To SVS Plus/2 vs en DD18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

To SVS Plus/2 vs en DD18

Etter mye omplassering og mye fram og tilbake og ikke minst mye hjelp fra folk her på forumet, så har jeg funnet en noenlunde bra plassering for rf-7. Det hjalp å ta vekk dd18 fra front og sette den bak, da fikk rf7 mer luft rundt seg - noe den virkelig trengte. Det eneste som gjentår nå er demping av "ekko"/gjenklang og diskant, til det har jeg tenkt biltema matter i taket og veggtepper på vegger/evt biltema matter der hvor førsterefleksjonene fra diskant kommer fra veggen.

har også vurdert å kjøpe meg to SVS plus/2 istedenfor min nåværende DD18. Jeg bruker ikke sub til musikk, så derfor trenger jeg bare best mulig sub til film. Romkorreksjonen i DD18 er ikke så kritisk siden den type software kommer i eksterne bokser i nærmere framtid.

Hva sier dere, er det å anbefale to SVS plus/2 vs en DD18?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å hjelpe og trøste hvor høyt og dynamisk ville det bli med to plus/2 4*12" og 1800 watt kansje mere RMS forsterkerkraft til og dra... :-O

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir garantert mye bedre med 2 stk SVS.Klikk på musa å kjøp!Hvis du vil bli kvitt DD18 i dag,så kjenner jeg en bruker med et kallenavn som begynner på Audio og slutter på mur,som vil kjøpe Velodynen for under halv pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at min DD18 ikke er mer enn 1-1,5mnd gammel, så skal ha en del mer enn halv pris for den ja. Den er tross alt så og si ny og den er strøken. Så skal ha 26000 for iallfall

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare tullet.Har dessverre ikke noe spesiel formening om hva som er best,men etter det jeg har forstått er SVS mer velegnet til kino en det DDserien er.Til musikk burde RF-7 flytte nok luft,alene mener nå jeg.Prøvde selv et par hjemme,med en stor Mcintosh som drivverk.Seriøst bra trykk og mye morro med de høyttalerene,spilte på partynivå hele helgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, synes de flytter nok luft jeg også. Synes uansett at en sub kludrer det noe til uansett, etter min formening er det best å bruke frontene (dvs nokså voksne gulvstående høyttalere) alene til musikk, det forutsetter selfølgelig at de er brukbart stor. Man merker som regel at en sub er med....

Men uansett, så dere tror to slike svs kan gjøre god sus i hjemmekinoen? DD18 er en god sub, men jeg bruker bare sub til film, og da har jeg lyst på noe som virkelig setter omgivelsene i sving......

Er det noen som har bilder av sine svs? Er litt nysjerrig på om finishen er så bra som de sier...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •