Plassering av denne subwofferen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av denne subwofferen

Hei, har fått meg PSB subsonic 8 . og kjører ett setereo system i stua som er 40 kvadratmeter . rommet er avlangt og jeg har anlegg og tv og dette i den ene enden og kjøkken i den andre. (åpen løsning) . anlegget spiller i bredden så det er ikke mange meterene til andre veggen liksom. Problemet er att det er vanskelig å plassere denne subwoferen siden den består av 2 10" som er plassert på motstatt side av hverandre, og jeg kan ikke sette den foran anlegget sånn att de spiller hver sin vei. Da dekker dem nemlig receiver,cd spiller, xbox og u name it.

Så spørsmålet er : Er det ikke litt dumt å sette den i hjørnet med den ene 10" inn til hjørnet og den andre ut mot stua ? Føler det liksom det er å kaste bort det ene elementet? Hvordan anbefaler dere att denne subben bør plasseres. Vil att den skal brukes 50/50 til musikk og film.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Hei, har fått meg PSB subsonic 8 . og kjører ett setereo system i stua som er 40 kvadratmeter . rommet er avlangt og jeg har anlegg og tv og dette i den ene enden og kjøkken i den andre. (åpen løsning) . anlegget spiller i bredden så det er ikke mange meterene til andre veggen liksom. Problemet er att det er vanskelig å plassere denne subwoferen siden den består av 2 10" som er plassert på motstatt side av hverandre, og jeg kan ikke sette den foran anlegget sånn att de spiller hver sin vei. Da dekker dem nemlig receiver,cd spiller, xbox og u name it.

Så spørsmålet er : Er det ikke litt dumt å sette den i hjørnet med den ene 10" inn til hjørnet og den andre ut mot stua ? Føler det liksom det er å kaste bort det ene elementet? Hvordan anbefaler dere att denne subben bør plasseres. Vil att den skal brukes 50/50 til musikk og film.
    Sett subben der du sitter å lytter.(oppi sofaen/stolen) Krabb rundt på gulvet og finn ut hvor det låter best. Sett suben der etterpå. Om det stedet funker plasseringsmessig og du synes det låter bra er nok ikke det så dumt sted selv om det da blir i et hjørne.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Den metoden høres så sprø ut att den funker sikkert.8) heh. skal prøve ! thx

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •