løp og kjøp" 803D! Må bare si at det var en åpenbaring.

Say no more...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    803D er nok et alternativ til min neste høyttaler, men jeg fikk også demostrert 802D sist gang jeg var i oslo, og BW slutter nesten ikke å imponere meg med gode produkter, selv om prisen er på nivå med en litt eldre Audi med noen km på bakken.

Men nå driver jeg å oppgraderer på elektronikk fronten . Det koster penger.

Men er kanskje litt OT i denne tråden da .

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og klør meg både her og der. Får ikke sove i natt nei. Står nå mellom 804S med ukjent eff.trinn, 803D med eff.trinn til neste år, eller Helicon 400W med eff.trinn. Og er ikke dette vanskelig så vet ikke jeg. Er det noen som har erfaring med klangbildet til B&W med Primare/TACT/Midgard/Marantz eller Rotel? Går det an å beskrive dette så blir jeg fornøyd. Kjekt å ha en pekepinn på forhånd.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt H400 kombinert med TacT TDA2200 og en SVS i tillegg. Da er du garantert helmaks lydgjengivelse på alle bauger og kanter

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt H400 kombinert med TacT TDA2200 og en SVS i tillegg. Da er du garantert helmaks lydgjengivelse på alle bauger og kanter
    ...og singel :-?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kronasjene du sikter til er vel ikke akkurat denne kombinasjonen noe dyrere enn et par 803D som du fabler om her :-P

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig det, men det ser jo billigere ut :wink: