Subwoofer spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer spørsmål

Hei!! Er ny her inne, og jeg ser det er utrolig mangen som har skikkelig peiling her inne:-)

Jeg har funnet en subwoofer hos ELTEK www.dynabel.no
    Subwooferen jeg snakker om er en DynaBel Brontes.
    Dette er jo en ganske dyr sak, som må bygges selv. Jobber i et modellverksted, så alt av utstyr ligger til rette for meg når det skal bygges.
    Så bygging, finish skal gå bra.

Kit koster kr. 8990,-

Spørsmålet mitt er:

Noen som har erfaring med denne subwooferen?
    Er dette en subwoofer, som hadde kostet mye mer hvis det var en ferdig høyttaler? Er dette noe og satse på? Grunnen til at jeg set på selvbygg er fordi det er artig å bygge en med egne hender, og samtidig bestemme finish selv.

Takker for svar!!!

Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altaså, det kommer helt an på hva du skal bruke den til, har sett på disse der selv. Å som Eltek sier så er dem veldig gode til å gjengi musikk bass! Henger ikke etter eller noe som helst. Kjapp å stram. Til film er den heller ikke så værst. Men når du nevner det, den ville nok ha koste vesentlig mer vist den var ferdig bygg og ble solgt komplett rundt om kring i Norge eller verden...
    Les testen om den da.. http://www.mamut.com/dynabel

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samu
    Kit koster kr. 8990,-

Spørsmålet mitt er:

Noen som har erfaring med denne subwooferen?
    Er dette en subwoofer, som hadde kostet mye mer hvis det var en ferdig høyttaler? Er dette noe og satse på? Grunnen til at jeg set på selvbygg er fordi det er artig å bygge en med egne hender, og samtidig bestemme finish selv.

Takker for svar!!!
    Nei. jeg har ingen erfaring med den SUB'n....ennå. Skulle gjerne kjørt en liten duell mellom den og SVS PB10, men inntil videre får jeg nøye meg med tekniske data som viser at Eltek sitt byggesett blir slått med god margin. Det verste er vel prisen som er nesten det dobbelte.

Har du virkelig lyst til å bygge selv, så får du vel mer igjen for pengene med et BEL prosjekt?

Hvis du heller velger 2 stk. BEL fronthøytalere, som du bygger selv ;-) med en SVS PB10 fra www.lsound.no har du fått i pose og sekk. Knallyd og fortsatt penger til overs. Bruk "overskuddet" på gode kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •