Skurring i sub fra mine nye Blue Diamond v2!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skurring i sub fra mine nye Blue Diamond v2!

Hentet mine nyinnkjøpte audio pro høyttalere i strømstad igår. Har bare koblet med high level inn (ikke .1 signalkabel) og kjører foreløbig kun stereo (ikke rukket å sette opp resten).

Men så merker jeg en tydelig skurring i sub på venstre høyttaler. Det høres ut som pickup på en platespiller som plukker opp støv og skraper. Lyden blir borte når jeg slår av subben. Har ikke spilt noe i nærheten av høyt (enda) bare så vidt at sub elementene vibrerer.

Lyden er der selv om jeg tar ut kablene (utenom strøm) til høyttaleren, så problemet ligger internt..

Mener å huske at jeg leste om andre som hadde tilsvarende prob men finner ikke igjen noen innlegg.

Noen som vet hva problemet kan være?

Litt kjedelig hvis jeg må levere høyttaleren tilbake til sverige for rep, det kan bli dyrt. Er det mulig at jeg kan få det på garanti i Norge hos leverandøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kontakte Audio Pro, også tror jeg at de vil kunne henvise deg til nærmeste autoriserte verksted hvor du kan levere de inn. Slik fungerer det her i Danmark om man har kjøpt AP i Sverige.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar!
    det er ikke en sånn "konstant" durelyd. Det er ikke en mer eller mindre gjevn tone\skurring som kommer. Lyden er der hele tiden, men det er skurring, knitring, skraping som variere i volum og lyd. Det minner som sagt om platespiller knitring og skraping\scratching.

Lyden påvirkes heller ikke av master volum eller line in volume på sub-forsterkeren..

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fort være en produksjonsfeil i subforsterker.Dårlig lodding flere steder i subforsterker.Det skjedde på begge høyttalerene hos en kompis,som har AudioPro six,på forskjellige tidspunkt selvfølgelig Subforsterker sluttet å virke hos han,men jeg husker ikke om han hadde skurring i høyttaler,før de døde.De funker forresten fint,etter service

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket nettopp med nebyhifi, og de sa at det nok var feil på den, så jeg leverer den i neste uke tenker jeg (så har jeg noe å høre på i helgen hvertfall) Det er jo fortsatt en 10" bass som funker utmerket

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •