SA Explorer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: SA Explorer

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SA Explorer

System Audio har kommet/kommer med ny høyttaler. Prismessig er den 20k dyrere enn 1750, og halve prisen av SA7K. Ryktet skal ha det til at Hificenter kjeden har 1 par som går på rundgang i de forskjellige butikkene. Noen som har hørt de ? (Høyttalerne altså)

Mer info finnes HER
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja!

jeg har hørt saexplorer og de låter helt sinnsykt heftig..

du bør absolutt komme deg til en av butikken deres for å få en demo,
    lydbilde er ekstremt stramt og sammensatt samtidig som de overraskende dypt til bare å være 5 tommers elementer..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har stått et par inne i oslo centrum, veit ikke om de er der enda.... Første inntrykket var i allefall kjempe bra... Stram fin bass og klart definerte instrumenter+ den mest sinnsyke skarptromma jeg noen gang har hørt....;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte disse på messa i helgen, og ble vel bare sånn passe fornøyd. Vanskelig å danne seg et bilde på slike messer, men synes de manglet litt. Stram og fin bass var det, men uten å gå særlig dypt (heller ingen bombe). Synes også de manglet litt i mellomtonen...

Flere som fikk noe inntrykk av disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My point of view:

Hørte de med Hegel forsterkeri på lyd-messa på Sola (Stavanger) forrige helg. Lyden var utrolig dynamisk (som alle SA), litt mer livlig i toppen enn mine egne Audio Physic Tempo 3 og Dali Helicon 400, men minst like ærlige på stemmer (mellomtonen). Det beste med dem (og SA generelt) er tempoet i elementene, som gjør at de dynamiske kontrastene i musikken kommer veldig godt frem.. -Det sparker sikkelig fra når musikerne trår til! Det jeg likte mindre var da det ble spilt Led Zeppelin og Metallica. Her manglet det mye i bunn for min smak.. Oppløst og pent - bevares, men lite brutalitet.. Tror at en rask sub hadde gjort underverker i det rommet der, for det kan ha mye av skylden for den litt 'lette' opplevelsen jeg sitter igjen med..

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er nå kommet til Hificenterkjeden i Bergen hvor jeg stakk en tur innom idag... Hadde planer om å høre på System Audio 1550..
    Det første som skjedde var at selgeren dro meg bort til en meget pen høyttaler fra SA som nylig hadde ankommet butikken.. Explorer var navnet. Fikk en bitteliten demo på en mcintosh forsterker.. Hørte en sang med masse trommer, og ja, de spiller dynamisk.. Diskanten var litt påtrengende ved såpass høyt volum selgeren skulle vise de på (personlig liker jeg ikke for mye diskant).. Men i mine var det ikke noe problem for exploreren å gjengi disse volumene.. Bassen gikk dypt nok.. Og kunne slå bra fra seg.
    Dog ligger denne minst mange ganger over mitt budsjett..

Etter dette måtte jeg spørre om å få høre SA 1550 som jo er den høyttaleren jeg (kanskje) har råd til og kom for å høre på..
    Jeg ble overrasket også her over hvor dypt de bittesmå elementene klarte å spille.. Fikk høre en sang av Katie Mehlua (eller hvordan det nå staves).. Merket raskt at diskanten var noen hakk under explorerens. Noe jeg selvfølgelig regnet med, med tanke på prisen.. Men alt i alt syntes jeg denne låt meget bra..
    Liker også utseendet til disse høyttalerene.. Så kanskje blir det en slik som finner veien til min stue om ikke lenge!!

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på de i en liten time i dag. Signalkilden var en Primare DVD26, forsterker: McIntosh MA6900. Smelte igang Lofgren's Acoustic Live, og det låt nydelig som forventet. De går brukbart dypt, men det er fortsatt mellomtonen som er det mest imponerende på SA. Den er passe laidback, så den blir ikke slitsom i lengden som enkelta andre kan bli. Så langt var alt vel, men hvordan låter det med en "crappy" forsterker? Jo, de koblet opp en iskald Primare I21. Kanskje litt urettferdig mot høyttaleren, men alt må prøves. Dette var ikke imponerende i det hele, lyden ble rotete, og det spilte ikke på langt nær så oppløst som med McIntosh'en. (Skulle bare mangle siden prisdifferansen er 40k)
    Jeg likte høyttaleren meget godt, men er i tvil om den forsvarer prislappen på 30+.

Testmusikk var forøvrig nevnte Lofgren, Dire Straits/Knopfler, U2, Matchbox 20, A-ha.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vorre ett parr i tromsø lenge no:P hørte d på en helt nye primare ett eller annet og enn mcintosh! råe høyttalere likte bassen særdeles godt, designet er også meget vellyket ,men mellomtonen var det beste! fin høyttaler bortsett fra prisen på 35k

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kaldt

Sitat Opprinnelig postet av neon king :)
    har vorre ett parr i tromsø lenge no:P hørte d på en helt nye primare ett eller annet og enn mcintosh! råe høyttalere likte bassen særdeles godt, designet er også meget vellyket ,men mellomtonen var det beste! fin høyttaler bortsett fra prisen på 35k
    Alt låter drit når ampen er stein kald da. Dessuten om diskanten er for skarp man jo gjøre mye med kablene.
    ME want explorer

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte litt på Explorer på lørdagen,Primare A32 og Hegel H4 ble benyttet.Er plutselig ikke så keen på A32 mer,H4 låt mye tøffere på Explorer enn A32.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hørte litt på Explorer på lørdagen,Primare A32 og Hegel H4 ble benyttet.Er plutselig ikke så keen på A32 mer,H4 låt mye tøffere på Explorer enn A32.
    H4 knuser jo primaren da. Sykt mye mer "luft" og stram bass

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harman
    H4 knuser jo primaren da. Sykt mye mer "luft" og stram bass
    Det er smak og behag. Jeg digger Primare a32, låter mer kontrolert og tøft (min mening) enn H4. Exploerer er nå over hele landet. Nesten alle HFCK butikkene skal ha dem nå. Jeg tror kansje jeg skal bytte ut mine 1750... får se litt nærmere på det etter nyttår. Er en utrolig tøff HT, som har alt SA står for og litt til. All kredd til Ole og gutta nede i Roskilde.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA Explorer er en bra høytaler, bare for å ha sagt det. Men jeg finner det komplett uforståelig at HFCK til den prisen heller vil pushe SA fremfor Audiovector sine Mi3 Signature og Avantgarde. For etter min mening er dette mye bedre høytalere enn Explorer.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, ja det er litt fordeler med begge. Personlig har jeg en svakhet for Mi3av. og digger den HT. Har hørt sinnsykt masse på den og signaturen. Men Exploerer har en dynamikk som de 2 andre ikke klarer og henge med på. Men på diskant siden er det audiovector som går av med seieren. Mellomtonen er sykt bra i begge, så jeg er i tvil. Kommer nok til å gå for Explorer...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •