Cerwin Vega Ja Eller Nei??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    lennyn
    Guest

Cerwin Vega Ja Eller Nei??

Er CERWIN VEGA ja elr nei?
    er cv lika bra til film som til musikk?
    er d egentli bra lyd i desse? mange som sier at d er so dårla lyd i forhold til bass.
    Å bassen er den so bra som alle sei?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lennyn
    Er CERWIN VEGA ja elr nei?
    er cv lika bra til film som til musikk?
    er d egentli bra lyd i desse? mange som sier at d er so dårla lyd i forhold til bass.
    Å bassen er den so bra som alle sei?
    Til film syns jeg cv er toppen... er ikke så viktig med et ekstremt detaljert lydbilde i film.... trøkk har mer å si, men jeg ville slått til med en svs sub eller noe sånt ved siden av.

Til musikk bør du vurdere andre alternaltiver. selv om jeg også syns at cv gjør en grei nok jobb her så er det svært mange andre merker som presterer bedre

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er bra lyd i Cerwin Vega må du selv avgjøre, det er jo du som skal være fornøyd med lyden, ikke alle andre

Selv synes jeg mine Cerwin Vega høytalere gjør en bra jobb til film, men kanskje en litt skarp diskant til musikk

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med KinoWalla. Høyttalere er en smakssak. For min del blir svaret på spørsmålet om cw er bra på musikk, et stort og rungende nei. Men igjen, det er smak og referanser som bestemmer hva man liker. Om de er bra på film tør jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har erfaring med dette, men tror helt sikkert de gjør det bedre på film enn musikk.

Newcomer Hi4-re=Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV kan vurderes til film, men IKKE til musikk. Det virker som bass er det eneste CV bryr seg om. Jeg skjønner ikke at det er så mange som kjøper CV.
    STYR UNNA!!!

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV er budsjett partyhøyttalere med skikkelig trøkk. Jeg hadde selv CV AL-1000 MK-II og var meget fornøyd med de lenge. Disse hadde en mye strammere bass enn jeg var vant til med CV og hadde også et bedre mellomtone og diskant segment. Enig her at det viktigste er at en selv er fornøyd selv om jeg tror CV kommer til kort på de fleste typer musikk. Rock og techno fungerte meget bra i selskap med litt brygg i mine ungdomsår

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får hva du betaler for, og mer til om du liker den lydfilosofien CV har. Jeg syns de klart er verdt penga, hvis du hører mest på Rock(ala, Metallica, KoRn...), Pop (ala Kylie minogue dunk dunk), RAP og R&B(generelt). Trance og techno funker også bra. Prodigy som snart skal ha konsert på sentrum scene i oslo (18.10.05) fungerer UTROLIG godt :P.
    (PS. KoRn har konsert i spectrum 15.09.05)

Rock ala Pink Floyd og Roger waters funker, men fortjener MYE bedre ... Har du ikke noe anlegg, eller bare et Aiwa minisystem, så er CV en STORT skritt i riktig retning.. Men hører du ikke på de førstnevnte bandene eller lignende band, så er det bortkasta penger.

Men i denne prisklassa er det vanskelig å finne en høyttaler som er like god på alt. Men CV gir 100% ifra en verden iallefall :P. Ungdomskilden!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange sier CV låter komplett dritt.. og jeg respekterer det. Men mange av de sier jo også at de liker Klipsch og B&W, og de er jo totalt forskjellig ifra hverandre (ene burde låte dritt i den enes øre av disse 2 også, siden de er så forskjellige på lyden).

PS. Jeg syns ikke klipsch låter spessielt bra. Til film er de ok.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere, er CV en smakssak.
    Men jeg er imponert over CV's evne til å rendyrke en lydfilosofi på den måten de har gjort. Subbene i classic-serien er veldig gode til prisen, og det gjelder egentlig hele denne serien.
    Mer bang for the buck skal du lete lenge etter, og de banker alle de andre billigmerkene ned i grusen (proson, genexxa, osv)
    Men; lytt før du kjøper!

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dog blitt litt mer skeptisk til CV etter at det ble solgt til østen. Jeg har ikke hørt noen av de nye høyttalerene, så jeg har heller ikke noe grunnlag til å si om CV har tapt noe på overgangen. Det skjer jo tross alt spennende ting i østen for tiden og det kommer stadig flere gode produkter.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er 15 år og skal kjøpe mitt første anlegg snart, men har ikke vurdert og kommer aldri til å vurdere CV som ht. siden jeg synes de låter helt grusomt, da jeg ikke foretrekker horn i den nedre delen av prisskalaen fordi jeg synes de fleste har for mye diskant og låter litt skarpt i toppen. Avantgarde Acouistics Duo derimot, synes jeg låter fantastisk bra, det er jo også horn, men mye dyrere.
    Jeg holder på mitt. STYR UNNA CV!!!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi4-re=Hifi
    STYR UNNA CV!!!
    Litt drøyt å være så bastant når det gjelder CV.
    De lager faktisk gode høyttalere til sitt bruk, og de legger ikke skjul på hva de passer best til: fest og kino på høyt volum. Og til denne bruken, er det ingen som kan nærme seg CV.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Til film er CV noe av det morsomste man kan få! Det mener ihvertfall jeg. Til musikk kommer det jo an på åssen slag det er. Men BRA til musikk er ikke CV... Passer bra til rock, techno osv, men spiller ikke bra uansett:P

Selv er jeg lykkelig eier av CV. Spiller både musikk og ser film. Er fornøyd med alt jeg og har aldri vurdert et annet merke. Selv spiller jeg bare techno og da passer CV perfekt;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afro
    Jeg har dog blitt litt mer skeptisk til CV etter at det ble solgt til østen. Jeg har ikke hørt noen av de nye høyttalerene, så jeg har heller ikke noe grunnlag til å si om CV har tapt noe på overgangen. Det skjer jo tross alt spennende ting i østen for tiden og det kommer stadig flere gode produkter.
    Faktisk så er Classic serien noe av det beste ifra CV. (men det er jo ikke akuratt highend ). Men ser du også på vekt, så ser du at f.eks Classic 15 veier like mye som AL1000, det er lenge siden CV har laget en så tung 15" høyttaler med den røde ringen (sist gang var vel i DC serien). Men Classic er ikke så veldig pene å ha i en vanlig stue, håper de skifter design snart. Classic 215 skuffa meg litt, hadde håpet litt på en ala DC1515 retro, men den har iallefall litt mer riktig lyd og ikke altfor mye bass.
    Uansett, når man ser hva man får for 8000kr ifra CV kontra B&W (603), så må man skjønne at her er det kompromisser ute å går, ifra begge kanter.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hatt noen parr av AT100 fra CV ved forskjellige anledninger, disse kan jeg beskrive som høytspillende og full av "farget" lyd.

En ting man kan merke seg med en gang er at skal bassen fra 15" i AT100 bli nogenlunde bra, trengs kraftige forsterkere, ellers blir det "bøtte" bass....

Mye Live musikk og kino lydspor låter riktig og bra via CV, og det er morro å spille høyt, annen musikk passer ikke og finlytting etter detaljer i lydbilde osv er heller nytteløst. Har funnet ut at hvis man i perioder kan veksle mellom CV og andre høytalere, slipper man å bli mettet av CV lyden og bli lei den. CV er derfor både elsket og hatet fra min side, og svaret på spørsmolet er både JA og NEI.....;-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Litt drøyt å være så bastant når det gjelder CV.
    De lager faktisk gode høyttalere til sitt bruk, og de legger ikke skjul på hva de passer best til: fest og kino på høyt volum. Og til denne bruken, er det ingen som kan nærme seg CV.
    Jeg, for min del, hadde bare kjøpt CV hvis jeg trengte en partyhøyttaler. Til film og musikk er det så mye annet som er bedre. CV gir bra med trøkk, for mye etter min smak, da det ødelegger musikken. Det blir ikke noe helhet hvis det blir for mye av noe. Jeg bruker bare høyttalere til musikk (electronica), så det jeg skriver er utifra hva jeg hadde kommet til å brukt høyttalerene som til vanlig (normal stereo) - og da hadde ikke jeg valgt CV, selv om det er mye bass i musikken jeg hører på også. Men alt er jo subjektivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

y00 lennyboy...;)

cerwin vega eige dej...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke helt forstå folk som slenger rånetrance og metal i samme bås, det eneste sjangrene har til felles er at de gjerne spilles høyt. Selv kan jeg ikke fordra Metallica, men vet da likevel bedre enn å kalle det "dunk dunk"-musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Pogwaq, stor forskjell på de sjangrene.
    Og hørt få elementer som klarer og følge med på dobbelt pedalene til de fleste
    metall grupper.
    Selv liker jeg både rånetrance. techno, metall, litt jass, litt klassisk,
    så synes egentlig ikke man uansett skal disse en musikksmak.
    Selv investerer jeg i to anlegg, ett til basskrevende party musikk, og ett til klassisk, jass og slikt.
    Man må og huske på att Cerwin Vega aldri har påstått att de har bra lyd, bare att de har mye av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg trengte en ny center i dag og kjøpte en CV CLSC-6C, jeg har noen 5 år gamle Dali 5005 (tror de het det da også?) som front. har brukt en creative pc høytaler som front en stund og synes lyden var veldig svak fra den sammenlignet med frontene, ikke akkurat så veldig rart, hehe. Trengte en billig høytaler og valget falt på CV, vurderte ogs en billig Gale,. men jeg er nå ganske så fornøyd med det jeg fikk til prisen: 1498,-

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •