Audiovector M3 Signature VS Dali Helicon400

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audiovector M3 Signature VS Dali Helicon400

Hei,

Som dere har sett, så skal jeg bytte stereo anlegg nå.

Så nå kikke jeg på litt forskjellig. Jeg har kommet frem til at det blir enten Dali Helicon 400 eller Audiovector M3 Signature

Men hvilke av disse er best? og hvor får jeg hørt Audiovector

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode høyttalere begge 2. Selv hadde jeg nok foretrukket audiovector, men faktisk modellen under (super) da jeg synes diskanten på signaturen er litt dårlig sydd sammen med resten. Men i den prisklassen er det for min del gradient revolution som er favoritten. Amazing høyttaler. En som jeg tror kan bli en sterk konkurrent er VS vr4jr. Håper å få høre den på messa til helgen.
    Audiovector er det forresten hifi center kjeden som har.
    Lykke til

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare knytte en kommentar til thomand3s bemerkning om diskanten på AV Signature vs. M3 Super. Driver i kveld å tester ulike termineringer mellom mellomtone og diskant bak på disse to høyttalerne. Bruker Kimber, Biltema, originale termineringer fra AV og til slutt sølvtråd (tykk).

Diskanten fremstår veldig forskjellig på M3 Signature ved de ulike "materialene". Så var det sagt. Kimber og sølv gir det betse resultatet. Bombe? Muligens ikke...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bare hørdt Audiovector Mi3 Avantgarde
    (ikke super) og lyden i disse var meget bra men litt for nøytral etter min smak. Meget god diskant og åpen i toppen og stram bass i bunn. Synes ikke helicom 400 var like bra så må det legges til at jeg hørte de på vidt forskjellig oppsett i to forskjellige lokaler.

Sammenlignet mine Energy 2.4i mot AV signature på samme oppsett og ble overrasket over den store forskjellen i lydtype. AV Mi3 Avantagarde var mer oppløst i toppen men manglet bass i bunn iforhold til mine Veritas 2.4i som har mere "spilleglede" etter min smak. Synes helicom 400 minner om Veritas 2.4i i lydtype enn AV signature ihvertfall, men smaken er forskjellig. Finnes ikke fasit svar her det er bare å ut å høre...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg valgte BW703, var valget mellom AV signatur og Dali H400... For meg havna Dali på siste plass av de 3. AV signatur og BW 703 slet jeg veldig med om hvem som var best... Jeg valgte BW pga fotryllende bra mellomtone og tildels god diskant. Og med greit bassdriv. Men AV signatur er en kjempehøyttaler jeg kan anbefale på det varmeste om valget står mellom Dali og AudioVector. Dali ser dog utrolig mye fetere/finere ut.

Men ta med deg gomusikken din til hificenteret og hifiklubben, og lytt. Kanskje du ender opp med f.eks Dali Evidence 870SE . Mange "Dali-lyd" elskere liker vistnok denne veldig godt. Men siden du gjorde en rimelig stor brøler med Klipsch handelen din (ja, siden du går så drastisk til verks som å går helt over til den "stien" Dali Helicon og AV signatur er på, så må du ha bomma skikkelig på hva du trodde var bra for deg), så anbefaler jeg deg å lytte mye på de 2 du selv nevner, siden du tydeligvis har likt de...

Jeg brukte 3mnder på å finne min "partner" . (les: BW703). Kabeljakten var også en LANG afære, og jeg har finni ut at jeg skulla ha venta til Paul på pmAudio kom med sine gode BM kabler :P.

En siste ting, du har rotel? Da skal du være litt forsiktig med hva du velger, Rotel er ikke bra i diskant området, og litt rufsete i mellomtona (som du fort hører på disse gode høyttalerene, kan blir litt spisst og slik i toppen).

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Audiovectoren ved et par anledninger, på elektronikk fra Hegel og Primare. Den låter utrolig luftig og oppløst, men prisen tatt i betraktning synes jeg kanskje den var litt for slank nedover. Skjønt, rommet kan også ha hatt endel å si her. Dalien liker jeg bedre helhetlig, men den tror jeg på sin side kan virke litt buldrete med mindre god plassering/elektronikk.

Sett noe på Sonus Faber, JMlab og Usher i den prisklassen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar så langt!

Ang. lytting, så skal jeg ikke gå på samme feil som med Klipsch, jeg kommer til og bruke god tid på og lytte til forskjellige ht denne gangen!

Og når vi snakker om elektronikk (forsterker osv.) så skal det også byttes ut til noe bedre. Blir enten Thule TacT eller noen av de. Skal komme tilbake til det.

Ang. andre merker som JMlab og usher, så har jeg fått et tips om disse:
    http://www.usheraudio.com/speaker-cp6371.html

Skal dra og lytte på dem tenkte jeg. Samme med JMlab, skal sjekke de også.

Så nå kommer det til og bli en lang lytte periode på de forskjellige htene

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile VS vr4jr

Har hørt på VS vr4jr. Det er noen fantastiske høyttalere. Men de setter store krav til elektronikk. Da jeg prøvde de brukte jeg først en pioneer dvd spiller til 3k. det låt horribelt. Men da jeg satte på en Hegel CDP4A ble det til en lydopplevelse av de sjeldene. Kan anbefales!

Bassen i disse er sannsyligvis deres beste side. Beste jeg har hørt i prisklassen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ch_select
    Har hørt på VS vr4jr. Det er noen fantastiske høyttalere. Men de setter store krav til elektronikk. Da jeg prøvde de brukte jeg først en pioneer dvd spiller til 3k. det låt horribelt. Men da jeg satte på en Hegel CDP4A ble det til en lydopplevelse av de sjeldene. Kan anbefales!

Bassen i disse er sannsyligvis deres beste side. Beste jeg har hørt i prisklassen

Ok. Link?

Men om de krever så mye elektronikk. Så blri det kanskje litt dyrt :S

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i går skrev du at du hadde kjøpt helicon. du har noen merkelige tråder cris
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    i går skrev du at du hadde kjøpt helicon. du har noen merkelige tråder cris

Har ikke kjøpt dem ennå. Har bare blitt enig om at jeg skal kjøpe Helicon når jeg får solgt Klipsch og jeg har lytta ferdig på høyttalere. Om det blir Helicon da selvfølgelig!

Var kanskje litt kjapp i går. Hadde ikke akkurat kjøpt dem

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Hei,

Så nå kikke jeg på litt forskjellig. Jeg har kommet frem til at det blir enten Dali Helicon 400 eller Audiovector M3 Signature

Vil bare presierer en annen liten ting (kanskje en bagatell). Du omtaler her M3 signatur. Men du mener vel Mi3? Er usikker på hvor stor lydforskjell det er på en M3 og en Mi3-modell, men synes det er viktig å skille dette uansett. Mi3 er den som er i salg i dag.

Når det gjelder valget mellom Mi3 Signatur og Helicon 400 vil mitt valg falle på AV. Ikke fordi H400 er noen dårlig høytaler, langt derifra. Men personlig synes jeg at H400 har et for stort fokus på bassområdet, og ikke låter like oppløst og med like mange detaljer i mellomtone og toppen. Men her er det personlig smak ute og går, og som du selv sier så må du ut med opptakene dine og lytte selv.

703 er også en høytaler jeg har fått sansen for. Hørt på den et utall ganger nå, og den har en diskant og mellomtone jeg liker. Ulempen med den er at den også (i forhold til H400) har en litt "slank" bass.

PS! Du hopper litt kjapt til konklusjoner, Chriz! Greit at du lufter tankene dine, men å si du har kjøpt H400 når du egentlig såvidt har begynt å lytte er vel en smule "triggerhappy" vel.....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vil bare presierer en annen liten ting (kanskje en bagatell). Du omtaler her M3 signatur. Men du mener vel Mi3? Er usikker på hvor stor lydforskjell det er på en M3 og en Mi3-modell, men synes det er viktig å skille dette uansett. Mi3 er den som er i salg i dag.

Når det gjelder valget mellom Mi3 Signatur og Helicon 400 vil mitt valg falle på AV. Ikke fordi H400 er noen dårlig høytaler, langt derifra. Men personlig synes jeg at H400 har et for stort fokus på bassområdet, og ikke låter like oppløst og med like mange detaljer i mellomtone og toppen. Men her er det personlig smak ute og går, og som du selv sier så må du ut med opptakene dine og lytte selv.

703 er også en høytaler jeg har fått sansen for. Hørt på den et utall ganger nå, og den har en diskant og mellomtone jeg liker. Ulempen med den er at den også (i forhold til H400) har en litt "slank" bass.

PS! Du hopper litt kjapt til konklusjoner, Chriz! Greit at du lufter tankene dine, men å si du har kjøpt H400 når du egentlig såvidt har begynt å lytte er vel en smule "triggerhappy" vel.....;-)

Jepp. Mener Mi3.

Men anf. lytting, så skal ikke jeg handle før jeg har blitt helt sikker på hvilke ht jeg vill ha

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det mest sansynlig en tur til tønsberg på mandag eller onsdag.

Fant ut at Hifiklubben og hifi center kjeden ligger i nesten samme gate. Så da får jeg jo demo på begge merkene rett etter hverandre

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dropper du hele hjemmekinoen, og går over til stereo, eller skal du bare bytte ut høyttalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Hei,

Hei.
    Personlig vil jeg gå på Helicon 400. Finshen er veldig fine og de spiller med god dybde i bassen. Diskanter blir aldri slitsom og er veldig behagelig å høre lenge på.
    Jeg synes at H400 fungerer rock mye bedre enn Mi3 S

Lykke til
    Mølla

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg har hørt Audiovectoren ved et par anledninger, på elektronikk fra Hegel og Primare. Den låter utrolig luftig og oppløst, men prisen tatt i betraktning synes jeg kanskje den var litt for slank nedover. Skjønt, rommet kan også ha hatt endel å si her. Dalien liker jeg bedre helhetlig, men den tror jeg på sin side kan virke litt buldrete med mindre god plassering/elektronikk.

Sett noe på Sonus Faber, JMlab og Usher i den prisklassen?
    Jeg hade aldri falt for AV om det ikk hadde ært for å ha testet dem med egen elektronikk. Synes oppsettet med Hegel bli litt tynt og kjedelig, enda verre med Primare. Men med min elektronikk låt forrige gn. signture knallbra, testet også 703 og Helicon på samme runden, fortsatt med min elekronikk. Jeg syntes begge dise to var sjanseløse mot AV.
    Men finishn er uslålig på Helicon...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med NEST siste taler. Men jeg tror at det er vanskeligere å finne passende elektronikk til AV enn til Helicon. Jeg tror musikksmaken er litt avgjørende her, hvis du skal spille tung rock; Helicon. Skal du ikke er AV likså bra. Tror du velger mellom pære og eple her, det kommer helt ann på hva du liker, meget gode ht begge to.

Edit: måtte poengtere hvem jeg var enig med, siden jeg er så treg til å skrive, falt jeg etter 2 stk i stedet for 1...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Jeg hade aldri falt for AV om det ikk hadde ært for å ha testet dem med egen elektronikk. Synes oppsettet med Hegel bli litt tynt og kjedelig, enda verre med Primare. Men med min elektronikk låt forrige gn. signture knallbra, testet også 703 og Helicon på samme runden, fortsatt med min elekronikk. Jeg syntes begge dise to var sjanseløse mot AV.
    Men finishn er uslålig på Helicon...
    Hei.
    Kan jeg få lov å spørre deg? Hvilke eletronikker bruker du?

Mølla

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mølla
    Hei.
    Kan jeg få lov å spørre deg? Hvilke eletronikker bruker du?

Mølla
    På tstrunden brukte jeg Krell KAV 300i og Copland CD266 med MIT og Flatline-kabler

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •