B&W for 25k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21

Tråd: B&W for 25k

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W for 25k

Vurderer å kjøpe:

front: B&W DM604 S3 Høyttalere -> 10 996,-
    senter: B&W LCR600 S3 Senterhøyttaler -> 4 298,-
    bak: B&W DM602 S3 Høyttalere -> 4 196,-
    sub: B&W ASW600 Subwoofer -> 4 998,-

Vurderer altså å kjøpe dette, sammen med en Denon AVR-3805 receiver.

Noen synspunkter

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok vurdert en annen subwoofer i den prisklassen, for ASW600 er alt annet enn imponerende. En SVS PB10isd for eksempel?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo veldig gode høyttalere. Men som sakt, betale 5k for den subben, det ville jeg droppet!

Ellers så har du funnet et kjempe bra hjemmekino system!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de samme 25K ville jeg valgt:

Front: B&W 704 Høyttalere (18K)
    Senter: B&W LCR600 S3 Senterhøyttaler (4.3K)
    bak: B&W DM601 S3 Høyttalere (3.2K)
    sub: Ingen

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt informasjon om lydprefereanser samt hvorvidt det skal brukes kun til hjemmekino eller også til musikk osv hadde vel vært nyttig
    --
    Thorbjørn

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    For de samme 25K ville jeg valgt:

Front: B&W 704 Høyttalere (18K)
    Senter: B&W LCR600 S3 Senterhøyttaler (4.3K)
    bak: B&W DM601 S3 Høyttalere (3.2K)
    sub: Ingen
    Støtter Tiger i dette, bortsett fra at jeg ville bortprioritert bakhøytalere fremfor en subb. Vi trenger litt mere info her om hva anlegget primært skal brukes til, men jeg ville savnes basstrykk mer enn bakhøytalere......

Når det gjelder subb, er jeg enige med "talerne" foran meg, velg bort den B&W-subben. For den prisen gir nok SVS PB10 ISD mer trykk for pengene.

Her havner du riktignok litt over 25k, men 704 fremfor 604 ville jeg gjort "no matter what"....;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville iallefall ventet med sub, til det var penger nok til en litt kraftigere.
    ASW600 er en fin sub det. Men blir alt for liten i dette systemet. 604 har nok bass skulle jeg tro, inntil videre.
    Spar de 5000kronene, og vent til du har råd til en kraftigere sub som er systemet verdig. (skal du bare bruke subben til film, så er faktisk Cerwin Vega sine et mye bedre valg enn ASW600, de koster ifra 3000-4000kr.).

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme høytalere selv, (omtrent)
    604 kan spille meget bra de, men da trenger du en skikkelig forsterker til å drive de.
    Samt, 601 ville jeg droppet mot ds6s3 om du hopper på qxl nå får du ds6 til ca 2500,- er ett par der som selges.
    ds6 er mye bedre i hjemmekino sammenheng en 601 som etter min mening ble for skarpe.
    asw600 kan du glemme, den funker ikke. Kjøp heller som mange anbefaler svs subben. har ikke testet den selv men holder den hva folk lover så kan det ikke gå galt!
    ellers lykke til med kjøpet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntressante synspunkter du har fått inn her , og med bakgrunn i at jeg selv har B/W og SVS i mitt system kan du her få mine innspill .

Fronthøytaleren du har valgt er etter min mening en snodig konstruksjon i og med at den er for tung å få kontroll på for elektronikk i tilsvarende prisklasse .
    Går du ned til dm 603 s3 får du en høytaler som matcher reciveren bedre , og du har spart 3k til bedre sub .

Senterhøytaler : Har du hørt uten ? Kjører selv "phantomsenter" , alså ingen , og det er mye jeg skal kjøpe før en senter kommer inn i min stue .
    Her kan du da spare 4.3k til bedre sub .

Bakhøytaleren din har jeg ingen innvendinger mot . Synes selv denne er suveren til prisen , og den har ingen problemer med å håndtere nødvendig dynamikk ned til 80hz.

Subwofer : Tidligere innsparinger har nå gitt deg en sub til 12k , kanskje en ultra versjon fra SVS . Med en sub i denne ligaen kan du spare øvrige høytalere for all lavfrekvent lyd og du sparer reciveren for den strømkrevende jobben bass faktisk er .
    Har selv en av ultra-versjonene og denne brukes også til musikk (opp til 80hz) dette er det egentlig ikke mange suber som klarer tilfredstillende .

For å høre denne komboen i butikk må du nødvendigvis bytte til en annen sub , da f.eks ASW750 .

Selv mener jeg de nedskaleringene jeg har foreslått oppveies av kvalitetshevingen på subwofer .

Lykke til
    Gobble

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med:

front: B&W DM603 S3 Lettere å få kontroll over.
    senter: B&W LCR600 S3 En av de beste senterhøytalerne.
    bak: B&W DS6 S3 Veldig bra greier du.
    sub: Har B&W BSW1000 selv, men den holder ikke. Velg SVS du.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, 604 kveler denon'en alt for tidlig. 603 er et bedre valg, og da heller gå for en mer solid sub (som mange nevner her, SVS funker fint).

Du kan faktisk spille høyere med 603 over tid enn med 604, som vil får problemer pga Denon'en. Hvis du absolutt skal ha 604 og Denon, så dropp sub, og gå for en NAD C272 effektforsterker til 604'ene.
    Så kan du handle sub neste år ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med wizkid. Gjør som han foreslår. Har samme oppsettet selv, bare LCR60 senter, og er på leting etter sub. (blir trolig SVS PB10) Spiller knall bra på min Yamaha RX-V2400.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bbiman
    Enig med wizkid. Gjør som han foreslår. Har samme oppsettet selv, bare LCR60 senter, og er på leting etter sub. (blir trolig SVS PB10) Spiller knall bra på min Yamaha RX-V2400.
    Yamaha og B&W spiller veldig bra sammen, og 603 spiller mere enn høyt nok.

Newcomer CustomH2000 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 3805, 604 front og 600 center. Valget mellom 601 og 602 bake blir rimelig enkelt etter en lyttetest. 602 glir rett inn i oppsettet, mens 601 blir for skarp og irriterende. Har ingen erfaring med subbene, men ville nok gått for 675. Da har du hele høyttaleroppsettet i samme serie og "klang". Husk at høyttalerne er et dominerende møbel i et rom. Jeg personlig mener at det blir litt ekstra stil hvis alt er likt. (no offense brothers!)

Hvis du ikke har råd til en forsterker i 30 000 + klassen så kan du heller spare pengene, for 3805 holder veldig lenge.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må støtte Tiger her. 704 er gromme høyttalere og med 25k i startgrunnlag hadde jeg gjort mye for å slippe å velge bort 704!
    Har selv B&W 603s2 og de spiller bra nok de bare man har nok effekt, men det er mye å gå på. Sammenlignet med f.eks Mi3 har de for lite "attack". Merkes spesielt godt på "das boot" når boltene smeller etter at ubåten har kommet på for dypt vann. Her er ikke 603s2 virkelighetsnære nok i mellomtonen.

Dessuten, dersom 3805 blir for svak etter en tid, så kaster jo folk 2 kanals rotel-effektforsterkere (og andre merker) etter oss for tiden. Og da er det jo greit å addere ekstra guffe til frontene for ca 3-6k til neste oppgradering.

Hadde også valgt noen små bakhøyttalere i starten, da mesteparten, og den viktigste delen, av filmlyden kommer fra front.

Har ikke hørt svs, subbene, men etter det jeg har lest på forumet så virker det som galskap å vurdere noe annet?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan egentlig legge denne tråden død for min del, har bestemt meg for å gå en helt annen vei i første omgang!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janse
    Kan egentlig legge denne tråden død for min del, har bestemt meg for å gå en helt annen vei i første omgang!
    La meg gjette... Du har valgt å handle deg et par B&W 703 samt tilhørende senter, for så å vente med resten :grin: ??

DrE

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke finn på å kjøp BW 700series centeren om man har 703 da, de passer jo ikke i sammen.. finnes andre centere av andre produsenter som koster bare litt mer som passer mye bedre!.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janse
    For å få en grei avslutning på denne tråden er vi jo nysgjerrige på hva du endte opp med å gjøre........

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt SVS PB10-ISD og DENON AVR-3806, og forsåvidt DENON DVD-1920, selv om ikke det er så veldig relevant i akkurat denne diskusjonen.

Når det gjelder hvilke høytalere jeg skal ha kan du jo følge med/bidra i denne tråden. Men blir nok AudioPro fra fyndborsen.se

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •