Høytalere til badstu!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere til badstu!

Heisann,

holder for tiden på å innrede en badstu i kjelleren. Arbeidet startet i går, men i det polakken min slo spikern i den første planken slo det meg at jeg burde legge noen kabler til et sett med høytalere og en liten bil/båtstereo - spørsmålet er bare hva slags høytalere som egner seg for et slik varmt og fuktig miljø.
    Bør jeg prøve å søke frem høytalere som er konstruert for bruk i sauna(har ikke funnet noe på google); kanskje jeg burde gå for noen utendørs/båt høytalere ... eller kanskje det beste ville være å kjøpe noen enkle og billige bilhøytalere som jeg kan bytte hver gang soppen har fått satt seg i dem.. ?
    Rommet er lite, og det er ikke "mye" lyd jeg trenger der inne

Er det noen andre her som har innredet badstu med lyd?

.... oi, enda en ide ... kanskje jeg burde felle inn en liten 7" LCD mens jeg var i gang ... CSI i 90 grader høres fristende ut
    Trenger en LCD noe kjøling for å drive, eller vil den trives i glava bak et plexiglass?

mvh
    espen "pimp my sauna"

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du kan gjøre; http://jbl.com/car/products/product_...at=MAR&ser=JMA .Og ja, LCD kan trenge kjøling, kretskort der også vet du. Men jeg tror det er langt viktigere å holde fukten unna, for å si det sånn. Det skader vel heller ikke med en liten sub kan jeg tenke meg, men fukt og sopp er og blir et problem, sjekk ut hos Strandberg, de kan hjelpe deg med saunaen din

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg er langt fra noen ekspert på dette, men jeg husker at vi tittet på en del kataloger og sånt da foreldrene mine bygde forrige hus... det finnes isolérglass som er ganske tynt, men som isolerer varmen godt nok for å holde det relativt kaldt på andre siden av glasset. Husker ikke leverandør i farta.

Man kunne jo montert en LCD-TV BAK isolerglasset...?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Du trenger noe spesial høytalere til badstu. Bil tema har noen og tylø har noen
    tror også att harvia.fi har noen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg monterte høyttalere ment for bruk i båt i taket av badstua. De fungerte greit en kort stund inntil de rett og slett smeltet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden