Ikke lett å bestemme seg!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 62
    Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se her, fant gull på www.akustikk.no
    NB. Levering i Oktober 2005
    KEFs store nyhet dette året er lanseringen av den nye Q serie. Høyttalerne vil hete iQ som strår for Intellegence Acoustics Q series. Denne nye serien er helt ny både utvendig som innvendig. Nye kabinetter/ Elementer/ Delefilter/ Terminaler og tresorter gjør denne serien uslagbar. Modellen iQ3 er også blitt kåret til årets høyttaler 2005 av EISA.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tom_her
    Hvordan går det med lyttinga? Er veldig intressert i å høre hva du synes om andre B&W høytalere om du har fått testa noen!

Edit: Og hva med Dali Suite serien? Sjekket den ut?
    Jeg har ikke kommet noe lenger gitt. Skal ta opp denne tråden igjen så snart det skjer noe. For øyeblikket er jeg mest opptatt av å selge huset mitt så jeg får finansiert det nye huset jeg har satt navnet mitt på allerede.

Fra 10/10 håper jeg å gjenoppta hjemmekinosyssler for fullt igjen inntil jeg blir pappa i desember i alle fall! Mye som skjer gitt!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Se her, fant gull på www.akustikk.no
    Jeg har lagt merke til den nye iQ-serien og skal teste ut den. Har lagt merke til at feks iQ5 har 5 1/4" elementer mot Q5's 6 1/2". Litt merkelig.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig har jeg Audio Pro Black Diamond V2 som favoritt. Med 2 par slike og en Black Vector har jeg 10-12000 til forsterker og SVS PB10-ISD til 30000. Det er vanskelig å finne gode gulvstående til 5-6000 for paret.

Jeg har til og med tenkt tanken om å satse på 2 par Concept 6 og en CT, men synes sentern ser litt pinglete ut (1 par Concept 6 som center? Kan paralellkoble). B&W frister med sine 603 S3, men de blir dyre i tillegg til å kreve sitt av forsterker. Alternativet må være å finne dyre og gode høyttalere som lar seg drive av rimligere forsterkere, men det er vel utiopia? Skal se litt på Kef.

Skal se nærmere på muligheten til brukt også. I alle fall ser det nå ut til at jeg satser på 2 par gulvstående og en center til å begynne med.

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan ser du er usikker hva du skal velg i den STORE høyt. verden...

Jeg har selv Kef Q7, & er meget gott fornøyd.
    Men Kef`ene krever litt futt & kraft i drivverk, for at de skal yte det lille exstra.

Jeg har selv bestilt meg IQ9 fra den nye serien, serien har jo fått så GOD omtale i alt den har blitt testet i. +EISApris (IQ3)
    Jeg var inne på tanken på å prøve noe nytt, men som sagt er gott fornøyd Kef.
    Og etter samtale med Akustikk (importør) hvor de kunne si at vis jeg var fornøyd med Q7. Så ville jeg elske IQ9, De spiller RÆVA av Q7...

Håper virkelig butikken for inn et par før jeg for mine, så jeg for en liten smake bit.

Lykke til i valget....

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Patos Basic 410,er mitt korte og lite informative råd.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Foreløpig har jeg Audio Pro Black Diamond V2 som favoritt. Med 2 par slike og en Black Vector har jeg 10-12000 til forsterker og SVS PB10-ISD til 30000. Det er vanskelig å finne gode gulvstående til 5-6000 for paret...
    Monitor Audio Silver RS6 vant en test i sommer-nummeret av HiFi & Musik

"Det vore utomordentligt korkat att inte lyssna på dessa imponerande högtalare om du nu råkar ha 10.000 kronor i näven..."

De sammenlignet med Audio Pro V2 som hadde fått 10 på lyd i en tidligere test. Audio Pro'n ble imidlertid nedjustert til 7 i sammenligning med Monitor'en som fikk 9 (lyd HiFi) og 10 (lyd musikk)

At de ser lekrere ut enn det meste er vel heller ikke noe minus.

http://www.hifihuset.no/ har både JMLab og Monitor Audio. Hjemlån er visst heller ikke vanskelig iflg en kamerat som var der engang - men har ikke erfaring med de selv.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølsemaker
    Heisan ser du er usikker hva du skal velg i den STORE høyt. verden...

Jeg har selv Kef Q7, & er meget gott fornøyd.
    Men Kef`ene krever litt futt & kraft i drivverk, for at de skal yte det lille exstra.

Jeg har selv bestilt meg IQ9 fra den nye serien, serien har jo fått så GOD omtale i alt den har blitt testet i. +EISApris (IQ3)
    Jeg var inne på tanken på å prøve noe nytt, men som sagt er gott fornøyd Kef.
    Og etter samtale med Akustikk (importør) hvor de kunne si at vis jeg var fornøyd med Q7. Så ville jeg elske IQ9, De spiller RÆVA av Q7...

Håper virkelig butikken for inn et par før jeg for mine, så jeg for en liten smake bit.

Lykke til i valget....
    Kef er en av høyttalerene jeg vurderer. Har bare et problem med prøvelytting. Experts lokaler fungerer ikke så bra.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Gå for Patos Basic 410,er mitt korte og lite informative råd.
    Jeg hørte 310, og det var slappe saker. Må finne et sted jeg kan høre på 410.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    Monitor Audio Silver RS6 vant en test i sommer-nummeret av HiFi & Musik

"Det vore utomordentligt korkat att inte lyssna på dessa imponerande högtalare om du nu råkar ha 10.000 kronor i näven..."

De sammenlignet med Audio Pro V2 som hadde fått 10 på lyd i en tidligere test. Audio Pro'n ble imidlertid nedjustert til 7 i sammenligning med Monitor'en som fikk 9 (lyd HiFi) og 10 (lyd musikk)

At de ser lekrere ut enn det meste er vel heller ikke noe minus.

http://www.hifihuset.no/ har både JMLab og Monitor Audio. Hjemlån er visst heller ikke vanskelig iflg en kamerat som var der engang - men har ikke erfaring med de selv.
    Den høyttaleren har jeg ikke hatt på lista mi nei. Kanskje jeg bør vurdere den. Koster nesten 3000 mere for paret enn Patos Basic 410 eller Audio Pro Black Diamond V2 men. Jeg skal i alle fall en tur på Hifihuset og høre på Focal.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hørt på 726s på hifihuset, og er klar over manglene i lyterommet. Jeg var likevel så fornøyd at jeg kjøpte disse høyttalerne. De er ennå ikke innspilt, men jeg er storfornøyd. Anbefales!

ps. han pleier å være grei på prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!hvis du ser etter fronthøyttalere i et hjemmekino oppsett,som også fungerer veldig bra til musikk i et hifi anlegg.Så må jeg anbefale Psb-image t55.de har masse bass og ellers mer ren lyd enn de fleste,detaljert og engasjerende.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også dukket det plutselig opp informasjon som gjør at høyttalervalget ble litt mere komplisert igjen. Nå har jeg lenge vurdert 2 par gulvstående + center og sub, men iflg Dolby bør surround-lyden plasseres litt over ørehøyde. Dermed bør jeg altså enten sette den gulvstående oppå et eller annet eller se etter en høyttaler som kan monteres på vegg. Det siste er jo mest nærliggende.

Utfordringen ligger da i å finne en høyttaler som lar seg montere på vegg uten å stikke for mye ut. Jeg kikket bl.a. på Audiovector K X, men denne er dyr og ser tungdrevet ut. Er den så tungdrevet som den ser ut til i spec? Regner med at denne matcher K3 Super?

Hvordan er det med dipole høyttalere i 5.1 oppsett? Er det en idè?

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    men iflg Dolby bør surround-lyden plasseres litt over ørehøyde.
    Personlig synes jeg diskanten i ca ørehøyde er best (+/- noen få cm). Men dette kan også noe an på spredningen til diskanten. (Bånddiskant, ringradiator diskant og dome-diskant har alle litt forskjellig spredningskarakteristikk).

Når det gjelder selve teksten er den også tvetydig:
    "Ideally, your front speakers, high-frequency drivers, or tweeters should be positioned at ear level (when you're seated). Our recommended height for the surrounds is above ear level, as soundtracks are likely to be optimized for that location."

Dvs man sier innledningsvis at øre-høyde er ideelt for front-høyttalere - dvs at diskanten skal være i høyde med øret når man sitter (evt ligger bakover i stressless'en hvis det er den vanligste posisjonen Det er jeg helt enig i.

Det som menes med "surrounds" i denne tilfellet tolker jeg til IKKE å være front-høyttalerne og senter-høyttaleren - men de andre småhøyttalerne som er på siden og bak.

"Surround" blir i Norge ofte oppfattet å være alle høyttalerne i et surround oppsett - mens det i engelsk-språklige land og en sammenheng som her, er mer spesifikt de høyttalerne som er i tillegg til front-høyttalere (dvs siden og bak).

M.a.o. bør du ikke bytte ut gulvstående fronter med veggmonterte - hvis det var slik du tolket denne teksten...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer 2 par gulvstående + center, og da blir det ene gulvstående paret stående som surround. Det er dette paret jeg lurer på kanskje heller bør være høyttalere som kan veggmonteres.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet for gulvstående i surround hadde jeg personlig ikke vært i tvil. Du vil neppe angre på at du valgte gulvstående. Har benyttet Audiovector M3 Super i surround og det låt særdeles bra hos meg.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har du mulighet for gulvstående i surround hadde jeg personlig ikke vært i tvil. Du vil neppe angre på at du valgte gulvstående. Har benyttet Audiovector M3 Super i surround og det låt særdeles bra hos meg.
    Jeg lurer litt på 2 par Audiovector K3 Super. Venter ikke du på et par? Jeg skulle gjerne hørt disse. Jeg likte jo SA1550 og har hørt mange sammenligne SA med Audiovector.

Takk for innspill!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at jeg venter på et par K3 Super. Har hørt SA selv og jeg er en av de få som IKKE liker SA-lyden. Den er imponerende stor, men dog for innelukket etter min smak. Håper derfor K3 låter mer oppløst enn SA.

Siden du liker SA så får du jo et 5.x oppsett bestående av fronter (SA1550), senter (SA520AV) og surround (SA1530) til 18K.

Men nå fikk jo K-serien til AV god omtale i L&B nylig.

Tror det kan være fornuftig å notere ned de kombinasjonene du synes er aktuelle, og deretter bruke eliminasjonsmetoden.

Lykke til. Husk at prosessen skal være gøy.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usher CP-727-P er også et godt alternativ.
    Omtale

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange gode alternativer, men enkelte av dem er litt vriene å få prøvelyttet. Jeg håper forøvrig å komme i mål med høyttalere og receiver med et budsjett på ca 25-30000 (uten sub). Jo nærmere jeg kommer 25000, jo før kan jeg handle sub!

K3 Super ser jeg er litt dyr, så det er mulig jeg bør låne øre til en K3 uten super og se hva jeg synes om den.

Hvor kan jeg prøvelytte Usher? Er det ikke en butikk i Moss eller noe?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •