sub og center/bakhøytt til 3805 og Dali8008

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sub og center/bakhøytt til 3805 og Dali8008 svs PB10 og Dali blue serie

Jeg er i gang med å bygge hjemmekino igjen etter noen års opphold. Starter med blanke ark og har så langt skaffet meg denon 3805 og Dali blue 8008

Jeg må i første omgang ha center og bakhøyttalere til dette, og jeg er ute etter noe som passer både prismessig og klangmessig med frontene.

Videre vurderer jeg SVS PB10 subben. Er usikker på om denne kan sies å være i samme segment som ovenfornevnte, og om det funker bra med 3805s kalibrering.

edit: i det hele tatt lurer jeg vel på hvordan i all verden man setter opp en sub best mulig, mht fase og gain etc. Link til guide vil være konge

Synspunkter mottas med takknemlighet

Newcomer C.F. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal fortsette med Dali`s blå serie kan du bruke Dali 2002LE som bakhøyttalere og DALI Suite C0.7 som senterhøyttaler.

Har selv Dali blue 909, 2002LE og C1000. Syntes senteren blir litt liten i dette oppsettet.

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spr0cket
    Jeg er i gang med å bygge hjemmekino igjen etter noen års opphold. Starter med blanke ark og har så langt skaffet meg denon 3805 og Dali blue 8008

Jeg må i første omgang ha center og bakhøyttalere til dette, og jeg er ute etter noe som passer både prismessig og klangmessig med frontene.

Videre vurderer jeg SVS PB10 subben. Er usikker på om denne kan sies å være i samme segment som ovenfornevnte, og om det funker bra med 3805s kalibrering.

edit: i det hele tatt lurer jeg vel på hvordan i all verden man setter opp en sub best mulig, mht fase og gain etc. Link til guide vil være konge

Synspunkter mottas med takknemlighet
    Jeg har selv Dali 8008 fronter, men har en Harman/Kardon forsterker til å drive dem med.

Jeg har en B&W 600 sub, og synes denne passer veldig godt til høgtalerene. Den gir et veldig likt lydbilde og spiller flott til både muskk og film.
    Den gir ikke samme punchet som de "film baserte" subbene, men den gir meget bra på både film og musikk, og jeg klarte ikke finne bedre all-round da jeg lette.

Når det gjelder senter, så er en C1000 for liten, den blir for spinkel og rett og slett et annet lydbilde enn på 8008.
    B&W 600 senter passer meget godt, og det samme gjør Dali Suite 0.8

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har latt meg fortelle at det beste er å ha høyttalere i samme serie, men jeg syns c1000 til Dali virket litt spinkel som senter.

Jeg likte R1000 pga detaljen med justerbar diskant, men vet ikke om dette spiller noen rolle når man har såpass god romkorreksjon som man har i 3805 (moa at det er like greit med 2002LE)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •