Plassering av små fronthøyttalere og center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har et spørsmål til dere eksperter om plassering av fronthøyttalere og center. Det er skrivd mye her på forumet om plassering av bakhøyttalere (surroundhøyttalere), men ikke så mye om plassering av fronthøyttalere.

Jeg lurer på hvordan det ville bli om jeg hengte fronthøyttalerne mine og centerhøyttaler opp på veggen ? Jeg har et helt vanlig widescreen-tv som står plassert oppe på en benk, så fronthøyttalerne og centerhøyttaler blir hengende et stykke over tv'n. Blir dette veldig feil om jeg gjør det slik ?

Jeg har også mulighet for å ha fronthøyttalerne på stativ ved siden av tv'n, men centerhøyttaleren kan stå oppe på tv'n. Men hadde vært litt praktisk å ha høyttalerne festet på vegg.

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg veit jo ikke eksakt størrelsen på disse høytalerne,men hvis det er snakk om ikke så altfor store stativhøytalere ser jeg ingen problemer med å henge de opp på veggen.
    Lydmessig så må du nesten bare prøve deg fram.
    Størrelsen på stua og lytteposisjonen er avgjørende.
    Det å sette senterhøytaleren rett på tv`n er ikke så smart. Det sier seg selv at den Chassiet til tv`n ikke er verdens beste underlag.Så heng den ihvertfall opp på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bruke dette høyttaleroppsettet http://www.audiostyl.pl/Obrazki/Kolumny/Cabasse/io.jpg

Ønsker helst å feste alle høyttalerne opp på vegg. Fronthøyttalere og centerhøyttaler blir derfor hengende over tv'n min, høyttalerne blir da også hengende bak tv'n pga at tv'n bygger litt (høyttalerne blir vel hengende ca 1/2 - 1 meter bak tv'n). Hvor høyt over tv'n kan/burde jeg da feste høyttalerne ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... ingen som vet noe :neutral:

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ønsker at lyden skal plasseres et sted i bildet, bør du plassere frontene på hver side av det. Center vil trekke lyden opp eller ned avhengig av om du plasserer denne over eller under TV'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •