Bytte diskant og mellomtone i AL-750.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bytte diskant og mellomtone i AL-750.

Har en kompis som klarte å ødelegge kassene til sine AL-1002. Planen hans var da å bruke mellomtone og diskant i bilen sin, men fant desverre ut at det ikke var plass. Så nå vil han bytte sine diskanter og mellomtoner mot mine tilsvarende elementer i de eldre 750. Så da lurer jeg på følgende; Må jeg bytte delefilter(jeg kunne få det som satt i 1002'ene om nødvendig)? Er ikke delefrekvensen veldig annerledes til basserne(og de andre elementene)? Hvordan vil det låte? Og til slutt; ville det lønne seg for meg? (Har en C372 hvis dere skulle lure). Takk på forhånd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Har en kompis som klarte å ødelegge kassene til sine AL-1002. Planen hans var da å bruke mellomtone og diskant i bilen sin, men fant desverre ut at det ikke var plass. Så nå vil han bytte sine diskanter og mellomtoner mot mine tilsvarende elementer i de eldre 750. Så da lurer jeg på følgende; Må jeg bytte delefilter(jeg kunne få det som satt i 1002'ene om nødvendig)? Er ikke delefrekvensen veldig annerledes til basserne(og de andre elementene)? Hvordan vil det låte? Og til slutt; ville det lønne seg for meg? (Har en C372 hvis dere skulle lure). Takk på forhånd.
    Det vil nok ikke fungere helt topp nei. En av de tignene som er forskjell på 1002 serien mot 1000 serien er faktisk delefilteret. Samt du får vel ikke plass til den 8" mellomtona... Diskanten (om du ikke har mk2 utgaven av 750) er mye bedre på 1002, den anbefaler jeg at du "knabber" . Forskjellen på delefilteret ligger på bassen og mellomtona, diskant delen er lik.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Men så det hadde blitt helt feil å bruke den mellomtona med det gamle delefilteret? Det er faktisk plass til den, må bare kutte litt større høl. Det hadde jo vært fett å fått det skikkelig til, men hvis det går skeis med mellomtona så trur jeg at jeg bare lar være..

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe..ja det trur sannelig jeg og hvorfor bestiller du ikke ett sett fra Eltek?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo tatt seg utrolig godt ut med en AL-1002 mellomtone i de kassene ja. Ihvertfall iforhold til noe eltek saker. Men du vil få problemer med delefilteret ja. Eventuelt kan du modifisere det, sette på en motstand som skal representere din gamle mellomtone for ditt eksisterende delefilter og så koble på et eget filter for den nye mellomtone rett fra terminalene. Får jo kjøpt alt du trenger hos eltek til det. www.dynabel.no (Bare litt brainstorming her nå)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •