Hjelp meg å velge subwoofer!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp meg å velge subwoofer!

Jeg har en Yamaha rxv750 forsterker som jeg bruker sammen et sett Avance Omega MK1 høytalere.

Jeg bor i en leilighet i en høyblokk, men føler at jeg trenger en subwoofer... Skal flytte iløpet av neste år alikevel...

Subben skal jeg bruke mye til film, men også til musikk. Jeg hadde ikke tenkt å legge så mye penger i det, så se bort fra prisen, selv om det dyreste ofte er det beste. Jeg trenger en "økonomisk anbefaling"... mest for pengene.

Disse kan jeg velge mellom:

Definitive PF15
    Pris 5750

Definitive ProSub100
    Pris 2800

Definitive ProSub200
    Pris 3833

SUPERCUBE III
    Pris 4200

YAMAHA YSTST515
    Pris 2740

YAMAHA YSTST1500
    Pris 6509

Alle tips mottas med takk!!!

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at svs vil komme inn i bildet før eller siden, så jeg nevner det med engang :P

Hva med en SVS PB10-ISD fra www.lsound.no ?

Den skal visst være utrolig god i sin prisklasse

Så nå at hvis du skulle velge mellom de du nevnte, så ville jeg vel valgt Yamahaen.. Har hørt at den er ganske bra, men har noen "puste" lyder ved høye volum

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS er konge det ja...Er i alle fall helt råe på film,og det hørtes ut som det var det den skulle brukes mest til..Av de over har jeg kjennskap til Yamaha sine..Har selv hatt 2stk 515,kjempe gode til prisen..1500 er Veldig bra etter min mening..Også ser de jo utrolig fine ut, nice finish hvis de skal stå i stue..

Lykke tlil med valget.. : )

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vær obs på at finishen til yamaha (sikter til lakkede versjoner) blir fort stygge, dvs riper o.l. kommer fort uansett hvor forsiktig du er med finishen. En kompis av meg har den og den ser ikke ut på nært hold nå. Det er også veldig mye blåselyder fra 1500, noe som er veldig irriterende ved film. Det kommer også mye klirre lyder når det spilles på noenlunde niva....

Er kjekt å ta det med i beregningen. Da hadde jeg heller valgt sony sin, lukket konstruksjon, massiv kasse som er stiv og enorm dynamikk. spiller utrolig bra. SVS er også veldig bra hvos du liker dem, men nevner bare sony istedet for yamaha siden du har kikket på den. Har hørt begge to.

Men dette er smakssak, så du bestemmer selv Sier bare noen av mine dårlige og gode erfaringer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hva med 2 stk pb10isd?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg spør om de jeg har listet opp er at jeg får de til den prisen jeg har skrevet. Om dette er billig i forhold til veil vet jeg ikke så mye om. Har ikke kikket på noen av dem enda. Hadde tenkt meg en tur til absolute hifi til uka, så da er det greit å vite hva jeg skal "kikke ekstra på"!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jeg deg hadde jeg kikket nærmere på Sony sin største, SVS sin PB10ISD (5k), Velodyne CHt-12R, evt Audiovector K Sub Super og System Audio Subelectro 200. Ville fokusert på SVS'en og Sony'en, det er veldig gode suber! Skal det brukes hovedsaklig til film eller begge deler?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Yamaha YST-SW800 selv og har nå SVS PC-Plus 25-31. Av de du har listet opp så har jeg hørt 515 og SA SE200. Mitt råd er å gå for 515 dersom du ikke er bassfreak. Nå bor du jo slik til at en 515 er "godt nok".

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åy åy, her fikk gutten tips ja... Litt of topic ?! Han kan umulig ha oversett SVS sakene, er jo bannere og reklame på sia her jo. Og han kan muligens ha sett det i en anna tråd... *OPPGITT!*

Selv har jeg ikke noe tips :P. Aldri testa akuratt de der subbene selv, så kan ikke si noe på dem. Merkelig hvis noen her har testa alle de der egentlig... Her må nok tråstarter lytte selv, siden lyd er så individuelt. Og rom har alt å si. For lite info her for at jeg selv kan si noe.. (vet ikke om han har 100m2 eller 10m2 leilighet jeg..)

Edit: Ah, for pokker. Har jo hørt Yamaha 1500 da. Den er ok, helt til du drar på MYE, ikke så veldig brukanes til musikk. (den puster og peser som ulven i 3 små griser når den får for mye bass å drive med.)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor gå etter etter overpriste dålige subber når en kan kjøpe SVS PB10 ISD. En 10" som spiller ut selv 15" til 10.000+..... både i Frekvensrespons, dB og lydkvalitet...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt begge to?

Jeg tviler på at bp10isd er like fysisk som en aktiv og passiv tolv tommer i en slik kasse. Kanskje i mindre rom, men ikke i større.

Uansett så ville jeg satset på SVS''en hvis du skal ha god ytelse i stereo og hjemmekino. Den er ikke så stor heller

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •