Ikke lett å bestemme seg!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 62
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg var og hørte Audio Pro Blue Diamond V2 i dag på www.serviceavdelingen.no. Jeg hadde håpet å se at de hadde Patos Basic 410 der idag, men ikke ennå. De håper å få inn et par snart.

Blue Diamond er en Black Diamond med egen strømledning for å si det enkelt! :lol: Den går kjellerdypt og har mere krefter i dybden enn Black Diamond. Kontrabass blir utrolig lekkert på denne høyttaleren. Black Diamond gjengir også kontrabass godt, men Blue Diamond har som sagt krefter i bånn.

Jeg har kommet til at jeg ikke er veldig begeistret for bassgjengivelsen til noe av disse. Når basstromma hamrer blir det lite trykk, og det samme gjelder synth-trommer. Jeg har ikke hørt kanonskudd, men jeg gjetter på at høytaleren gjengir frekvensen, men ikke trykket. Mangler litt punch i bassen etter min smak.

Jeg heller nå mere mot System Audio og 5 stk SA510 + SVS PB10-ISD, men dette er ikke over før lommeboka er tømt og bytteretten er gått ut!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke rart det blir lite trykk når sidebassen bare spiller under 60-70hz. to 6tommere står nok alene i drivbassen oppover.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet til det jeg skriver over her er å satse på SA1550, SA1530 og SA510AV som tidligere foreslått i tråden her.

Ellers føler jeg for å høre hvordan 2 par Focal.JMlab Chorus 716 S (eller 726 S om jeg får en god pris eller finner noe brukt) og en Focal.JMlab Chorus CC700 S låter.

Kreves det mye kraft for å drive Focal.JMlab Chorus?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Chorus serien er lettdrevet. Har selv 706s kombinert med SW700S og det spiller utrolig bra. Mange som er på besøk ha bemerket at det spiller veldig bra, og spiller med fart og futt, samtidig som det er en ro over lydbildet. Jeg vil ikke kjøpt HT uten å ha hørt på chorus serien. Passer til de fleste musikktyper.

Jeg driver dem med en enkel Yamaha RXV450 (Sølvvinner budsjett L&B) og det låter bra. Fikk tips om å ikke ha en receiver som var hissig i toppen. Har bare hørt gode ord om Yamaha/Focal kombo.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes lovende ut. Har tenkt på Marantz eller Yamaha til disse høyttalerene. Jeg var på Hifihuset og hørte på Chorus, men lytterommet var ganske rotete og Andrè insisterte på å ha på sub'en. :roll: Skal avtale en lyttetest med ham snart tenker jeg. Må nesten få hørt Chorus ordentlig for å kunne inkludere/ekskludere dem fra favorittene. Er og litt spent på bruktprisene i butikken hans. Kanskje jeg kan se litt på større/bedre modeller også.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir litt flau av meg selv av og til, og dette er et av disse øyeblikkene. ops: ops: ops:

Det virrer stadig nye idèer i hodet mitt, og nå ser det ut som om jeg må dele denne tråden i 2! En i stereo, og en i film!

Jeg lurer litt på å satse hardt på hjemmekino i kjellerstua og heller kikke etter et bra stereo-oppsett til stua. Dermed slipper jeg å lage noen kompromissløsning hverken her eller der.

Stereo til stua tenker jeg på senere. Satser nok på noen brukte komponenter og litt slikt etterhvert.

Nå må jeg sette meg litt inn i hva som først og fremst gir kino-opplevelse. Sub er så og si bestemt. Resten er litt uvisst.

Klipsch? JBL? Infinity Beta? CV? Jeg får søke litt på forumet.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en dedikert hjemmekino hadde jeg prøvd å finne meg en komplett brukt Klipsch KLF serie. Helst KLF30 foran og KLF 10\20 bak med tilhørende stor center fra samme eller nyere serie, men den MÅ være STOOOR!!

Det er i hvertfall planen min når jeg og dama selger leiligheten for å kjøpe hus med kjeller

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. For min del behøver ikke hjemmekinoen spille så veldig høyt. Har tenkt litt på Klipsch RF25 og RC25. Vil gjerne ha gulvstående bak og.

Ellers har jeg nettopp kikket litt på Infinity Beta 50 og C360. Tror dette skal spille bra med H/K AVR 635 og en SVS PB10 ISD feks.

Edit: Laget like godt en ny tråd til denne idèen: http://avforum.no/forum/h-yttalere/27574-fokus-hjemmekinolyd.html

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Heisann!

Siden du er inne på tanken med Klipsch, så anbefaler jeg deg å høre på KSP 300. Hifihuset i Bærum har et par brukte slike, og de spiller helt vilt :grin: . Hadde de på hjemlån og ble veldig imponert over trykket, men desverre kunne de omtrent ikke stå i samme rom som tv'en. Er vel noen monster av magneter i de...
    Uansett, men en 12-toms aktiv sub i hvert tårn rocker det helt sinnsykt, selv med en "liten" receiver.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag hørt Dali Concept 6, Concept CT og Concept 1 i hjemmekino. Mitt tidligere inntrykk av Concept 6 var at den var veldig bassfattig. Jeg må trekke tilbake dette.

Dali Concept 6 har overraskende mye å gi med en litt sterk forsterker, og jeg likte bassen.

Hørte den først med NAD C720BEE i stereo, og synes høyttaleren med denne forsterkeren har en litt varm lyd. Mistenker at NAD'en farger lyden litt, men jeg trives med den litt varme signaturen. Tror dette er et godt all-round-oppsett til musikk.

Etterpå fikk jeg en demonstrasjon i 5.1 med NAD T753v2. Jeg ble imponert over hvor mye dette oppsettet ga av lyd til film. Jeg er sikker på at jeg ville blitt mere enn fornøyd med Concept 6 foran og bak, men Concept CT skuffet meg. Denne blir ALT for liten, og den gir seg ALT for tidlig nedover i frekvensene. Jeg er virkelig skuffet over at Dali ikke kan levere en center med samme elementer som i Concept 6.

Det er mulig at jeg kan kjøpe en effektforsterker og et par med Concept 6 som jeg legger ned i front som center, men det blir kanskje litt merkelig?

Et annet alternativ som åpner seg er Ikon 6 og Vocal 2 foran med Concept 6 som bakhøyttaler. Jeg har hørt Ikon 6, og ble grådig imponert. Noen som har erfaring med Vocal 2?

Neste lytterunde blir på Hifihuset. Gleder meg til å høre JMLab.Focal Chorus og Cobalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg på generelt grunnlag ville satset på mindre bakhøyttalere (veggmontering) og heller lagt cash-differansen i frontene, eventuelt to par veggmonterte bakhøyttalere (7.1).

Selv om bakkanalene i DD/DTS kan ha full frekvensgang tror jeg det er sjelden at det er mixet noe voldsomt basstrykk bak. Dessuten er bass under ca 80 hz lite retningsbestemt, så da kan like gjerne sub'en ta seg av den eventuelle dypbassen i bakkkanalene, og de kan da være små.

Kommentar: Var på Colosseum i går. Bakhøyttalerne er ikke så store, men det er mange av dem (ca 40? :shock: ). Alle sub-kassene ligger fremme bak skjermen - mao lite dypbass å hente bakfra.

Petter

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv B&W 704 i front og er utrolig godt fornøyd med de. Hvis du liker mye bass kan du sikkert synes at de er litt slanke i bassen, men det hjelper du på med en sub. Til senter bruker du enten 700 seriens HTM7 eller så kan du bruke en fra Focal.JMlab. På forsterkersiden kan du kjøre en litt mindre reciever med bra preamp og så fylle på med en effektforsterker til frontene (evt 3-kanals til senteren også)

:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har jo noen høyttalere til salgs, som er verdt å se på. kan sikkert slå av 500,- så du kan få de for 10 000,- hvis det går kjapt...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer, gratulerer!!!! nå må du vel være stolt!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! :grin:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!! :razz:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hørt Focal.JMLab Cobalt 816 S, og lyden er veldig god. Diskant og mellomtone kommer veldig godt fram, og det er punch i bassen selv om bassen ikke er av de dypeste. Kvalitetsbass er det i hvertfall, og med en sub blir det veldig bra.

Har nå fått et godt tilbud på:
    Cobalt 816 S
    Cobalt CC800 S
    Chorus 716 S
    Yamaha RX-V2600

Er nå i tenkeboksen, men lurer på om jeg ikke skal slå til på tilbudet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett å bestemme seg, men jeg tar en telefon til Andrè på Hifihuset i morgen. Nå gleder jeg meg som en unge!!!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du blir fornøyd jeg :grin: :grin: :grin: